Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ganske tynt hår, hovedsakelig pga. at deler av det er skadet etter ext. og sliter med å vokse ut. Har hår til 1/3 ned nakken omtrent, en slags bob/sparesveis. Har fall i håret, krøller om det blir kort nok og får lufttørke, men retter det ut med hårføner til daglig.

Ønsker meg litt tykkere og "striere" hår, da jeg føler jeg må bruke mye spray og hårpudder for å få det som jeg vil.

Har aldri hatt farge i håret før, men lurer på om dette kan gi en liten effekt på dette?

Skrevet

Hei!

Jeg har ganske tynt hår, hovedsakelig pga. at deler av det er skadet etter ext. og sliter med å vokse ut. Har hår til 1/3 ned nakken omtrent, en slags bob/sparesveis. Har fall i håret, krøller om det blir kort nok og får lufttørke, men retter det ut med hårføner til daglig.

Ønsker meg litt tykkere og "striere" hår, da jeg føler jeg må bruke mye spray og hårpudder for å få det som jeg vil.

Har aldri hatt farge i håret før, men lurer på om dette kan gi en liten effekt på dette?

Gå til frisøren og si at du vil ha håret mer fyldig, da kan de klippe det slik at det ser mer fyldig ut. Og om du har blondt hår, så vil det kanskje se tynnere ut enn hva det er, så jeg ville ha farget det brunt. Men jeg vet jo ikke hvilken hårfarge som er din naturlige. Går jo an å farge håret ditt til den naturlige fargen du egentlig har. Men som sagt; gå til frisøren, de har peiling på slikt.

Skrevet

Hei!

Ja, dette skal jo ende med at jeg går til frisøren. ;) Men er dessverre en del frisører som ikke er så flinke, så er alltid greit å høre andres erfaringer også.

Min naturlige farge er mørk blond med litt kobbertone i. Vurderer også å ta foliestriper da jeg har hørt dette kan få håret til å se mer ut.

Oppklippet hår har jeg hatt før, og da blir det afro når krøllene kommer. Blir jo å ønske seg i pose og sekk kanskje.. Nå har jeg ihvertfall bestilt meg litt nye volumprodukter over nett, så får se om det hjelper.

Ingen flere som har erfaring? :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg har som deg, tynt og flatt hår. Og har ingen positive erfaringer med å gå til frisør for å farge det. Jeg farger det selv, i en lys, gyldenbrun farge, før har jeg hatt helt lyst hår, synes håret ser tykkere ut jo mørkere det er

Skrevet

Hei!

Du bør unngå varmebehandling og for mye kjemikalier (som for eksempel farging) hvis du vil at håret skal bli litt fyldigere, lengre og sunnere.

Det betyr at du må slutte å rette det ut med hårføner daglig, men spare dette til de sjeldne og viktige anledningene. Du bør også spise sunt og drikke nok vann, og ikke spise snop annet enn på lørdager + ikke drikke for mye alkohol.

Alt vi putter i kroppen vår setter spor, også i håret, som består av proteiner. Vi har selvfølgelig genetiske forutsetninger vi ikke kommer unna, men vi kan alle gjøre det beste ut av de forutsetningene vi har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...