Gjest Heloise Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Nå har jeg gått inn for å gjøre en helomvending og ikke bruke mer sminke/hudpleieprodukter som er testet på dyr. Etterhvert skal jeg ekspandere men starter i alle fall der. Det betyr nå at jeg slutter med den "gode gamle" mascaraen jeg har brukt siden 2000, som jeg egentlig er superfornøyd med pga. måten den sitter på meg på. Jeg trenger nå noen tips til GODE lette vannfaste mascaraer som er fra dyrevennlige merker. Jeg har testet den fa Bodyshop men den er bare smuldrete og kosten er veldig dårlig. Mascaren er ikke gammel, men den ralmer av bare jeg puster på vippene
^^Belle^^ Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Jeg er utrolig fornøyd med Mavala sin. Den er EKSTREMT vannfast (jeg jobber ute, som oftest i bortoverregn :gjeiper: ) uten at den er vanskelig å ta av med en renseserviett. I tillegg blir vippene mine fyldige og buede med denne. Jeg kjøpte min på feelunique.
Amélie E. Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Så kuuuult Bravo! Jeg har gjort det samme! Jeg har vært fornøyd med Dr Hauschka Mascara som finnes i flere helsekostforretninger, MEN jeg vet ikke om den finnes i vannfast. Her er Dyrevernsalliansens lister over produkter som ikke er testet på dyr: http://www.dyrevern.no/kampanjer/dyretesting Enda en dyrevennlig forbruker, you made my day
Gjest Heloise Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Tuuusen takk for tips begge to! Og takk for linken - Den skal printes ut og henges oss asap når jeg kommer hjem Jeg bruker veldig lite sminke, så det blir lett å ordne opp i, kremene mine kommer allerede fra Bodyshop. Det største prosjektet blir rengjøringsmidler etc. i hjemmet men alt skal til pers!
^^Belle^^ Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Bare sånn i tilfelle du ikke allerede er klar over det: Body Shop er eid av L'Oréal. De tester ikke på dyr selv (TBS altså), men L'Oréal er jo en av verstingene. Synes det er greit å informere om det, så kan hver og en ta stilling til om de velger å tenke på det som et bevisst valg å støtte TBS og ikke L'Oréal eller fullboikott. 1
Gjest Heloise Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Huff ja, det fikk jeg vite av svigermor i sommer. Fikk helt sjokk da hun fortalte det, for det var jeg ikke klar over. Jeg har akkurat gått inn for dette så kan forsåvidt ingen ting akkurat nå - men visste at ikke TBS testet på dyr selv så det var et enkelt alternativ da jeg løp til jobb og måtte ha ny mascara (og en liten lettelse da mine 3 hudkremer er derifra). Men takk for påminnelsen - jeg er en alt eller ingenting-person så når jeg kommer mer inn i det så! jeg tar imot alle tips! Er det noen "Dyrevennlig"-tråder her på KG? Sånne litt generelle tråder tenker jeg på... Søkemotoren fungerer ikke på telefonen min
Polymorph Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 (endret) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=462451, en liten tråd edit: var det det du tenkte på? Endret 14. mars 2011 av Hela
^^Belle^^ Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Du kommer overraskende fort inni det altså, og før du vet ordet av det vet du hvilke firmaer som eier hvem også. Det jeg pleier å gjøre dersom jeg er usikker, er å google ''_merket_ animal testing''.
Gjest Heloise Skrevet 28. mars 2011 #10 Skrevet 28. mars 2011 Jeg leste igjennom listene og så at IsaDora ikke var testet på dyr (om noen har noe tillegsinfo om dette merket, gjerne del med meg ). Jeg gikk da til innkjøp av den vannfaste fra IsaDora og må si jeg er strålende fornøyd og kjempeimponert over den. Den sitter godt, faller ikke av hvis jeg sover en natt med den, vippee blir ikke tunge og vippetang-effekten holder! H&M har ikke vannfast mascara desverre (da mener jeg deres eget merke.) Jeg spør dere som kan litt om dette, vet dere noe om Versace, Aussie (hårkur og shampoo) og merket Smak & Behag (som det er bilde av på KG forsiden i artikkelen om intimbarbering). Jeg finner ikke noe selv
mawia Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 jeg vet ikke de er testet på dyr, men Dior har iallfall gode vannfast maskara. Som fås kjøpt hos de fleste parfymerier
Gjest Heloise Skrevet 9. mai 2011 #12 Skrevet 9. mai 2011 Den testet jeg for mange år siden (fikk i presang) og den var jeg ikke noe fornøyd med. Den avr fuktig og tung, vippene bøyde seg omtrent nedover :o Dessuten er de testet på dyr såvidt jeg husker?
Tamtam Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Clinique high impact curling mascara anbefales. Den er ikke fullstendig vannfast, men kan kun fjernes ved hjelp av lunkent vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå