AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Jeg og samboeren skal gå fra hverandre. Da jeg fikk min nåværende jobb, for ca 7 mnd siden, jobbet samboeren skift annenhver uke. Da leverte han barna den uka han begynte sent og den andre uka hjalp min mamma meg å få levert bara de dager jeg jobbet. Jeg rekker nemlig ikke levere begge barna og komme tidsnok til jobben! Nå derimot jobber samboeren bare dagtid (begynner kl 7) og moren min har blitt syk. Jeg har pratet med jobben og fått klarsignal på at jeg får komme fem min for sent en kort periode nå. Men så har vi bestemt oss for at vi skal gå fra hverandre! Da blir det plutselig "for alltid", at jeg ikke rekker jobben.... Attpåtil har eldste barnet asperger og får ikke noe støtte på skolen. Derfor blir han ekstremt sliten av å være der og han knekker snart sammen siden han må være på morgen-sfo og sfo etter skolen tre dager i uka. Akkurat de to dagene jeg kan hente han rett etter skolen, har de leksehjelp på skolen. Og siden sønnen er utslitt hjemme har vi blitt mer eller mindre tvunget å ha sønnen på leksehjelp. Men nå knekker vi snart sammen både jeg og han tror jeg. Hvordan skal dette løses? Jeg har fundert på å begynne å studere, for å få utdannelse og får at sønnen skal få bedre dager. Men jeg er veldig redd for å si opp jobben (fått jobb i kommunen, noe som egentlig er veldig vanskelig!) for så å kanskje ikke klare studiene. Videre har jeg fundert på å be jobben om å endre de dagene jeg har fri, samt slutter tidlig for å gjøre uka bedre, men det er nok grenser for hvor mye tilpassing jeg skal få. Jeg kommer jo da fortsatt til å komme for sent hver dag... Hjelp meg å enke litt her, please...
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Dette er noe du og din forhenværende bør sette dere ned og finne ut av sammen for hvorfor skal ansvaret for at denne kabalen går opp kun legges på deg? Dere er kanskje ikke sammen lengre men dere er fremdeles to foreldre. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Ja du.. Ansvaret for den kabalen har alltid ligget på meg. Med unnskyldningen at han begynner såpass mye tidligere enn bhg og sfo åpner så han har liksom ikke noe valg, eller hva jeg skal si. For meg blir det "bare ti minutter" for sent, for han hadde det blitt en time. Også har vi bestemt at barna skal bo hos meg i ukedagene..
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Jeg synes du burde gå i en dialog med jobben din, der du forklarer situasjonen. Er det snakk om liv og død om du kommer fem minutter for sent hver dag? Kan du heller ta igjen de fem minuttene på slutten av dagen? Synes de er veldig firkanta altså. Om det er mulighet for det der du bor bør du også prøve å finne en barnehage som åpner før.
Gjest Fikira Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Om han blir en time forsinket, mens du blir "bare" 5-10 min forsinket, så er det jo mest rimelig at du fikser det. Stemmer på at du hører med jobben om det virkelig er krise om du tar igjen de 10 minuttene på slutten av dagen.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Vi har egentlig rapport på begynnelsen av dagen, så den misser jeg jo. Men alle kommer så tidlig på jobben så faktum er at de egentlig har tatt rapporten nesten ferdig selv når jeg kommer til riktig tid. Men ja, jeg må vel nesten høre må jobben.. Føler bare at jeg allerede har vært så mye til bry siden jeg begynte der. Det hele begynte med at jeg var borte halve torsdag hele høsten pga foreldrekurs.. Og nå dette. Gaah..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå