Gå til innhold

Helt umulig å få tilsendt pass innen neste torsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt plutselig fått muligheten til å dra til NYC neste helg, men jeg har bare et gammelt, håndskrevet pass! Må derfor få nytt pass, men det ser jo ikke særlig lyst ut :trist:

Sååå kjipt! Aner ikke når denne muligheten vil komme igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg tror du har en mulighet, dra imorgen, om det ikke har kommet en dag eller to før, satser du på nødpass.

Skrevet

det burde være mulig, jeg fikk mitt på 2 1/2 virkedag! Hvis ikke satser du på nødpass. Faktisk. :)

Gjest Nadezhda
Skrevet

Det er vel 10 virkedager de sier? Vanligvis når man får sånne tidsfrister går det mye raskere, men for å forhindre at folk ringer og klikker bananas, sikrer de seg.

Skrevet

Jeg fikk passet i posten neste dag! Det går sikkert helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Nødpass funker ikke til USA reiser.

Skrevet

Jeg fikk passet i posten etter fire virkedager, og det var midt i høysesongen. Kan nesten med sikkerhet si at du får passet innen reisen om du går på politistasjonen i morgen.

God tur! :)

Skrevet
I følge politi.no kan du ikke reise til USA med nødpass, så du må nok satse på at du får det vanlige passet fort.
AnonymBruker
Skrevet

Det er mest i sommermånedene at man bør beregne god tid! Nå i vinterhalvåret er det ikke noe særlig ventetid, selv om de opplyser 10 dager så er det jo bare fordi det KAN ta så lang tid, og da blir man jo som regel positivt overrasket når det bare tar 3 dager =)

Skrevet

Nødpass funker ikke, nei.

Men jeg må jo bestille turen nå hvis jeg skal få den til en OK pris. Hva gjør jeg om passet ikke har kommet??

Gjest Nadezhda
Skrevet

Kan du bestille med avbestillingsforsikring?

Skrevet

Ja, det kan jeg sikkert, men hva om jeg faktisk må avbestille samme dag?

Skrevet

Da kan du ikke reise....

Du må forøvrig verifisere din reise på nettet innen 72 timer før innreise, så du har i praksis ennå dårligere tid. Men neste helg, det er jo halvannen uke til? Du får passet før helga hvis du går innom politiet i morra. Men dette kan gå skjeis....

Skrevet

Jeg tør på en måte ikke å satse på at det går greit heller... Men nå har jeg 10 000 kr å bruke på fly+hotell, en barnefri helg og en samboer som sier "dra, dra, dra!" Da MÅ jeg jo dra til NYC?? For meg er det i hvert fall den ultimate plassen for en aleneferie.

Skrevet

Avbestillingsforsikringen gjelder ikke hvis årsaken er at du ikke har gyldig pass, desverre. Så der kommer du ingen vei.

Gambler du? Det bør kunne gå, hvis postgangen er i din favør...

Skrevet

Jeg vet ikke... Frister veldig!! Sitter på vent hos passkontoret nå for å høre om vedkommende mener jeg har en sjangs. De gir jo som regel et standardsvar til alle, men jeg prøver meg :gjeiper:

Skrevet

Lykke til, håper det ordner seg...

Skrevet

Ok, dama på passkontoret mente at jeg har gode sjanser hvis jeg kommer ned i morgen... Shit, dette er skikkelig vanskelig!

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke skulle funke, kan du jo legge billettene ut til salg på for eksempel Finn.no

AnonymBruker
Skrevet

GJØR DET!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...