fionel Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 jeg har en chi som ikke er så alt for glad i gå tur, ja hun går gjerne når vi først går, men som sagt hun er ikke frelst. Hun løper når jeg løper og hun ser hun MÅ ellers leker hun ALDRI ute og tar jeg av båndet bare legger hun seg rett ned. MEN når vi kommer inn, da er hun i 100, hun løper maraton i stua og igjennom kjøkkenet og kaster seg rundt. Hun kan holde på sånn i flere minutter etter en tur. Noen som har opplevd noe lignende? skulle så ønske hun kunne gjort dette ute også/istedenfor vi sitter liksom bare der og ser på de andre hundene som leker når vi er ute vi
Gjest Aria. Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Haha! Sånn gjør min også!! Men hun skal alltid leke da, inne.. ute - hvor som helst. Men det er typisk.. HVER gang vi har gått tur, er hun helt vill når hun kommer inn, samme hvor langt vi har gått (altså ikke mange timer da). Jeg er jo litt sliten etter turen og kan godt ta det litt med ro, men neida, da passer det prinsessen å leke
fionel Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2011 Haha! Sånn gjør min også!! Men hun skal alltid leke da, inne.. ute - hvor som helst. Men det er typisk.. HVER gang vi har gått tur, er hun helt vill når hun kommer inn, samme hvor langt vi har gått (altså ikke mange timer da). Jeg er jo litt sliten etter turen og kan godt ta det litt med ro, men neida, da passer det prinsessen å leke :ler: Godt det ikke bare er vi som har ett turbotroll når man kommer inn da hahah De er herlige da
la Flaca Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Det er typisk stress. Valper og unghunder er veldig ofte sånn, men når de er voksne skal de helst greie å roe seg relativt fort etter tur. Ellers kan det tyde på at måten de aktiviseres på i løpet av turen ikke er helt bra for akkurat den hunden. Jeg ville tatt pauser i løpet av turen hvor det ikke skjer noen ting og vovven lærer å slappe av, det er noe jeg pleier å bruke litt tid på med valper.
FantasDick Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Min hund liker å gå tur og leker gjerne når vi er ute, men han får (nesten) alltid en 30-sekunders raptus på stuegulvet når vi kommer inn, før han roer/legger seg. Han har alltid vært sånn. Det med at det et stressrelatert kan sikkert stemme - min hund er full av problemer, inkl. stress i kroppen.
NovaFlare Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Det er typisk stress. Valper og unghunder er veldig ofte sånn, men når de er voksne skal de helst greie å roe seg relativt fort etter tur. Ellers kan det tyde på at måten de aktiviseres på i løpet av turen ikke er helt bra for akkurat den hunden. Signerer.
fionel Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2011 ja det virker jo logisk, men nå skal det sies at min er 7 år gammel, og vi går omtrent alltid rolig tur. Hun er sånn når vi er på besøk hos andre også, så fort vi tar av selen egentlig, blir hun helt raptus. Det kan vel ikke ha noe med selen og gjøre ?
Gjest Aria. Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Det er typisk stress. Valper og unghunder er veldig ofte sånn, men når de er voksne skal de helst greie å roe seg relativt fort etter tur. Ellers kan det tyde på at måten de aktiviseres på i løpet av turen ikke er helt bra for akkurat den hunden. Jeg ville tatt pauser i løpet av turen hvor det ikke skjer noen ting og vovven lærer å slappe av, det er noe jeg pleier å bruke litt tid på med valper. Hmm, det kan faktisk stemme. Ser ikke på hunden min som stresset, hun er stort sett veldig rolig, bare også svært leken. Hun er jo fortsatt under året, men hun har alltid hatt veldig dårlig tid når vi går tur. Gå fort fort fort. Skal prøve å stoppe og sette oss ned (eeh når snøen smelter) og roe ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå