AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Har nettopp fått meg jobb i en barnehage, skal begynne snart. Jeg har aldri jobbet i barnehage før, og har ikke peiling på hvilke ting og klær jeg burde ha med meg. Har ikke så god råd for tiden, og har ikke så mye klær hjemme jeg kan bruke. Har ikke støvler engang!:-( Skulle gjerne også hatt tips til hvordan jeg burde oppføre meg med ungene.. Gruer meg litt, men er mest spent! Tips?
Frøken Smilla Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Av klær anbefaler jeg det som tåler en støyt. Ikke ta på deg yndlingsgenseren din dersom den ikke tåler å bli vasket! "Presentable" klær, dvs ikke dype utringninger, korte skjørt etc er en fordel, all den tid foreldrekontakt er en viktig del av jobben. Gode sko er et must, da det blir mye tråkking. Av uteklær anbefales vindtett, vanntett og varmt som "tommelfingerregel". Hvordan du skal oppføre deg rundt barna, vil du nok få beskjed om der. Jeg antar at barnehagen har regler for barna (litt avhengig av hvor små de er), og det viktigste for deg blir å være konsekvent og lojal til reglene. Ikke fall for fristelsen å være "den kule" eller "hun snille", det fungerer mot sin hensikt. Vær en tydelig voksen, vis omsorg og lær deg navnene, slik at barna ikke føler at de bare er en i massen, men et individ som betyr noe for deg. Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå