AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Hei! Jeg er snart nyutdannet, og det er på tide å søke litt på jobber. Og gjett hva, drømmejobben er utlyst! Det er i et firma jeg hadde tenkt til å legge inn en åpen søknad uansett, men nå er altså drømmejobben utlyst, og jeg passer inn i kriteriene. Men da kommer selvfølgelig frykten, så jeg klarer ikke å skrive et ord på søknaden. Jeg har skrevet en liste med hva jeg skal ha med, men alt virker så ordinært og kjedelig. Har noen tips om hva jeg kan gjøre for å peke meg ut, og vise at det er en jobb jeg virkelig vil ha og egner meg for? Tusen takk for alle svar! Hilsen en som velger i være anonym nå...
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Er ikke så lenge siden jeg leste en artikkel om at søkere som skrev kreative søknader og cv-er ble lagt til side med én gang. Søknad og cv skal være kjedelige, men du kan jo skrive at du syns denne jobben er spennende og interessant fordi ... og at du egner deg for stillingen fordi -... Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 TS her, men uten "kreative" søknader, hvordan kan man få frem at man virkelig, virkelig, virkelig ønsker jobben? Og som nyutdannet, som ofe blir sett på som noe negativt, hvordan kan man gjøre det til noe positivt?