Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært fast leser av denne bloggen til tross for at hun har fått gjennomgå på forumet her en del ganger før. jeg begynner nå å betvile troverdigheten til denne bloggeren (burde gjort det før, men gav henne en sjanse til).

Hun er en såkalt dyrevennlig blogger, som visstnok unngår produkter som er testet på dyr. Derfor finner jeg det litt pussig at noen av innleggene på bloggen hennes krasjer totalt med akkurat det.

Noen sitater fra et blogginnlegg hun skrev 14. februar i år:

Det var veldig på tide at Matis tok seg til vett! Nå tar de avstand fra dyretesting, og jeg hopper av glede, helt sant :D...

...Jeg er veldig glad for at jeg nå kan begynne å kjøpe produkter fra Matis igjen, og dét med god samvittighet... ...Nå kan jeg til og med begynne å skrive omtaler av Matis sine produkter også :)

I et innlegg skrevet 11. mars skriver hun derimot dette:

Jeg fikk en prøve av denne øyekremen, trolig fordi jeg handler så mye Matis-produkter... ...Jeg har brukt denne mye i vinter, og den er god å ha stående på badet som et sos-produkt.

Er det bare jeg som synes det høres litt rart ut at på under en måned har hun kjøpt så mye matis-produkter at hun fikk en øyekrem? Og at hun atpåtil sier hun har brukt den mye i vinter (som for meg høres ut som er lenger enn bare den siste måneden). Jeg synes det er bra bloggere fronter dette med å unngå dyretestede produkter, men da bør de vel følge den oppfordringen selv også..?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun har sagt tidligere at før hun ble obs på dyretesting (noe som ikke er så lenge siden) brukte hun Matis produkter.

AnonymBruker
Skrevet

Har det virkelig ikke vært nok spekulering og baksnakking om Hildechristina nå? Hun har jo til og med skrevet et eget innlegg på bloggen nå den siste tiden der hun oppfordrer folk som har sånne spørsmål om å spørre henne direkte.

Når det er sagt, så har hun hele veien sagt at hun brukte Matis mye før, men har ikke kjøpt NYE produkter siden hun fant ut at de testet på dyr. Hun har også sagt hele veien at hun bruker opp de produktene hun allerede har av dyretestede merker, men at hun ikke omtaler dem på bloggen. Dette fordi det er idiotisk å kaste ting man allerede har.

Og jeg vet også at hun er veldig glad i matis, dette har hun uttrykt flere ganger, så at hun hamstrer inn matis-produkter når hun får vite at de ikke tester på dyr lenger, finner jeg ikke veldig rart.

Nå håper jeg dere kan skjerpe dere og ikke starte flere spekulerende tråder om henne. Virkelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det virkelig ikke vært nok spekulering og baksnakking om Hildechristina nå? Hun har jo til og med skrevet et eget innlegg på bloggen nå den siste tiden der hun oppfordrer folk som har sånne spørsmål om å spørre henne direkte.

Når det er sagt, så har hun hele veien sagt at hun brukte Matis mye før, men har ikke kjøpt NYE produkter siden hun fant ut at de testet på dyr. Hun har også sagt hele veien at hun bruker opp de produktene hun allerede har av dyretestede merker, men at hun ikke omtaler dem på bloggen. Dette fordi det er idiotisk å kaste ting man allerede har.

Og jeg vet også at hun er veldig glad i matis, dette har hun uttrykt flere ganger, så at hun hamstrer inn matis-produkter når hun får vite at de ikke tester på dyr lenger, finner jeg ikke veldig rart.

Nå håper jeg dere kan skjerpe dere og ikke starte flere spekulerende tråder om henne. Virkelig.

Er ikke henne det er snakk om, tror jeg.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke henne det er snakk om. Kjenner igjen innlegget som er linket til. Men jeg syns uannsett det har vært nok spekulering og drittslenging om bloggere her nå. Har man et problem med en blogger send en Mail til nevnte person og ta saken med dem!

AnonymBruker
Skrevet

AB#2 her. Bra det ikke er ennå mer drittslenging om Hildechristina, men prinsippet står fremdeles. Ta sånt opp med bloggeren selv, ikke start ENDA en spekuleringstråd her på KG.

Skrevet

Dette er direkte slemt, synes jeg, og selv om du ikke nevner navn, er det ikke spesielt vanskelig å vite hvem du hinter til. Og deretter å poste som anonym? Da synker du enda et par hakk i mine øyne.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har vært fast leser av denne bloggen til tross for at hun har fått gjennomgå på forumet her en del ganger før. jeg begynner nå å betvile troverdigheten til denne bloggeren (burde gjort det før, men gav henne en sjanse til).

Hun er en såkalt dyrevennlig blogger, som visstnok unngår produkter som er testet på dyr. Derfor finner jeg det litt pussig at noen av innleggene på bloggen hennes krasjer totalt med akkurat det.

Noen sitater fra et blogginnlegg hun skrev 14. februar i år:

I et innlegg skrevet 11. mars skriver hun derimot dette:

Er det bare jeg som synes det høres litt rart ut at på under en måned har hun kjøpt så mye matis-produkter at hun fikk en øyekrem? Og at hun atpåtil sier hun har brukt den mye i vinter (som for meg høres ut som er lenger enn bare den siste måneden). Jeg synes det er bra bloggere fronter dette med å unngå dyretestede produkter, men da bør de vel følge den oppfordringen selv også..?

Jeg burde vel egentlig la være å svare deg, men jeg gjør det likevel :)

Kunne du virkelig ikke bare sendt meg en mail og spurt om dette? Da det tydeligvis er noe du har gått glipp av her? Dersom jeg er uklar i min tale, så ser jeg ingenting galt med å sende en mail og ta opp slikt direkte med meg. Har du ikke mot til å gjøre det, synes jeg også at du skal holde deg for god til å gjemme deg bak en anonymbruker på et forum og slenge med leppa om ting som du tydeligvis ikke har fått med deg :)

Når det er sagt, så har jeg ved flere anledninger skrevet at jeg bruker Matis sine produkter, selv etter at jeg fant ut at de tester på dyr. Hvorfor? Jo, fordi jeg har en hel haug av produkter fra Matis stående på badet, som var kjøpt inn lenge lenge før jeg fant ut at de testet på dyr. Disse produktene ble ikke brukt opp i løpet av de 2-3 måneden jeg fikk vite at Matis tester på dyr helt jeg til jeg vite at de hadde sluttet med det. Jeg har fortsatt igjen masse produkter som er langt ifra brukt opp, fordi jeg nå bruker andre produkter. Dersom du trenger link til hvor i bloggen jeg har skrevet klart og tydelig om dette, så si gjerne i fra. Men siden du påstår at du har fulgt bloggen min, burde du jo egentlig vite det allerede!

Hvorfor jeg bruker produkter selv om de er blitt testet på dyr? Unnskyld med altså, men jeg sitter verken på en gullgruve eller får sponset masse produkter. Alt jeg omtaler av produkter, har jeg kjøpt med mine egne penger, med mindre annet er oppgitt i teksten. Og dersom du følger bloggen min, vet du at det vil si at jeg da har betalt for alle mine produkter selv, siden jeg kun har fått sponset 2-3 av alle de produktene jeg har skrevet omtaler av. Noe som ikke er få. Ting koster penger, og det er ikke bare bare å kaste produkter for flere tusen kroner.

At jeg fikk en øyekrem fordi jeg handler så mye Matis - hvordan baserer du dette på at det har skjedd nå nylig? Jeg kan for alt du vet hatt den øyekremen stående på badet i flere år?! Jeg skrev også at jeg brukte øyekremen som et sos-produkt - jeg har gjerne slike produkter i lang tid, da jeg ikke bruker de hver dag.

Betvil gjerne bloggens troverdighet så mye du vil, men pga. én tabbe jeg gjorde for lenge siden så synes jeg at det er ufattelig teit at jeg hele tiden skal bli stilt opp mot veggen. Det er direkte latterlig. Kom dere videre, og dersom dere ikke har evnen til å tilgi, finnes det mange andre bloggere dere kan hvile deres troverdighet på :)

Ikke kom her og fortell meg hvordan jeg skal leve mitt dyrevennlig liv, er du snill. Jeg gjør mitt beste, og dette er ikke noe jeg er pålagt, men noe som jeg har valgt å gjøre frivillig selv, uten at noen har fortalt meg at jeg bør gjøre det. Jeg prøver så godt jeg kan å leve et dyrevennlig liv, og har ved flere anledninger satt dyrenes veldferd framfor min egen helse. Derfor blir jeg direkte provosert og lei meg når jeg leser slikt. Husk på at det ikke er så lenge siden jeg valgte å bli dyrevennlig da!

Neste gang det oppstår slike misforståelser håper jeg at jeg heller ser en mail i innboksen min, fremfor anonyme innlegg på et forum ;)

Jeg vet ikke helt om jeg orker å svare på flere meningsløse innlegg om meg på KG lengre, da jeg føler at det blir for dumt å sitte her og forsvare meg selv for noe som etter min mening overhodet ikke bør være nødvendig! Den tiden kan jeg bruke på noe mer fornuftig :)

• Liker 12
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg orker å svare på flere meningsløse innlegg om meg på KG lengre, da jeg føler at det blir for dumt å sitte her og forsvare meg selv for noe som etter min mening overhodet ikke bør være nødvendig! Den tiden kan jeg bruke på noe mer fornuftig :)

Synes du heller burde ta det opp på bloggen enn å svare på sure anonyme her, ja :gjeiper: De tar det åpenbart ikke til seg uansett :fnise:

Skrevet

Enig med MaH, stå på videre Yasi.

Synes det er trist at enkelte bloggere blir rett og slett hengt ut her på KG forumet. Ønsker man å gi konstruktiv kritikk skal man da heller kunne klare å sende en mail eller lignende?

Bøyer meg i alle fall i støvet for bloggerne som takler og orker å ha slikt hengende over seg, hadde ikke jeg klart! Stå på videre ;-)

Skrevet

Jeg blir så utrolig lei, sint og trist av sånne her innlegg!

Jeg vil bare si at Yasi, du har min fulle støtte.

Folk som anonymt poster ufine innlegg mot disse fantastiske menneskene som bruker av sin tid for å dele sin interesse med andre har jeg null sympati for.

• Liker 1
Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg må si at Yasis blogg er en av de mer troverdige dyrevenn-bloggene jeg har sett :) Dette mener jeg fordi jeg så hun var vegetarianer i et innlegg og hun tok opp problematikken rundt folk som er mot pelsindustrien, men som spiser kjøtt. Go Yasi! ;)

• Liker 1
Skrevet

Av og til skulle jeg ønske at de feigingene som gang på gang angriper privatpersoner her på forumet, selv hadde blitt avslørt med nicket som de er innlogget som. Personangrep har ingenting her på forumet å gjøre, og jeg er forbauset over at disse trådene får stå så lenge, og får gå så langt som de går. Gang på gang!

Hvis det er noen blogger dere ikke liker, så la være å lese den! Eller lag en bedre blogg selv! Jeg er så forb¤#%a lei alle drittungene som ikke har noe annet å gjøre enn å henge ut privatpersoner bare fordi de er misunnelig på lesertallene de har. De sitter sikkert selv med noen kjipe blogger som ingen gidder å lese. Få dere et liv! Dere blir ikke noe bedre av å rakke ned på andre! Gjør noe med dere selv istedet!

Når det gjelder å være dyrevennlig, så er det så uendelig mye man kan gjøre. Ingen kan skryte på seg å være 100% dyrevennlig. For uansett hvilken sminke man boikotter, så er det alltids noen dyr som må lide for ullgenseren man går med. Noen dyr som har det kjipt på gårder som kjøttet til gryteretten din kommer fra. Osv. osv. osv. Yasi gjør mye for å være dyrevennlig. Mer enn meg, ihvertfall. Skal man kritisere henne for ikke være dyrevennlig, så skal man jammen ha sitt eget på det rene!

Jeg leser Yasi sin blogg. Den og mange andre. Ja, hun har drete på draget tidligere, men så lenge det ikke gjentar seg. Så lenge hun lærer av sine feil. Så lenge hun skriver blogginnlegg som er verdt å lese, så leser jeg de. Og hvis jeg slutter med det, så bare fjerner jeg bloggen fra GoogleLeser uten noe om og men. Det finnes millioner av blogger jeg ikke gidder å lese. Rett og slett fordi de er så uendelig elendige. Men gidder jeg å skrive en tråd på KG om det? Nei! Alle blogger har sin målgruppe.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere som har spørsmål om bloggerene spørre dem direkte i stedenfor å ta det opp i andre forum og spekulere og lage historier som kanskje ikke en gang stemmer?

Det er faktisk ingen her som kan vite hvorfor en blogger gjørt ditt eller datt uten om dem selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Først: Jeg er alltid anonym på nettet, og jeg ser ikke hvorfor det skal være så mye feigere å "gjemme seg" bak annoym bruker, enn å gjemme seg bak et nick.

For det andre: Dette var IKKE ment som et personangrep, og jeg beklager virkelig hvis det ble oppfattet som det (Ser jeg burde droppet sitatene så det hdde vært vaskeligere å finne ut hvem det var snakk om). Grunnen til at jeg satte spørsmålstegn ved dette, var fordi jeg fikk inntrykk av at hun kjøpte og brukte disse produktene, selv om hun står frem og fronter dyrevern/produkter som ikke er dyretestet.

Grunnen til at jeg ikke sendte mail var fordi jeg, som sagt, ønsker å være anonym på nettet (noe jeg er uansett. Ikke for å bølle, som noen nevner ovenfor her).

Jeg har uansett fått svar på det jeg i utgangspunktet lurte på, så jeg sier takk for utfyldende svar, Yasi. Og igjen, dette var ikke ment som noe personangrep! Burde som sagt formulert meg annerledes. Beklager igjen!

(og helt til slutt: Nei, jeg har ikke blogg, og jeg ønsker heller ikke ha en. Jeg er en bloggLESER. Det blir for dumt å hyle ut "misunnelig!" hver gang noen stiller et kritisk spørsmål til en blogger.)

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Phaedra,mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...