Gå til innhold

trenger litt hjelp ang farger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg trenger litt hjelp, jeg skal gifte meg om 6 mnd, å har kjøpt meg en champange farget kjole ( maggi sottero charlene )men hvilke farger kan jeg ha til denne? Da tenker jeg på brudebukett, tema for kvelden osv.

Kan jeg bruke lilla farge til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere duse toner i champagne, aprikos rosa, gammelrosa, offwhite, beige etc og kanskje innslag av gull? Kanskje med en av disse fargene som dominerende f. eks gammelrosa? Da kanskje tema av duse, romantiske toner og veldig feminint da. Eller hvorfor ikke lilla!! Da blir det jo litt sprekere i takt med hvor sterk lilla farge du velger :-) Ulike toner i lilla og lavendel fra de helt duse og lyse i samme mørkhetsgrad som kjolen til mørkere lilla nyanser? Kanskje lilla og oransj kunne vært fint og frecht til champagne også? Lilla i lavendeltone og dust mosegrønnt er fint, og kanskje ikke så superfeminint som forslagene over? Tror jeg ville tatt i betraktning også hvor romantisk og feminint farger og tema kan være i forhold til brudgommen :-) Lilla, lavendel, Provencaltema? ....hmmm, men brylluppet er i september, hvis tidelig i september er det kanskje fint med litt tema og farger fra sommeren! Hvis sent, la høstens gyllne farger komme inn? Og så er det vel frukt og grønnsakssesong, inkorperere dette i dekorasjonen? Epler eller fargerik kål? Hvis du skulle gå for lilla så er det vel i september sesong for lyng også :-) Kan eplehave eller høstfjell være tema? Eller mere eksotisk, lavendelåker i Provance (da blir det jo både lilla og å dufte helt nyyyydelig!!) og benytte lavendelblomster som større eller mindre innslag i brudebuketten, håroppsettet og borddekorasjonene? (I antikkens Italia bar bruden ofte velduftende urter i håret :-) Kanskje lyng og lavendel kan benyttes litt om hverandre for å pyste lokalet sammen med noe passende planter eller blomster?

Her var det noen fine lilla bukette, men de ser ikke ut til å ha blomster fra din sesongr:

http://kamilleblomster.blogspot.com/2010/08/bla-og-lilla-brudebukett.html

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...