AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Har lyst til å trene og bli slank til sommeren, men klarer ikke! Vil heller slenge med på sofaen, går gjerne inn på kjøkkenet og henter et eller annet usunt om jeg kjeder meg (kjeks, is osv). Jogge ute kan jeg heller ikke pga konstant dårlig vær og is på veiene. Foreldrene mine kan ikke betale for å trene på treningssenter fordi vi ikke har så god råd for tiden.. Har prøvd å trene hjemme, men varer i 10 min, så gidder jeg ikke mer, blir som oftest distrahert av f.eks. tv eller pc. Hva skal jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Aah, sånn er jeg også for tiden, så har ikke noen gode tips. Men tidligere har det for meg funket å ha en treningspartner og faste treningsdager/-tidspunkt!
Gjest idakaroline Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Kjenner meg så godt igjen! Har det sånn selv
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Da gidder jeg ikke ha sympati med deg, sorry. JUST DO IT. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Been there. Men det er egentlig veldig enkelt: du må skjerpe deg, ta deg sjøl i nakken og gjøre en innsats. Veldig enkelt, veldig kjedelig. Samme hvor mange forskjellige løsninger du søker etter på nettet - ingen kommer til å hjelpe. Vedr styrketrening finnes det mange du kan gjøre på stuegulvet uten dyrt utstyr, de enkle er ofte de beste. Kondisjon? Finnes det virkelig ingen gangveier som er strødd? Ev småveier som ikke er bare is? Uansett, vi er allerede i mars, det kjem snart. Dårlig vær er snart ingen unnskyldning lengre(desverre). Frem til da kan du jo bruke et hoppetau, super kondistrening. Lykke til, føles veldig bra etter endt treningsøkt. Det tar ca 3 uker å etablere en vane: "pin" deg gjennom de ukene, så blir det i allefall litt lettere. Til slutt blir vanen så innarbeidet at du vil føle deg mindre vel av å hoppe over en treningsøkt, enn du vil føle deg dersom du legger det på sofaen i stedet.
Wiggins Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Har lyst til å trene og bli slank til sommeren, men klarer ikke! Vil heller slenge med på sofaen, går gjerne inn på kjøkkenet og henter et eller annet usunt om jeg kjeder meg (kjeks, is osv). Jogge ute kan jeg heller ikke pga konstant dårlig vær og is på veiene. Foreldrene mine kan ikke betale for å trene på treningssenter fordi vi ikke har så god råd for tiden.. Har prøvd å trene hjemme, men varer i 10 min, så gidder jeg ikke mer, blir som oftest distrahert av f.eks. tv eller pc. Hva skal jeg gjøre? Det er forhåpentligvis ikke så lenge til det blir bart på veiene. I mellomtiden kan du jo gå noen turer, og gå raskt på de partiene der veien tillater det. Det er ikke for ingenting at "dørstokkmila" har blitt et begrep. Jeg tror at evolusjonen har gjort alle dyr grunnleggende late; vi legger oss ned når vi kan. Det er bare det at moderne teknologi gjør at vi kan ligge omtrent hele tida. For noen tar det tid å lære seg å like å være i bevegelse, selv har jeg sjelden noe problem med å motivere meg for en treningstur :gjeiper: . Du gjør én veldig stor feil. Du har planer om å trene for å gå ned i vekt til sommeren, ikke fordi du synes det er gøy å trene. (Ellers kanskje synes du det når du først er kommet i gang?) Hvis du nå velger jogging som mosjonsform men egentlig synes det er kjedelig så er sjansene veldig store for at du ikke klarer å opprettholde treningsregimet. Jeg har inntrykk av at folk tror det bare er treningssenter som duger for å bli slank, men alt som får opp pulsen er bra. Finn deg en aktivitet som du liker og spør foreldrene dine om de har råd til det, enten det nå er dans, basket, håndball, karate etc. Kontingent i en idrettsforening koster som regel mye mindre enn treningsstudio. 1
Gjest Mauna Lee Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 (endret) Treningsspill? Har selv xbox med kinect og synes både your shape fitness evolved og zumba fitness er ganske morsomt! Edit: men med dårlig råd er kanskje ikke det heller en god løsning... medmindre du har f.eks xbox eller noe lignende fra før? Endret 13. mars 2011 av Mauna Lee
Tullepia Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Har lyst til å trene og bli slank til sommeren, men klarer ikke! Vil heller slenge med på sofaen, går gjerne inn på kjøkkenet og henter et eller annet usunt om jeg kjeder meg (kjeks, is osv). Jogge ute kan jeg heller ikke pga konstant dårlig vær og is på veiene. Foreldrene mine kan ikke betale for å trene på treningssenter fordi vi ikke har så god råd for tiden.. Har prøvd å trene hjemme, men varer i 10 min, så gidder jeg ikke mer, blir som oftest distrahert av f.eks. tv eller pc. Hva skal jeg gjøre? Du må bare ta deg selv i nakken og være streng med deg selv. Det er ingen som kan hjelpe deg hvis du ikke er villig til å gjøre en innsats selv. Gå på biblioteket, plukk med deg en treningsvideo og sett den på i stua. Slå av alt som kan forstyrre deg av pc, mobil osv, slik at du kan konsentrere deg om trening. Be foreldrene dine slutte å kjøpe kjeks, is osv og heller handle inn frukt som du kan spise når du er godtesyk.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Gå turer! Finn en rute som har noen bratte bakker og gå til du blir svett. Skal love deg vekta går ned og formen opp. Da er det også deilig å slenge seg på sofaen etterpå med noe varmt å drikke I mange byer har de dropp-in Zumba ganske billig (70 kr). Da binder du deg ikke til noe og kan ta det når du har penger. Zumba er gøy og brenner fett!! Hva med å ta med foreldre på tur så de også får trimmet seg litt? Eller lån naboens hund? Lykke til
Jägermeister Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Det er ikke så mye annet å si enn at du må ta deg selv hardt i nakkeskinnet. Tren mens du ser på tv, jogg på stedet, lat som du hopper tau og legg litt i hoppene, høye kneløft, prøv å sparke deg selv i baken, her har du litt kardio. Utfall, knebøy, dibs på stuebordet, situps, armhevinger er tips for styrketrening. Sett deg opp et program, bestem deg for at du skal gjennomføre det til faste dager. Ikke gi deg, det er viljen det går på, ta i med den. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Kom deg ut av sofaen og rør på rompen, den blir ikke hot av seg selv
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Fokuser på de gode følelsene du får av å trene. Vei dem opp mot de negative følelsene du får av å ikke gjøre det. Og så kan du jo trene mens du ser på tv!
Ethereal Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 For meg funker det veldig godt med treningspartner. Nå skal det sies at jeg trener på studio, og skjønner godt at du ikke har mye motivasjon når det er drittvær ute, og sofaen er der når du er inne. Men nå blir dagene varmere og lengre, så få deg ei venninne som du kan gå tur med, gå på ski med, stå på skøyter med og jogge med når isen forsvinner!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #14 Skrevet 14. mars 2011 Aah, sånn er jeg også for tiden, så har ikke noen gode tips. Men tidligere har det for meg funket å ha en treningspartner og faste treningsdager/-tidspunkt! Kan ikke ut pga dårlig vær? Du vet du bor i Norge? Jeg har trent i hele vinter. Var veldig dårlig form i November. Ja, det var mye dårlig vær,regn og vind,ellers så var det veldig mye isholke. Vi har is enda. Det var å finne frem varme klær,og gode sko.Brodder var supert på de verste isholkene. Jeg går og går. I raskt tempo. Har jeg muigheten, så går jeg i ulendt terreng. da jeg startet brukte jeg to timer på turen, nå er den samme turen tilbakelagt på 45 min. Jeg går fort for å få pulsen opp. Treningsstudio koster penger, man er inne og det er ikke noe for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå