cardigan Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Er det noen som vett hvor mye en tur på byen kan virke inn på vekta? Holder på å gå ned i vekt og skal i bursdager og utdrikkningslag de neste ukene, er redd det skal vises for mye på vekta? Trener tre ganger i uka og spiser sunt.
Tullepia Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Vis måtehold, så går det nok bra. Ta en øl eller et glass vin, og kos deg med deilige alkoholfrie drinker. Det er ingen som sier at det å gå ut på byen eller være i utdrikningslag er det samme som å drikke seg snydens. Det er både usunt og skadelig. Måtehold er den gylne middelvei.
sequin Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Det spørs jo helt hvor mye du drikker og hva du drikker.. Kan du komme med eksempler?
catwar Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Eg er på lavkarbo då, men tror det gjelder alle dietter.. sprit med lettbrus
cardigan Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2011 Feks i går, seks cider og to drinker. Annet eksempel 1 vin og ett par drinker Er 24 år og liker drikke "masse" når jeg går ut en sjelden gang Skal prøve å ikke drikke mer enn en vin neste helg.
Tullepia Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Feks i går, seks cider og to drinker. Annet eksempel 1 vin og ett par drinker Er 24 år og liker drikke "masse" når jeg går ut en sjelden gang Skal prøve å ikke drikke mer enn en vin neste helg. Ja, det er for mye med seks alkoholenheter. Prøv å holde deg til ett glass vin eller én cider slik du planlegger
cardigan Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2011 Dumme alkohol godt jeg ikke går så mye ut! Blir ikke så lett å holde seg til så lite når det er bursdag og utdrikkningslag. Blir nok litt mer enn ett glass, jeg får ta følgene av det. Bare meg som får svi. Blææh
Rumohra Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 Cider er ihvertfall en skikkelig sukkerbombe, så vil absolutt anbefale deg å heller drikke vin når du skal ut. 1
Fanteria Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 Er det ikke hvitvin som de sier er det beste om man er på slankern når man først skal drikke noe med alkohol? Drinker er vel det verste man kan drikke mtp antall kalorier. Men som andre sier her. Alt med måte.
cardigan Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2011 Takk for anbefaling. Er det vin som er det lureste å drikke? Ja cider er jo ikke bra, valgte den uten sukker men uansett
cardigan Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 13. mars 2011 Hvitvin er det jeg drikker viss jeg skal drikke vin så da er jo det en bra ting
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #13 Skrevet 13. mars 2011 Det er SINNSYKT med sukker og kalorier i alkohol. Feks en long island ice tea inneholder opp til 800-900. Drikking og slanking hører ikke sammen.
I Grosny Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Drinker er det nok mer kalorier i pr alkoholenhet enn det er i øl, vin og brennevin. Jeg leste noe i Dagbladet, kjapp hoderegning sa meg at et glass er stort sett mellom 100 og 200 kcal(øl, vin, sprit). Det vil si at med ca 3 glass nærmer du deg 700 kalorier på en kveld, og det bør kunne gi en vektøkning på rundt 100 gram. Jeg tar i mye på skiturer, og klarer å kvitte meg med mer enn det dobbelte dagen derpå. Men det krever innsats.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #15 Skrevet 13. mars 2011 Hvis det ikke er ofte vil du ikke merke det på vekta. Men faren for å spise ekstra mye dagen etter er også tilstede. Rødvin er bedre enn øl og cider. Lager du drinken selv er vodka med 50/50 blandig av brus eller juice med vann ok. Hvis det ikke er hver helg vil du ikke merke noe på vekta. Jeg tar det som lørdagskos hvis jeg er ute på byen en fredag eller ukedag og unngår selve lørdagskosen neste helg. Rødvin blandet med litt solbærsaft, isbiter og vann gir også en mildere smak og en svakere drikke, og er godt hvis du vil ha noe lettere og ikke skal ha vinen til maten.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #16 Skrevet 13. mars 2011 Og hvitvin er godt blandet med farris eller eplesaft. Mange vilelskere vil riste på hodet, men jeg blander ofte ut både rød- og hvitvin. Lærte det av en fra Varna.
cardigan Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 13. mars 2011 Faren for å overspise dagenderpå er for min del ikke eksisterende to knekkebrød og to rundstykker er det jeg har fått i meg i dag. Nei jeg går sjelden ut så dette er ikke noe problem for meg. Men siden jeg "må" ut litt nå fremover så er det greit å vite hvordan det kommer til å påvirke meg men skal definitivt drikke mindre enn i går. Det har vært en sykt sløv dag.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #18 Skrevet 13. mars 2011 Faren for å overspise dagenderpå er for min del ikke eksisterende to knekkebrød og to rundstykker er det jeg har fått i meg i dag. Nei jeg går sjelden ut så dette er ikke noe problem for meg. Men siden jeg "må" ut litt nå fremover så er det greit å vite hvordan det kommer til å påvirke meg men skal definitivt drikke mindre enn i går. Det har vært en sykt sløv dag. Har også en sløv dag, var på byen i går. Pratet nettopp med en treningsvenninne og måtte si at jeg ikke vet om jeg kommer på trening i morn, men formen bør være bedre etter en god natts søvn. Sov litt på dagen og måtte tvinge meg opp, men det blir tidlig kveld i dag. Jeg får uro og angst når jeg er fyllesyk og noen ganger i flere dager. Men heldigvis ikke ofte jeg er ute til sen natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå