AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Er litt fortvilet og lei av å våkne av at jeg hakker tenner! Flyttet i 09 inn i et rom i et tomannskollektiv. (hvert sitt rom + kjøkken og bad). Første året var jeg sjelden her pga reising. Våren 2010 ble gulvene byttet pga vannlekkasje, og jeg flyttet for alvor inn rett før sommerferien. Problemene under gjelder soverommet mitt. Sommeren går greit, men jeg merker meg at det er litt gulvkaldt. Kjøper flere tepper til å ha f.eks. ved senga. Men utover høsten blir det stadig verre. Varmekablene er lagt kun "her og der", ergo er det ikke jevn varme på gulvet, og det hjelper ikke en dritt å ha de på høy varme uansett (står nå jevnt på ca 20grader). Veggene lekker varme som bare søren, og gulvet, som er nylagt, er flere steder ikke engang lagt helt inntil veggen, slik at det er en glippe rett ut i friluft (dog dekket av plastikk..). Men veggene i seg selv er ikke akkurat isolerte, og er iskalde. Det samme gjelder vinduene - de finnes ikke isolerte. MÅ ha gardinene trukket for, siden det hindrer at mye av kulden kommer inn i det relativt lille soverommet mitt. Hva har jeg gjort da? Jeg har selvsagt tettet alle sprekker med håndklær, pledd etc, og dekket til vinduene tilsvarende. Mest mulig tepper på gulvet. Får ikke røre noe i rommet ellers, altså ikke lov til å spikre, skifte ut noe e.l. Huseier mener alt er i skjønneste orden - lett for han å si når det er jeg som ligger her og fryser Jeg har gått til innkjøp av en ovn med termostat. Problemet er at rommet er så bittelite, og dermed varmes kjempefort opp, og ovnen slår seg av. Siden gulvet er iskaldt, så blir sommet kaldt igjen på null komma niks, og jeg må fryse lenge før ovnen slår seg på igjen. Kan nevne at jeg er godt kledd, med ullsokker etc. Sover alltid i pysj og sokker, og har pledd og tykk dyne. Er det småting jeg kan gjøre for å få mer varme i rommet?? Kan jeg eventuelt klage enda mer til huseier?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Du må klage til huseier. Hans hus = hans ansvar.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Du må klage til huseier. Hans hus = hans ansvar. De bor i 2.etg., men sier alt er ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå