Gå til innhold

Hvor mange gram is i en boks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor mange GRAM det er i en boks med Dream-is (0,8 liter) ?

Skrevet

Sitter her med en boks lakris-is nå, og det er 431 gram og 190 kalorier pr 100 gram :)

Skrevet (endret)

Sitter her med en boks lakris-is nå, og det er 431 gram og 190 kalorier pr 100 gram :)

431 gram per 100 gram? :klo::ler:

Endret av Hinata
Skrevet

Det varierer litt fra boks til boks, det samme gjelder kalorimengden. Du kan finne informasjon på DiplomIs sin hjemmeside.

Og Hinata, jeg tror du forstod hva Pupsilure mente, hvis ikke sier det mer om deg enn om henne :roll:

• Liker 1
Skrevet

Det var absolutt ikke meningen å virke krass, bare at jeg misforstod første gang jeg leste setningen :)

Skrevet
:fnise: Det går bra. Så nå at det ble litt teit :lol:
AnonymBruker
Skrevet

ikke ille, er myyyyyyyyyyyye mer kalorier i andre godiser

Skrevet

Ja, tenkte akkurat på det, mens jeg satt med boksen min, at 800 kalorier i hele boksen ikke er så verst :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Det er fremdeles omtrent 1/3 av det du skal ha i deg hver dag. Unyttige kalorier som sådan, uten nyttige næringsstoffer.

• Liker 1
Skrevet

Det er fremdeles omtrent 1/3 av det du skal ha i deg hver dag. Unyttige kalorier som sådan, uten nyttige næringsstoffer.

Joda, men av og til - merk deg, av og til - skal man kose seg litt også!

• Liker 2
Skrevet

Og man trenger jo ikke spise hele på en dag. Det tror jeg ikke jeg hadde klart! Brukte 3-4 dager på denne, og da syns jeg ikke det er så ille :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvis 1 liter is veier ca. 1 kg, er 0,8 liter det samme som 800 gram.

Gjest Niema
Skrevet

Hvis 1 liter is veier ca. 1 kg, er 0,8 liter det samme som 800 gram.

1 liter is veier ikke ca 1 kg. Det er som det blir sagt her, litt over 400 gram i en dream is boks.

Gjest Eurodice
Skrevet

1 liter is veier ikke ca 1 kg. Det er som det blir sagt her, litt over 400 gram i en dream is boks.

Jeg tenkte litt for fort, ser jeg. 8 dl is veier altså 431 gram, det vil si at 1 liter veier 538,75 gram for å være helt nøyaktig. Det har sine fordeler å huske proporsjonsligning :) .

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

SportyShorty, mod

• 2 år senere...
Annonse
Gjest Heartbeat
Skrevet

Veide akkurat opp en dream boks is og det er i overkant av 400 gram i en slik boks ja :P Så 0,8 liter is er ca 400 gram :)

Skrevet

Veide akkurat opp en dream boks is og det er i overkant av 400 gram i en slik boks ja :P Så 0,8 liter is er ca 400 gram :)

Å du er klar over at denne tråden er fra 2011? TS har sikkert spist opp isen for lenge siden, hvis ikke er den nok rimelig ekkel nå.

• Liker 1
  • 4 år senere...
Skrevet (endret)
På 13.3.2011 den 16.58, Pupsilure skrev:

Og man trenger jo ikke spise hele på en dag. Det tror jeg ikke jeg hadde klart!
Brukte 3-4 dager på denne, og da syns jeg ikke det er så ille 

Du er en nybegynner med andre ord. Det er ok. :tommelopp: Hilsen meget erfaren isnyter. 

På 26.9.2013 den 11.53, Severus skrev:

Å du er klar over at denne tråden er fra 2011?
TS har sikkert spist opp isen for lenge siden, hvis ikke er den nok rimelig ekkel nå.

Sånne viktige isopplysninger går aldri ut på dato, @Severus. :biggrin: 

Endret av Hoppetaujenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...