Gå til innhold

"GJØR det noe om jeg sover på sofaen, da??"

Anbefalte innlegg

Skrevet

:frustrert::frustrert::frustrert:

Hvorfor er det sånn at mannfolk på død og liv må sove på sofaen og ikke i senga???

Jeg snakker om de gangene han (sambo) kommer hjem fra jobb, sløver foran tv'en - som jeg også gjør - og sovner.

Etter en liten stund blir jeg rastløs, og får trang til å røre på meg. Dvs gjøre husarbeid.

Men da sover jo han!!! Og jeg føler selvfølgelig at jeg må gå stille i dørene.

Ber jeg ham om å gå og legge seg i senga, får jeg til svar at: "det gjør da vel ikke noe om jeg ligger her og slapper av?"

Jeg får jo ikke gjort noe da!!!!

:evil:

Er det noen som blir like forbanna som jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig, så teit!

Om han vil sove på sofan, må han vel for pokker regne med at det er liv rundt han. Det ER jo vanligvis det i ei stue.

Og at du skal irritere deg er like teit, det er vel bare å gjøre det som må gjøres uten å tenke på at han sover der!

Man sover i senga, har han problemer med det, så er det han som har problemet. ikke noe du trenger hisse deg for.

Skrevet

Bare gjør det du føler for! Blir han forstyrret av det , DA står han nok opp og går og legger seg! :ler:

Skrevet

Da lar du bare være å gjøre det.

Kos deg med noe stille og rolig i stedet. KG, en bok, eller noe annet du har glede av. Kanskje du kan lære å brodere korssting?

(Bare et forslag)

Når han våkner, spør du om dere skal gjøre den greia du ikke fikk gjort sammen.

Skrevet
Da lar du bare være å gjøre det.

:o :o

Jeg kan jo ikke la være å gjøre husarbeid hver eneste gang han sover på sofaen???

Da blir det jo aldri gjort noe her!! :wink:

Skrevet

Da jeg vokste opp var det middagshvil på sofaen for begge foreldre fra 4-6, og vi barna måtte være musestille. Ikke slamre med dører, ikke leke med noe bråkete.. det var kjempekjedelig! Var ofte ute hvis det var vær til det.

Skrevet

Kjøp han noen skikkelige øreklokker i julegave, så tenker jeg det ordner seg og alle blir fornøyde.

Gjest lekebøll
Skrevet
Men da sover jo han!!! Og jeg føler selvfølgelig at jeg må gå stille i dørene.

Ber jeg ham om å gå og legge seg i senga, får jeg til svar at: "det gjør da vel ikke noe om jeg ligger her og slapper av?"

Du føler at du må gå stille i dørene.

Trenger du vel ikke!

Han har vel ikke hinta om det han heller?

Bråk akkurat så mye som du trenger, og er det plagsomt for ham, så får han legge seg inn i senga. Hvis ikke, er det vel ikke noe problem..?

Skrevet

:o :o

Jeg kan jo ikke la være å gjøre husarbeid hver eneste gang han sover på sofaen???

Da blir det jo aldri gjort noe her!! :wink:

Da bør du seriøst vurdere om det er slik du vil ha resten av livet ditt.

Ja: fortsett med korssting og vær blid og glad

Nei: legg bort korssting og gjør noe med det

Skrevet

Hvorfor så ivrig på korssting???

:ler:

Skrevet

Herregud da. Det er da ikke så vanskelig.. Neste gang han sovner på sofaen starter du opp støvsugeren, banker tepper og puter, setter på oppvaskmaskin/vaskemaskin.. Hva som helst, bare det bråker nok. Og hver gang han prøver å spørre om du kan bråke litt mindre, kan du bare trampe enda mer rundt og støvsuge enda mer. Da vil han til slutt tusle inn på soverommet helt av seg selv. Kanskje surmule i noen dager, men han vil ta hintet ;)

Det er det jeg ville ha gjort i allefall :)

Skrevet

Er ikke det greit, da?

Du kunne jo ha gjort verre ting?

Jeg tenkte at det kanskje var stille nok for samboer, jeg?

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet
Herregud da. Det er da ikke så vanskelig.. Neste gang han sovner på sofaen starter du opp støvsugeren, banker tepper og puter, setter på oppvaskmaskin/vaskemaskin.. Hva som helst, bare det bråker nok. Og hver gang han prøver å spørre om du kan bråke litt mindre, kan du bare trampe enda mer rundt og støvsuge enda mer. Da vil han til slutt tusle inn på soverommet helt av seg selv. Kanskje surmule i noen dager, men han vil ta hintet ;)

Det er det jeg ville ha gjort i allefall :)

Takk, Dina_, det skal jeg søren *banne* meg gjøre!!!

:hoho:

Skrevet

You go girl ;)

Må'kke la han tro at han bare kan komme her vettu ;)

Seriøst, jeg ville ikke latt noen få styre slik over meg. Skal de sove så får de da jaggu meg legge seg i senga. Jeg orker ikke gå rundt stille som en mus i flere timer :ler:

Gjest lekebøll
Skrevet

Må flire litt....

Er det ikke egentlig dere som er sure her - står ingenting i hovedinnlegget om at han har klagd på bråk.

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å ha en mann/samboer som la seg på sofaen hver dag etter jobb. Synes sånn ser helsløvt ut - er man trøtt en gang iblant, så går man i sengen og legger seg. Faktisk så blir man mye mer opplagt av å komme seg ut etter middag. Jobbe i hagen, sitte på terassen eller gå en tur ...

Skrevet

Syns det er kos når kaill´n sovner på sofan jeg. Fredelig og rolig, kan se akkurat hva jeg vil på TV, surfe på nettet, lese SE&HØR og gumle druer, skravle i telefonen, lakke tåneglene mine og all mulig annen tidsfordriv som jeg har "dårlig samvittighet" for å gjøre, når jeg egentlig burde flydd rundt meg støvkluten... :wink:

Skrevet

Så lenge han ikke krever stillhet syns jeg du bare skal la ham ligge der. Men et eneste lite hint, og frem med støvsugeren.... :ler:

Skrevet

Men gjør det noe om han slapper av da? Er det han som ber deg være stille? Eller er det noe du bare har funnet ut at du må??

Vi har en regel hjemme; den som sovner på stua må regne med at det skjer ting rundt dem.. Sove kan de gjerne gjøre, men noen sure miner fordi andre er der og rører seg skal vi ikke ha..

Så dersom din sambo ikke ber deg være stille er det vel ikke et problem da.. Men gjør han det må dere orne ut i dette for da er det vel en smule egoistisk av ham mener nå jeg :o)

Skrevet

Jeg ELSKER å sove på sofaen, og det er ikke det samme å legge seg i senga! Men så våkner jeg dersom det blir for stille og alle forsvinner også da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...