Gå til innhold

Spekter - Nordmenn på tur

Anbefalte innlegg

Gjest Nadezhda
Skrevet

Er det noen som har sett denne episoden av Spekter? Jeg så den på nettv, så er dessverre ikke sikker på når den ble sendt på tv.

Hva syntes dere om det som ble sagt? Jeg må innrømme at jeg nikket flere ganger gjenkjennende, og fikk en flau smak i munnen. Må innrømme at jeg ofte sier jeg er xxxxxx, men bor i Norge, da Norge ikke er mitt hjemland sånn opprinnelig. Så, kjør debatt! Er nordmenn uhøflige på ferie? Er nordmenn seg selv nok?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Den eneste måten å avlive mytene på er jo å innrømme hvor en kommer fra, men å vise at ikke alle har en oppførsel å skjemmes av.

Jeg så deler av Spekter-programmet, men har ikke vært på veldig mange charterturer selv. Min begrensede chartererfaring tilsier at en del nordmenn blir uhøflige når de er på ferie, men at de slett ikke er alene om å bli det. Min begrensede erfaring sier videre at dette gjelder spesielt den typen nordmenn som aldri har vært på andre typer reiser enn charterturer, eller er blant de som er bosatt i FrP-ghettoene i Spania. Altså mennesker med begrenset kulturell kapital.

Klarer dessverre ikke skjule at jeg har snobbete fordommer her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg reiser stort sett bare på chartertur. -men det går an å oppføre seg som gjest i et land, selv om man er charterturist :) På de charterturene jeg har vært på, har det vært fint lite rølpete/krevende nordmenn. En og annen som bryter kleskodene og f.eks sitter i bikini/bar overkropp på restaurant forekommer, og det samme på butikkene langs strendene. Litt vanskelig å mene noe om de samme ville oppført seg slik hjemme også, for her er det jo stort sett aldri vær til å kle av seg :gjeiper:

Skrevet

Den eneste måten å avlive mytene på er jo å innrømme hvor en kommer fra, men å vise at ikke alle har en oppførsel å skjemmes av.

Tiltredes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...