AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #101 Skrevet 15. mars 2011 Folk som kjøper se&hør, folk som driver med hunde/katteutstilling, merkefanatikere, somalere, damer i burka, oversminka damer/jenter, menn med hentesveis, østeuropeere, sigøynere, gutter med strikk nederst på buksa, gutter med spraytan, de som jobber i parfymeri, de som jobber på stands, folk som kjører Caravelle. Ble en del gitt!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #102 Skrevet 15. mars 2011 Det hadde vært interessant om noen faktisk begrunner fordommene sine... 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. mars 2011 #103 Skrevet 16. mars 2011 Det hadde vært interessant om noen faktisk begrunner fordommene sine... Av og til fins det ingen begrunnelse.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. mars 2011 #104 Skrevet 16. mars 2011 Slenger meg på fordommen om de som liker å jakte. Er skeptisk til folk som liker å drepe dyr for hobbyen sin skyld.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #105 Skrevet 16. mars 2011 Det hadde vært interessant om noen faktisk begrunner fordommene sine... Hva tror du da? Grunnen til at jeg har mine fordommer, er fordi jeg tror folk som er sånn/driver med sånt er TEITE og ikke så smarte. 1
Tabris Skrevet 16. mars 2011 #106 Skrevet 16. mars 2011 Det hadde vært interessant om noen faktisk begrunner fordommene sine... Jeg synes også det hadde vært interessant, men da hadde nok tråden sklidd ut i krangling temmelig fort.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #107 Skrevet 16. mars 2011 Folk som kjøper se&hør(sladrekjerringer), folk som driver med hunde/katteutstilling(generelt gale), merkefanatikere(overfladiske), somalere(høylydte og breier seg), damer i burka(stakkars undertrykte/hjernevaskede dame), oversminka damer/jenter(overfladiske), menn med hentesveis(harry), østeuropeere(kriminelle), sigøynere(kriminelle og skitne), gutter med strikk nederst på buksa(sosseduster), gutter med spraytan(sosseduster), de som jobber i parfymeri(jålekjerringer som baksnakker), de som jobber på stands(masete), folk som kjører Caravelle(kjører alltid under fartsgrensa og lager kø). Ble en del gitt! Her er hvorfor. Slenger meg også med på at jeg ikke liker jegere(drepe dyr fordi det er gøy? Sykt spør du meg). + folk som bruker pels(egoistiske og overfladiske).
Guriane Skrevet 16. mars 2011 #108 Skrevet 16. mars 2011 (endret) Kanskje det bare er meg, men jeg reagerer på hvor mye i denne tråden som går under fordommer. Er ikke en fordom en oppfatning basert på uvitenhet? Å si at man har fordommer mot pedofile, for eksempel, synes jeg skurrer. Å si at man har fordommer mot folk som har hester, eller folk som hører på MGP, synes jeg høres mer "riktig" ut da. Eller er det jeg som ikke helt har forstått hva fordom er? Endret 16. mars 2011 av Guriane 1
Ego Skrevet 16. mars 2011 #109 Skrevet 16. mars 2011 Føler meg litt truffet her pga boken. Holder på å lese den akkrat nå. Jeg leser mye annet også da... Som krim og sånn. Slapp av, du er herved trygg fra mine fordommer
Wonders Skrevet 17. mars 2011 #110 Skrevet 17. mars 2011 (endret) vet noen har fordommer mot handicappede mennesker... Endret 17. mars 2011 av Wonders
Gjest Raindrops Skrevet 17. mars 2011 #111 Skrevet 17. mars 2011 Kanskje det bare er meg, men jeg reagerer på hvor mye i denne tråden som går under fordommer. Er ikke en fordom en oppfatning basert på uvitenhet? Å si at man har fordommer mot pedofile, for eksempel, synes jeg skurrer. Å si at man har fordommer mot folk som har hester, eller folk som hører på MGP, synes jeg høres mer "riktig" ut da. Eller er det jeg som ikke helt har forstått hva fordom er? Både ja og nei. Man kan ha fordommer mot pedofile, i den forstand at man mener at alle pedofile misbruker barn. For det stemmer ikke, og er en mening basert på uvitenhet, en fordom. Men å si at man har fordommer mot dyremishandlere, fordi man tror de mishandler dyr er derimot ikke en fordom. Siden man ikke kan kalles dyremishandler uten å faktisk mishandle dyr. Eller noe sånt, jeg er litt dårlig til å uttrykke meg idag ser jeg
Gjest Yellowrose Skrevet 20. mars 2017 #112 Skrevet 20. mars 2017 Jeg har fordommer mot paradise hotel deltagere, med god grunn også.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #113 Skrevet 20. mars 2017 har fordommer mot folk som svarer på seks år gamle tråder. Anonymkode: 20d71...cfe 1
Mari Y Skrevet 20. mars 2017 #114 Skrevet 20. mars 2017 Det er vel ikke så mange, men generelt sett synes jeg samfunnet virker helt håpløst. Tja. Sånne ekstreme på kanten dyrevernere har jeg sett meg litt lei av. Av gode grunner. Ikke fordi jeg synes dyreplageri er ok. For all del, man bør slå ned på dyreplageri. Jeg selv hater dyreplagere, de slipper alt for lett unna, her til lands. Jeg blir bare så lei av alle disse som blir ekstremt overfølsomme, og du vet ikke om de overhodet forholder seg til fakta. Eksempelvis import av gatehunder: noen av dem er vanvittig gode på å stemple alle meningsmotstandere som kynister, på tross av at de overhodet ikke støtter dyremishandling, men har et mer annerledes syn på det. Vi vil da ikke ha rabies inn i landet vårt heller?! Seriøst?!
Mari Y Skrevet 20. mars 2017 #115 Skrevet 20. mars 2017 På 17.3.2011 den 11.55, Gjest Raindrops skrev: Både ja og nei. Man kan ha fordommer mot pedofile, i den forstand at man mener at alle pedofile misbruker barn. For det stemmer ikke, og er en mening basert på uvitenhet, en fordom. Men å si at man har fordommer mot dyremishandlere, fordi man tror de mishandler dyr er derimot ikke en fordom. Siden man ikke kan kalles dyremishandler uten å faktisk mishandle dyr. Eller noe sånt, jeg er litt dårlig til å uttrykke meg idag ser jeg Men mye av det er vel litt formet av media, også. Jeg tror folk ikke egentlig vet hva en pedofil er for noe, og at barneovergripere ikke nødvendigvis er pedofile. Så utløser temaet gjerne sterke følelser, fordi hele temaet er i overveldende grad noe som provoserer. Men man har blitt bedre på å snakke om overgrep. Likevel kan overgrep i større grad handle om makt enn hva man tiltrekkes av.
Perle Skrevet 21. mars 2017 #116 Skrevet 21. mars 2017 Har fordommer mot folk som kjøper seg ny bil av merket Opel. Også fordommer mot folk med tribal tattoos, fordommer mot folk som daglig deler dype visdomsord på FB, fordommer mot de som har sengetøy med kinategn, de mef karpe diem skilt på veggen, stygge postkasser, mot de som ikke tørker snørret på barna sine eller kammer de. Har også fordommer mot folk med blå øyenskygge og kajal, fordommer mot de som ikke klemmer de overmodne kvisene sine eller fjerner synelige hudormer. Også har jeg fordommer mot folk som kaster all mat dersom "best før" datoen er passert og mot de som fortsatt soler i solarium. Ellers så har jeg det bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå