AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Hvor går grensa for å invitere med følge? Hvordan gjør dere det? Vi har tenkt at vi inviterer med følge dersom forholdet har vart en stund, men hvordan skal vi sette grensen? En annen ting. Min forlover har nettopp fått seg en kjæreste. Skal vi invitere han også? Vi sender ut invitasjonene i morgen, og bryllupet står til sommeren. Og skal han da få sin egen invitasjon eller skal vi skrive til forlover med følge? Jeg ahr aldri møtt fyren, men han virker hyggelig. Og jeg får sikkert møtt han før bryllupet altså Hehe. Tenkte å spørre henne hva hun syns. Det er jo liksom bare snakk om en gjest fra eller til. Og det er ikke all verden.
Anglofil Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Vi inviterer med følge om de har kjæreste, og vi har ikke satt noen grense. Og ja, jeg ville invitert med kjæresten til forloveren. Mvh Yvonne
FruN Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Vi tenker å invitere gjester med følge om de har det når invitasjonene blir sendt ut. "Avvik" kan forekomme :gjeiper:
NovaFlare Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 "Avvik" kan forekomme :gjeiper: hva mener du?
Barcelone Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Jeg inviterte min forlover uten følge. Hun er en god barndomsvenninne, men jeg har bare møtt hennes samboer noen veldig få ganger. Snakket med henne om dette før vi sendte ut invitasjoner og hun synes det var veldig greit å komme uten følge.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Hadde helt klart villet invitert forlover med følge. Synes dette er det minste man som brud kan gjøre, ettersom forlover gjør ganske mye for bruden i forkant av brylupet/på selve dagen. 2
Lulilelu Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Her gjør vi det slik at hvis noen har fått seg kjæreste etter invitasjonene er laget så blir de ikke invitert. Men igjen så er det forskjell på et voksent forhold enn hvis en av de yngre har funnet seg kjæreste. Men så kan det jo hende at forholdet holder til bryllupet og da kan vi evt invitere de for å ta plassen til de gjestene som evt har svart nei. Forlover syns jeg skal inviteres med følge uansett hvor ferskt forholdet er, det er jo tross alt forloveren. Hadde invitert dem begge i samme invitasjon.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Ja, vi inviterte alle med følge. Var det noen som fikk seg kjæreste etter at invitasjonene gikk ut, ville de også ha vært velkomne (hvis de sa fra i god tid før festen). Fikk invitasjon i bryllup en gang da jeg var singel, på invitasjonen sto der navnet mitt "+ følge". Jeg syntes det var kjempekoselig og omtenksomt av brudeparet. Det kunne jo hende jeg hadde noen de ikke visste om som jeg ville ha tatt med. Jeg svarte at jeg kom (uten følge), men bare den gesten satte jeg veldig stor pris på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå