Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #1 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg beklager å ta opp dette tema i disse dannende kretser men jeg ble for nysgjerrig og lurer på om noen Oslo-beboere kan forklare meg.... Jeg leste nettopp artikkelen i aftenposten om nye toaletter i Oslo: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/os...rticleID=657552 I artikkelen står følgende: - Toalettet har to rom: ett toalettrom og et pissoarrom. Toalettsetet har varmetråder, slik at kalde stumper ikke behøver å frykte for vinterkulden. Prisen er fem kroner pr. toalettbesøk, mens pissoaret er gratis og laget slik at det kan brukes av både kvinner og menn, forteller prosjektleder Jon Bugge. Hvordan funger dette? Er det slik at det er flere ved siden av hverandre slik at kvinner og menn kan stå annenhver bortover eller? Og er det slik at kvinnene skal stå når de bruker pissoaret?
manji Skrevet 29. oktober 2003 #2 Skrevet 29. oktober 2003 Godt spm. Fikk inntrykk av at det bare var et toalett det var snakk om jeg også. Men jeg vil annta at pissoar delen er inndelt i en dameside og en herreside. Kan ikke se for meg noe annet. Og hvordan et pissoar for kvinner ser ut, vet jeg ikke. Kvinner er annlagt til å så å pisse de også, men det er kanskje ikke like praktisk med tanke på kjole og skjørt. Vet ikke helt hvordan de har gjort det, rett og slett. Etter hvert toalettbesøk spyles toalett, gulv og vask med såpevann Denne derimot stusset jeg litt på. :D Spyles gulvet med med såpevann eller hvert toalettbesøk? Antar det skylles etterpå også dah.
Ingeborg Skrevet 30. oktober 2003 #3 Skrevet 30. oktober 2003 Regner med at dette er samme type toaletter som har stått i Trondheim et par år. Pissoaret der er lagt opp slik at det er mulig å sitte på huk el.l., slik vi damer gjerne gjør når vi tisser. Det er rent og pent. Og man kan ikke være flere inne samtidig, så det er ikke behov for en manne- og en damedel. Så vidt jeg husker (skrev reportasje da den første kom opp i Trondheim), er disse vidundrene så teknisk avanserte at de vasker seg selv...
Gjest Emera Skrevet 30. oktober 2003 #4 Skrevet 30. oktober 2003 Vel, jeg tror nå at jeg ville spandert den femmeren og gått på den skikkelige dassen, jeg...
Catzy Skrevet 30. oktober 2003 #5 Skrevet 30. oktober 2003 Regner med at det er ordnet så det går ann å sitte på huk og tisse, uten å få alt på bena. Med de rette klærne (dvs uten strømpebukser), så tror jeg det er greiere å gå på gratis huk-do, enn å vente en halvtime på den ordenltige, når det er flusst av damer som skal tisse. Catzy
Gjest sexysadie Skrevet 30. oktober 2003 #6 Skrevet 30. oktober 2003 Hvorfor kan ikke en dass se ut som en dass?
Patsy Skrevet 30. oktober 2003 #7 Skrevet 30. oktober 2003 Dette vet jeg faktisk litt om, for på jobben lagde vi et innslag om doene! Det er et pissoir for damer. Man sitter på huk, slik som på doer i Thailand etc. Men svært så uvant, da! Og hele rommet, setet etc. blir spylet etter hvert besøk og vannet trekkes fort opp, av et gulv som absorberer vann superfort, slik at det ikke er vått. Ganske teknisk! En tilleggsopplysning: Man kan ikke sitte der for lenge: etter 20 minutter åpnes dørene igjen! :o Men det er jo på tide at Oslo får sitt første offentlige toalett. Byråden har lovet dette i årevis.
Gjest sexysadie Skrevet 30. oktober 2003 #8 Skrevet 30. oktober 2003 Man bør ikke ha vondt i maven altså....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå