Gjest Lizette Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Jeg og samboeren min (vi er i begynnelsen av 30-årene) skal til Mallorca til sommeren. Vi har allerede bestilt tre netter på hotell i Palma, der var jeg for noen år siden, og har lenge ønsket å reise tilbake. Men i tillegg til Palma har vi også lyst til å se noe annet på øya. Vi har 7 dager til til rådighet, men vet ikke helt hvor på Mallorca vi skal tilbringe dem. Vi har lyst på et sted med fin strand og koselige restauranter, men helst ikke alt for mye barnefamilier. (Kan forsåvidt godt være mye barnefamilier på reisemålet som sådan, men da vil vi helst bo på et hotell uten så mye små barn. Er også fint om det ikke er alt for turistifisert (jada, Mallorca er vel kanskje noe av det mest turistifiserte som finnes, men noen områder er verre enn andre, tenker på for eksempel norske og svenske barer osv...!) Er det noen som har noen tips?? Vi vurderer Puerto Soller eller Cala Ratjada foreløpig, men jeg kjenner så lite til Mallorca, så det hadde vært fint hvis noen her hadde litt mer "inside information"! Gjerne også tips til hoteller hvis dere har det
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Vet egentlig ikke så mye om Mallorca selv siden jeg har vært der bare én gang, i Magaluf som 17-åring. Men, jeg har lenge drømt om å reise tilbake og se mer av øya, så i år skal jeg på to turer dit. I juni drar jeg til Puerto Sollér med kjæresten. Vi har tenkt å leie bil i to eller tre dager, og tar gjerne imot tips om steder som er verdt å besøke. Her skal vi forresten bo: http://www.startour.no/feriereiser/spania/mallorca/puerto-de-soller/hotell-es-port/?season=sommer-2011 Og i midten av august vender jeg tilbake til øya, denne gang med mamma. Vi skal bo på dette hotellet midt mellom Cala Bona og Cala Millor: http://www.startour.no/feriereiser/spania/mallorca/cala-millor/marins-playa-suites/?season=sommer-2011
Lizzee Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 (endret) Vi er på Mallorca hvert år ettersom vi har hus der og man kan fint være på Mallorca uten at man opplever at man er på den mest turistifiserte øya. I Magaluf og Palma Nova finner du norskebarer og restauranter som bare serverer engelsk mat. Gatene og strendene er fulle av partyglade nordmenn, svenkser og engelskmenn. I Arenal er det likedan. På nordsiden av øya er det familiestedet Alcudia som er mest populært blant charterturistene. Vi er aldri på disse stedene. Puerto Soller er koselig. Da har dere også kort vei opp til Soller med hyggelig bysentrum (man kan bl.a. ta tog mellom disse to små byene). Colonia Sant Jordi går også an. Her vil dere finne flotte sandstrender, f.eks. Es Trenc. Puerto Andratx er også hyggelig. Vi pleier å dra dit for å spise. Selv er jeg veldig glad i Deia(vi bor ikke så langt unna). Herfra har du kort vei til både Soller og Valldemossa. Deia er en liten og koselig landsby. Mange kunstnere som bor her og det finnes mange fine restauranter og hyggelige butikker. Noe få hotell i byen. Selv om den ligger litt opp i fjellet så går det an å følge en sti ned til havet hvis man vil bade. Endret 14. mars 2011 av Lizzee
Gjest Lizette Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Takk for mange tips (Og de hotellene du, AB, lenket til så også veldig fine ut!) Jeg skal sjekke ut de stedene du tipset om, Lizzee, men da ser det jo ut til at du også er enig i at Puerto de Soller er fint! Meget mulig det blir tur dit siden vi også har litt lyst til å få tatt "El tren de Soller", samt den lille trikken som går mellom Soller og Puerto Soller som du nevner Virker så koselig!
Lizzee Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Takk for mange tips (Og de hotellene du, AB, lenket til så også veldig fine ut!) Jeg skal sjekke ut de stedene du tipset om, Lizzee, men da ser det jo ut til at du også er enig i at Puerto de Soller er fint! Meget mulig det blir tur dit siden vi også har litt lyst til å få tatt "El tren de Soller", samt den lille trikken som går mellom Soller og Puerto Soller som du nevner Virker så koselig! Puerto Soller er kjempefint (en hvit by som jeg får litt fransk følelse av!). Bor dere der har dere et fint utgangspunkt for å kunne se deler av øya hvor det ikke er så mye masseturisme! Dra f.eks. til klosteret i Lluc og spis lunch på Sa Fonda (restauranter ligger i selve klosteret). Lokal mallorkinsk mat! Kjør MA10 fra Soller i retning Pollenca. Når dere spiser lunch på Mallorca så er det smart å velge steder hvor de har menu del dia (dagens meny). Man kan stort sett velge mellom to forskjellige hovedretter og får en treretters for rundt 10 euro., en karaffel lokal vin og vann er inkludert i prisen. Dagens meny pleier kun å stå på spansk ettersom det er spanjoler selv som (i lunchpausen sin) velger denne.
Lizzee Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Vet egentlig ikke så mye om Mallorca selv siden jeg har vært der bare én gang, i Magaluf som 17-åring. Men, jeg har lenge drømt om å reise tilbake og se mer av øya, så i år skal jeg på to turer dit. I juni drar jeg til Puerto Sollér med kjæresten. Vi har tenkt å leie bil i to eller tre dager, og tar gjerne imot tips om steder som er verdt å besøke. Her skal vi forresten bo: http://www.startour.no/feriereiser/spania/mallorca/puerto-de-soller/hotell-es-port/?season=sommer-2011 Og i midten av august vender jeg tilbake til øya, denne gang med mamma. Vi skal bo på dette hotellet midt mellom Cala Bona og Cala Millor: http://www.startour.no/feriereiser/spania/mallorca/cala-millor/marins-playa-suites/?season=sommer-2011 Tips til steder å spise i Puerto Soller: Es Canyis (veldig gode desserter!) Campo Sol (kjempefint å sitte ute og spise lunch) Ligger bare et lite steinkast fra hotellet dere skal bo på. (ned mot marinaen) Anbefaler deg å kjøre fra Soller til Deia, videre til Valdemossa og rusle rundt der. Spesielle ting du er interessert i? Kommer gjerne med tips!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå