mipod Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Hei, jeg er en jente i starten av 20-årene som ønsker å gå ned ca 10 kg. Jeg tenker å forsøke meg litt på LCHF-dietten, altså kutte ut pasta, potet, ris osv. (I stor grad iallefall) Men ønsker fortsatt å spise sunt. I mange av bloggene jeg har lest som følger denne dietten ser jeg at de bruker masse matfløte i mange av rettene de spiser. Er dette dumt om jeg har lyst til å gå ned i vekt? Hvor usunt er det egentlig å spise kylling og wok-grønnsaker (stekt i panne) som deretter kokes inn i ca 1-1,5 dl matfløte, litt smør og krydder i kasserolle? Ønsker med det samme tips til flere LCHF blogger! =) (eller tråder der det skrives om det? er ny på dette forumet)
GrænOrka Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Har hørt en del om denne dietten, og det er jo verdt å prøve! Men jeg ville nok vært skeptisk til å bruke mye fett. Dem sier jo at det er greit med smør og fløte, men man begrenser det vel noe hvis man ønsker å gå ned i vekt? Men så lenge du er flink til å kutte ut karbohydratene, tror jeg det går helt fint med litt fett hver dag! Men nå er ikke jeg noen ekspert.
Sushi Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Har hørt en del om denne dietten, og det er jo verdt å prøve! Men jeg ville nok vært skeptisk til å bruke mye fett. Dem sier jo at det er greit med smør og fløte, men man begrenser det vel noe hvis man ønsker å gå ned i vekt? Men så lenge du er flink til å kutte ut karbohydratene, tror jeg det går helt fint med litt fett hver dag! Men nå er ikke jeg noen ekspert. LCHF står for "low carb high fat". Altså skal det være mye fett i denne dietten, og det er viktig for at den skal funke. Men TS har startet to tråder om dette, så jeg ser hun har fått gode svar i den andre. Ville bare hindre feilinformasjon 1
GrænOrka Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 LCHF står for "low carb high fat". Altså skal det være mye fett i denne dietten, og det er viktig for at den skal funke. Men TS har startet to tråder om dette, så jeg ser hun har fått gode svar i den andre. Ville bare hindre feilinformasjon Er klar over det, men jeg synes det virker rart å spise masse fett og skulle gå ned i vekt. Men det er visstnok bevis på at det funker, så jeg stopper ingen!
mipod Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2011 LCHF står for "low carb high fat". Altså skal det være mye fett i denne dietten, og det er viktig for at den skal funke. Men TS har startet to tråder om dette, så jeg ser hun har fått gode svar i den andre. Ville bare hindre feilinformasjon Hehe, så det selv også. Er helt ny i forumet, så ikke så flink enda =) men det kommer seg. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå