Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente i starten av 20-årene som ønsker å gå ned ca 10 kg.

Jeg tenker å forsøke meg litt på LCHF-dietten, altså kutte ut pasta, potet, ris osv. (I stor grad iallefall) Men ønsker fortsatt å spise sunt.

I mange av bloggene jeg har lest som følger denne dietten ser jeg at de bruker masse matfløte i mange av rettene de spiser. Er dette dumt om jeg har lyst til å gå ned i vekt?

Hvor usunt er det egentlig å spise kylling og wok-grønnsaker (stekt i panne) som deretter kokes inn i ca 1-1,5 dl matfløte, litt smør og krydder i kasserolle?

Ønsker med det samme tips til flere LCHF blogger! =) (eller tråder der det skrives om det? er ny på dette forumet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt en del om denne dietten, og det er jo verdt å prøve! Men jeg ville nok vært skeptisk til å bruke mye fett. Dem sier jo at det er greit med smør og fløte, men man begrenser det vel noe hvis man ønsker å gå ned i vekt?

Men så lenge du er flink til å kutte ut karbohydratene, tror jeg det går helt fint med litt fett hver dag! :biggrin: Men nå er ikke jeg noen ekspert.

Skrevet

Har hørt en del om denne dietten, og det er jo verdt å prøve! Men jeg ville nok vært skeptisk til å bruke mye fett. Dem sier jo at det er greit med smør og fløte, men man begrenser det vel noe hvis man ønsker å gå ned i vekt?

Men så lenge du er flink til å kutte ut karbohydratene, tror jeg det går helt fint med litt fett hver dag! :biggrin: Men nå er ikke jeg noen ekspert.

LCHF står for "low carb high fat". Altså skal det være mye fett i denne dietten, og det er viktig for at den skal funke.

Men TS har startet to tråder om dette, så jeg ser hun har fått gode svar i den andre. Ville bare hindre feilinformasjon :)

• Liker 1
Skrevet

LCHF står for "low carb high fat". Altså skal det være mye fett i denne dietten, og det er viktig for at den skal funke.

Men TS har startet to tråder om dette, så jeg ser hun har fått gode svar i den andre. Ville bare hindre feilinformasjon :)

Er klar over det, men jeg synes det virker rart å spise masse fett og skulle gå ned i vekt. Men det er visstnok bevis på at det funker, så jeg stopper ingen! :)

Skrevet

Hehe, så det selv også. Er helt ny i forumet, så ikke så flink enda =) men det kommer seg. Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...