Gå til innhold

Er det egoistisk av oss å sette ett barn til verden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 21/23 og bor i ett stort hus sammen på landet som vi eier.

Vi har vært sammen i 3 år og vi har ett stabilt forhold.

Han jobber 100% å tjener nok som vi greier oss på :)

Jeg er deltidsstudent og leter etter jobb...

Men nå vil vi altså ha barn,er det egoistisk av oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle som ønsker barn gjør det av egoristiske årsaker ;) I deres tilfelle synes jeg dog at dere bare kan sette i gang, ser ut til at det meste ligger til rette, selv om alt ikke er perfekt, men alt behøver jo heller ikke være 100% perfekt? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva i all verden mener du? Å få barn er naturlig og ønsket for alle mennesker (de fleste) Egoisme har fint lite med det å gjøre. Skulle man tenkt slik så ville planteten vært avfolket for lenge siden.

Bare tull. Ønsker dere barn så få barn!

Skrevet

Det sies jo at det alltid er egoistisk å ville sette barn til verden, men hvorfor skal det være mer egoistisk av dere enn av andre?

AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi har en inntekt,altså jeg har jo ikke jobb..

Skrevet

Fordi vi har en inntekt,altså jeg har jo ikke jobb..

Det går nok fint likevel. Her mistet jeg jobben rett før permisjonen min begynte, og mannen fikk heller ikke arbeid. Dette var noe vi ikke kunne forutse, men datteren vår har det fint likevel :) Nå er det kanskje litt annerledes når man planlegger barn og vet om dette, men likevel synes jeg det fint går an.

Skrevet

Hvis dere klarer dere på én inntekt så er jo ikke det noe problem. :) Dessuten kan du jo fint få deg jobb eller begynne å studere på heltid?

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg ville sagt det var egoistisk (eller kanskje mer korttenkt) dersom dere ikke greide dere på en inntekt. Siden dere greier dere på en inntekt så syns jeg ikke det er noe problem i det hele tatt jeg.

Skrevet

Så lenge begge vil det, og barnet vil ha en stabil fremtid så er det jo greit :)

AnonymBruker
Skrevet

Litt avsporing - men det blir ofte sagt at det er så egoistisk å få barn. Jeg må bare si at det å få barn føles som noe av det desidert minst egoistiske jeg noensinne har gjort. Egoismen blir jo fullstendig utslettet når man får barn, og det er maaaange år til jeg kan bli egoistisk igjen :).

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være egoistisk å få barn dersom forholdene ikke ligger tilrette for det, f.eks. økonomisk (eller av andre årsaker).

I deres tilfelle slik du beskriver det, så ligger jo alt (nesten) tilrette for at dere kan begynne å tenke på barn, og da er det ikke egoistisk. Hvorfor skal det være nødvendig at du får jobb først, hvis dere har så dere klarer dere med den ene lønna og er tilfreds med det?

Hvis man skal vente med å få barn til det passer perfekt, så hadde mange flere blitt barnløse..

Selv så velger jeg å ikke få flere barn av egoistiske grunner. Jeg har nå to barn, og "alle" mener jeg bør få en til, spes. med tanke på at mannen min har "bare" et barn, vårt ene fellesbarn, og forholdene eller ligger tilrette for flere barn. Men jeg syns jeg har nok med de to jeg har.

Jeg har full jobb selv om vi kunne klart oss bra om jeg hadde hatt redusert stilling, men vi liker å ha god råd. Og jeg har venninner og hobbyer jeg også ønsker å bruke tid på.

Skrevet

Virker jo sm dere har pratet mye om dette, og at dette vil fungere for dere :) da er det jo ikke noe i veien for å få et barn. Men jeg syns kanskje at du/dere er litt unge ? Hvorfor sånt hastverk, dere har MANGE år på dere :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er egoistisk å prøve å få barn når du ikke har jobb en gang

Skrevet

Ja det er egoistisk å prøve å få barn når du ikke har jobb en gang

Tøys. Mannen har 100 % stilling, og hvis de klarer seg på hans inntekt, er jo alt i orden. TS skal jo jobbe etter studiene hun også.

Skrevet

så lenge dere har et stabilt forhold og vet at dere skal være sammen livet ut så er ikke det noe egoistisk, er bare å "kjøre på" :gjeiper: dere har jo hus og han har fulltidsjobb. Dette vil dere begge.

lykke til

Skrevet

Subjektivt svar: Vent! Dere er da veeeldig unge for å starte familie. Og har ikke vært sammen så lenge heller.....og fremfor allt, hvis du vurderer halvtisstudier, gjør de unna først ;-) Forstod ikke helt egoismefaktorens relevans i sammenhengen, tenkte du VS adopsjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...