Havbris Skrevet 14. april 2013 #321 Skrevet 14. april 2013 Selvsagt Madam Havbris, De er i ferd med å gå i barndommen. Da blir det slik. Gledesdreper er De, fru/frøken Cata.
Havbris Skrevet 14. april 2013 #322 Skrevet 14. april 2013 Gledesdreper er De, fru/frøken Cata. Og endelig - etter lang tid på KG så har jeg lært meg disse smilefjesene. Artige greier, det ordner kommunikasjonen, liksom.
Skjoldmøy Skrevet 14. april 2013 #323 Skrevet 14. april 2013 Tråd? Kankje jeg kan få hjelp til å tre i denne forbaska nåla snart?
Cata Skrevet 14. april 2013 #324 Skrevet 14. april 2013 Har De pusset lorgnetten deres, Skjoldmøy? Et slikt enkelt tiltak kan gjøre Dem i stand til å klare Dem inntil De får tak i en adekvat nåltreer.
Cata Skrevet 14. april 2013 #325 Skrevet 14. april 2013 Gledesdreper er De, fru/frøken Cata. Au! Madammen kan sikte med sprettert kjenner jeg.
Havbris Skrevet 14. april 2013 #326 Skrevet 14. april 2013 Tråd? Kankje jeg kan få hjelp til å tre i denne forbaska nåla snart? Men så puss brillene dine da! Så kan du lete etter forstørrelsesglasset ditt. Kjære vene, jeg barre sier det, er det sååååå vanskelig liksom? Forresten - er det noen av dere som skal på Jostein Biber konsert til uka? Jeg bor på et sted som ikke er så langt unna denne telenorarenaen (eller hva det nå heter)og tenkte at dere kunne ta et glass sherry på veien ut.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #327 Skrevet 14. april 2013 Men så puss brillene dine da! Så kan du lete etter forstørrelsesglasset ditt. Kjære vene, jeg barre sier det, er det sååååå vanskelig liksom? Forresten - er det noen av dere som skal på Jostein Biber konsert til uka? Jeg bor på et sted som ikke er så langt unna denne telenorarenaen (eller hva det nå heter)og tenkte at dere kunne ta et glass sherry på veien ut. Nei så menn, her går det i 78 plater med salige Jens Book-Jenssen. På reisegrammofon med sveiv. Anonym poster: e196d69a63d3798fde3a5001e4d36166
Havbris Skrevet 13. mai 2013 #328 Skrevet 13. mai 2013 Og nu er det snart 17 mai. Har dere kjøpt inn sherry til dere skal se på barnetoget på TV og vurdere kongefamiliens bekledning denne dagen. Du verden så spennende...
Gjest celine Skrevet 13. mai 2013 #329 Skrevet 13. mai 2013 Og nu er det snart 17 mai. Har dere kjøpt inn sherry til dere skal se på barnetoget på TV og vurdere kongefamiliens bekledning denne dagen. Du verden så spennende... Nei, men går det ikke buss der De bor, fru Havbris? Hos oss blir vi hentet av bussen og kjørt til byen og barnetoget. Så får vi servert deilig bløtkake og kaffe mens vi sitter ombord i bussen og ser på alle de glade barna som går i tog. Selvfølgelig blir vi kjørt til døren igjen etterpå Sherryen åpner vi senere på dagen, etter middagen i ettiden..
Raven Emerald Skrevet 13. mai 2013 #330 Skrevet 13. mai 2013 Hva skal dere iføre dere på en dag som dette, da? Jeg har selv planlagt å bruke en småblomstrete kjole etter min farmor. Jeg er litt bekymret for at det kanskje blir litt vågalt, siden den bare rekker til like nedenfor knærne. Men den er altså så vakker, med blomster i ulike blå-toner, på lys grå bakgrunn. Og så har jeg en mørk blå fjærboa, som kronen på verket. Tidløst! Og kvaliteten på kjolen er jo en helt annen, enn på de nymotens tøyklutene de kaller "klær" nå i dag. De dekker jo helst ikke det nødvendigste, engang!
Catgirl Skrevet 13. mai 2013 #331 Skrevet 13. mai 2013 Jeg hadde motsatt problem i mange år, altså at jeg ser for ung ut til å være den alderen jeg er. Nå er jeg 27 og føler meg endelig mer voksen! Det var en episode med min nevø på 14 år, som bor et stykke fra meg i en annen del av landet, som spurte meg og min søster hvem som var eldst av meg (27 år) og min storesøster på 38 år Det var litt morsomt det!
Cata Skrevet 13. mai 2013 #332 Skrevet 13. mai 2013 (endret) På den store dagen vurderer jeg å bruke mine mørkeblå crimplenebukser sammen med den tilhørende tunikaen. Jeg tror faktisk det er mitt nyeste festantrekk, innkjøpt i 1976 eller så. Man har jo tatt steget inn i den moderne tid og byttet ut kjoleforkleet med benklær, må vite. Her i Småbyen går det ikke buss, men siden jeg bor nokså sentralt så tenkte jeg å se om jeg kunne manøvrere min rullator (behørig pyntet med syttendemaisløyfe) gjennom byens gater. Endret 13. mai 2013 av Cata
Havbris Skrevet 13. mai 2013 #333 Skrevet 13. mai 2013 Nei, men går det ikke buss der De bor, fru Havbris? Hos oss blir vi hentet av bussen og kjørt til byen og barnetoget. Så får vi servert deilig bløtkake og kaffe mens vi sitter ombord i bussen og ser på alle de glade barna som går i tog. Selvfølgelig blir vi kjørt til døren igjen etterpå Sherryen åpner vi senere på dagen, etter middagen i ettiden.. Det går busser, men de er fulle av alle disse menneskene med medaljer og musikkinstrument. Jeg er egentlig ikke så opptatt av å se barna, jeg vil se hva Sonja og Mette-Marit har på seg. Det ser jeg jo aller best på TV!
Skjoldmøy Skrevet 13. mai 2013 #334 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har allerede pyntet bestestuen med flagg og bjerk (atsjo!) for å komme i riktig stemning til nasjonaldagen. Min en gang så elskede Nordlandsbunad har både krympet i skapet og blit alt for vanlig blant almuen til at jeg kan ikle meg den, så jeg har kjøpt en ekte Telemarksbunad på Finn.no for å være presentabel når jeg hilser barnetoget fra min flaggpyntede balkong klokken 10.47. Jeg har for øvrig gått til innkjøp av en kasse sherry og tre magnumflasker champagne til de importerte jordbærene, så det er bare å komme, damer. Jeg håper bare inderlig at ingen stjeler min nyrensede røde løper. Det skal visst være så moderne rundt om i småbyene nå om dagen.
Havbris Skrevet 13. mai 2013 #335 Skrevet 13. mai 2013 Du verden så mye dere gjør for denne dagen! Jeg er fremdeles kun interessert i å se kongefamilien. Særlig hattene til damene. Og selvsagt vinkingen!
Skjoldmøy Skrevet 13. mai 2013 #336 Skrevet 13. mai 2013 Men ærede fru Havbris. Det er da meget mere fasjonabelt å være rojale, og bære de før nevnte hatter. Nevnte jeg forresten at jeg har vært på apoteket og anskaffet hudfarvet håndleddsskinne for å unngå slitasjeskader efter all vinkingen?
Gjest celine Skrevet 14. mai 2013 #337 Skrevet 14. mai 2013 Her må jeg virkelig si meg enig med fru Skjoldmøy! Kongefamilien er da absolutt ikke interessant lenger nu. Det var da noe helt annet da kong Olav levde. Da hadde kongehuset stil og klasse! Nu for tiden tar de visst til og med inn forhenværende ekspeditriser, som de opphøyer til kronprinsesse, og det syns jeg virkelig de burde holde seg for god til. Selv tar jeg mer enn gjerne imot invitasjonen til fru Skjoldmøy. Håper bare hun har bred nok inngangsdør, da hatten jeg bærer er bredbremmet og fjærpyntet, og vil ta noe plass på balkongen. Fru Raven Emerald - jeg tenkte å ta den fiolette drakten og et godt skjerf i halsen. Vi kan ikke bli forkjølet, vet De.. 17.maisløyfen er festet allerede På bena må jeg bare ha de beige snøreskoene med god gummisåle, så jeg ikke sklir i trappen til fru Skjoldmøy. Jeg tenkte jeg skulle ta med fyrstekaken jeg har bakt, så vi har noe godt til kaffen, og da er det så lett å bli litt ustø.
Havbris Skrevet 31. januar 2014 #338 Skrevet 31. januar 2014 Nå er det da virkelig på tide å blåse liv i denne tråden igjen, en skulle jo tro at vi litt mosegrodde hadde trådt ut av rekkene, så stille som det har vært her. Her går dagene med til å være nøye med å bruke brodder, og har også pigger på rullatoren. Litt vanskelig å komme seg til frisøren for å få stelt håret. Skal vel innom dette Vinmonopolet også for å få kjøpt litt søt sherry og dansk kirsebærvin. Og napoleonskake.
Raven Emerald Skrevet 31. januar 2014 #339 Skrevet 31. januar 2014 Mmm, ja, brodder er viktig å ha på. Jeg var inne på et slikt kjøpesenter i dag. Vulgært, er det. Og så er gulvene så glatte, at jeg var redd for å pådra meg hjerteproblemer i tillegg til lårbensbrudd. Nei, det var en opplevelse jeg vil fraråde sterkt å forsøke.
Gjest Passing by Skrevet 31. januar 2014 #340 Skrevet 31. januar 2014 Får man kjøpt napoleonskake på Vinmonopolet også nu. Slik var det ikke i gamle dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå