Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min kjøpte seg leilighet i forrige måned, og tok over den 1. mars.

Idag fikk han stukket en regning på renovasjon i hånda av naboen. Siden renovasjonen faktureres fra den 1.1 til den 30.06, skal han jo bare betale fra mars måned.

Det er tydelig at selger her har sett sitt snitt til å stikke seg unna to måneder betaling, for regningen er kommet til en helt annen adresse og så levert til naboen.

Er det megler som skal ordne opp i slike ting?? Eller må sønnen min sende regningen tilbake til selger med beskjed om at han må betale, og så overfører sønnen min det som han skal betale.

Det viser seg også at det ikke er avregnet for vann. Vi spurte og grov på overtakelsen om det var vannmåler i leiligheten, og dette visste ikke megleren. Vi fant ingen måler og tenkte at det da var stipulert forbruk. Nå ser det ut som det er vannmåler felles for to leiligheter, og den er ikke avlest i følge kommunen. Får nærmere beskjed om saken i morgen.

Trodde slike ting var meglerjobb jeg:-(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slike ting er kjøpar og selgar-jobb. Og slikt ein må få avklart før ein tar over boligen. Meglar har ikkje noko med det her å gjere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...