Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei!

Trenger litt hjelp. Vurdere å søke på førskolelærer til høsten...men vet egentlig ingenting om studiet.

Kan noen fortelle meg hva fagene går ut på? Vet at der er matte og naturfag, og det er jeg sjukt dårlig i...så er det vanskelig matte?

Og det fysisk fostring greiene? Er det som vanlig gym, eller mer læring om hvordan du skal ha gym med småingene?

Og om noen har gått dette studiet på Høgskolen i Sogn og Fjordane, kan dere fortelle litt om miljøet der osv? :)

Setter STOR pris på det om noen gidder å svare!!:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anyooooone? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har peiling på dette? :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg er ekspert, akkurat, men venninnen min studerer til førskolelærer. Hun fikk 2 i matte, både på ungdomsskolen og videregående, men det virker som hun klarer seg greit nå.

Hun strøk på norskeksamen da.

For meg virker det som det er veldig mye om hvordan barn lærer, litt psykologi, pedagogikk osv. De har også en del kunst, drama og musikk (siste året).

Skrevet

Tror ikke du skal være så redd for fagene. Husk at matematikk er mer enn det du gjorde på videregående. Matematikk er også "en askjett til hver", "alle skal få et kakestykke", "dele på legoklossene" o.l.

Naturfag kan være å samle forskjellige blader om høsten, lage demning i sandkassa og slike ting.

Jeg har ikke gått førskolelærer, men med tanke på at man utdanner seg til å kunne jobbe som bl.a. pedleder tror jeg ikke du skal være redd for andregradsligninger og karbonets kretsløp. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

En del steder innfører de andre tallsystemer i matten.. Sånn at man skal få kjenne på følelsen av at tall ikke gir noen mening. (også deretter lære seg måter å få mening i de på)

Skrevet

Tips: Skriv en mer konkret tittel på innlegget ditt. Hvis du nevner "førskolelærer" i tittelen vil sannsynligvis de som kan svare bli interessert. "Hjelp til studievalg" er veldig generelt, og da er det ikke sikkert riktig gruppe mennesker leser innlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...