Gå til innhold

Noen som har erfaringer med NOKA?

Fanta Exotic

Anbefalte innlegg

Noen her på forumet som har erfaring med NOKA-diettten? Jeg ser at de har mange forskjellige produkter. Hvilket smaker best? Gikk du mye ned i vekt? Ble du lei av produktene etterhvert? Gikk du opp igjen i vekt da du sluttet med produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ikke så mange erfaringer å dele, men: jeg prøvde først Allevo supper og shakes. Disse smakte rett og slett jævlig, spesielt den som heter smoothie ett eller annet (jeg har også prøvd en av nutrilettsuppene, syntes ikke den var noe god heller). Så kjøpte jeg en av hver av shakene til Noka, og ble svært positivt over smaken, synes de er fantastisk gode! Men de har tykk konsistens som kan kreve tilvenning (men den gjør også at de metter mer). Noka shakene har flere kcal enn de fleste andre shakene, noe jeg synes er positivt. Jeg har ingenting til overs for å gå på svært få kcal, man ødelegger forbrenningen sin, kroppen går på sparebluss og man blir kjempeslapp. Hvis man kun skal gå på noka shakes vil jeg anbefale 5 shakes per dag, noe som tilsvarer 1150-1250 kcal (avhengig av om du bruker lett eller skummet melk). Jeg likte alle fire smakene (jordbær, blåbær, sjokolade, vanilje), men synes vanilje og sjokolade smakte best. Jeg har også smakt confect barene med karamell og banan, den med karamell synes jeg er veldig god og har alltid en i veska. I tillegg spiser jeg heller en sånn enn sjokolade/annen snop i helgene.

Jeg har selv ikke gått kun på shakes, jeg bruker shakes 1-2 ganger om dagen, spiser variert middag til ca 500kcal, pluss 1-2 andre små måltider. Jeg har gått ned 10kg så langt ( siden romjulen).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på NOKA jeg. Har vel heller noe blandet mening om den. Jeg drakk shake 2 ganger om dagen.(Sjokolade, da jeg syntes de andre smakte helt forferdelig) I starten gikk det helt greit å drikke shaken, men etterhvert klarte jeg ikke drikk den uten å brekke meg. Endte med at jeg blandet pulveret med mindre vann, å holdt for nesa mens jeg drakk det. I mitt tilfelle har det fungert bedre å heller legge om kostholdet å spise sunt og mindre porsjoner. Jeg fikk et helt sinnsykt sukkersug av å gå på den shaken, det slipper jeg ved å heller spise generelt sunt. Men vi er jo alle forskjellige, så det kan jo hende du ikke synes shaken er like fæl som jeg syntes.

Jeg gikk vel ned like mye som jeg gjør nå ved å heller spise sunt. MEN, jeg gikk fort opp igjen etter jeg kuttet ut shaken. Kroppen ropte etter sukker. Nudlene syntes jeg smakte helt forferdelig, barene er derimot helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på NOKA jeg. Har vel heller noe blandet mening om den. Jeg drakk shake 2 ganger om dagen.(Sjokolade, da jeg syntes de andre smakte helt forferdelig) I starten gikk det helt greit å drikke shaken, men etterhvert klarte jeg ikke drikk den uten å brekke meg. Endte med at jeg blandet pulveret med mindre vann, å holdt for nesa mens jeg drakk det. I mitt tilfelle har det fungert bedre å heller legge om kostholdet å spise sunt og mindre porsjoner. Jeg fikk et helt sinnsykt sukkersug av å gå på den shaken, det slipper jeg ved å heller spise generelt sunt. Men vi er jo alle forskjellige, så det kan jo hende du ikke synes shaken er like fæl som jeg syntes.

Jeg gikk vel ned like mye som jeg gjør nå ved å heller spise sunt. MEN, jeg gikk fort opp igjen etter jeg kuttet ut shaken. Kroppen ropte etter sukker. Nudlene syntes jeg smakte helt forferdelig, barene er derimot helt ok.

Nå skal ikke nokadietten blandes med vann, med mindre den skulle det for noen måneder/år siden?

Jeg er forøvrig helt enig i at man kan gå ned akkurat like mye ved å legge om kostholdet, for meg er shakene en kjapp måte å variere måltidene på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns slike dietter er helt hjernedøde. Man drikker en shake og trenger ikke bruke en halv hjernecelle på å tenke hva det er man spiser. Hva skjer så når man er ferdig med "dietten" og begynner å spise vanlig mat igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her på forumet som har erfaring med NOKA-diettten? Jeg ser at de har mange forskjellige produkter. Hvilket smaker best? Gikk du mye ned i vekt? Ble du lei av produktene etterhvert? Gikk du opp igjen i vekt da du sluttet med produktene?

Var det den dietten Erling Havnå spiste for å bli stor og sterk nok til Nokas-slegga?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal ikke nokadietten blandes med vann, med mindre den skulle det for noen måneder/år siden?

Jeg er forøvrig helt enig i at man kan gå ned akkurat like mye ved å legge om kostholdet, for meg er shakene en kjapp måte å variere måltidene på :)

Ja, er vel 1-2 år side jeg prøvde ut NOKA, du kunne ha både melk og vann i den. Smakte uansett helt forferdelig :tristbla:

Legg om kostholdet, å tren titt og ofte. Det er det aller beste måten å gå ned i vekt på, i tillegg er det mye lettere å holde vekta nede da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tante gikk på dette for å gå ned nok til en operasjon. Jeg tror hun gikk ned ti kilo ganske raskt, men jeg vet ikke hvor sunt det er å bare gjøre dette rask fordi du vil ned litt. Det er veldig fort å gå opp igjen, selv om du spiser sunt når dietten er ferdig. Det er alltid best å legge om livsstilen sin. Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok være litt "standar-fornuftig" og si at skal du ned i vekt er det livsstilsendringer og ikke quick fix løsning som må til. Mange kan nok synes det er kjedelig men det er faktisk ikke så mye som må til! :) Noen små endriger her og der kan få deg langt og etterhvert vil man antagelig bli motivert og det blir lettere å ta "nye steg".

Jeg har vært der selv, spist masse dritt og hatet trening, skulket gym fordi jeg hatet kroppen og formen min og hele tiden ville gå ned (helst over natta) uten hell. En dag tok jeg grep og etter en liten stund sa det klikk.. "Hat-turer" ble lettere etter en stund og det var SKIKKELIG motiverende å merke hvordan formen kom seg.. Da jeg begynte å jogge et lengre stykke uten å kollapse var jeg i lykkerus :) Kostholdet forandret seg også og nå ELSKER jeg både trening og bra kosthold og kunne aldri tenke meg tilbake til der jeg var før!

Man kan jo gå ned med Noka men jeg tror det er mange som går på en smell da de begynner å spise normalt igjen fordi de ikke har forandret problemene sine når det kommer til stykket. Som sagt, man må forandre livsstil.

Dessuten må jeg bare legge til at jeg skjønner IKKE hvorfor folk absolutt vil gå på Noka, nutrilett osv... En nutrilettbar er på litt over 200 kalorier, det kan du få ganske så mye mer mat for enn den lille baren. Så hvorfor ikke spise mat man kan variere og som metter og ikke slankebar? Greit nok som kjapt mellommåltid eller "godteri", men istedet for ett måltid? Noway ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...
Vams skrev (På 18.3.2011 den 0.11):

Ja, er vel 1-2 år side jeg prøvde ut NOKA, du kunne ha både melk og vann i den. Smakte uansett helt forferdelig :tristbla:

Legg om kostholdet, å tren titt og ofte. Det er det aller beste måten å gå ned i vekt på, i tillegg er det mye lettere å holde vekta nede da :)

Vond mat er et kjent triks for å begrense overspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av middagene er gode. Jeg har alltid en pakke liggende og bruker det i mellom til lunsj eller middag, av latskap eller alternativ når familien vil spise junk. Prøvde meg på pulver men det var ikke helt meg. Jeg synes det smakte greit når man blander med kaffe. Jeg laget også is av dem om sommeren. Om jeg fikk ned kan jeg ikke påstå, men bruker det heller for å ikke gå opp. Bruker du det riktig skal du gå ned og jeg kjenner flere som tar seg en uke her og der. De taren økt etter ferier og høytider. Slik holder de vekten ganske stabil.

Anonymkode: 5b6ed...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...