AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #81 Skrevet 14. mars 2011 Folk som besvarer spørsmål her inne, som de har 0 peiling på. Slik du gjør konstant mener du ?
Elizia Skrevet 14. mars 2011 #82 Skrevet 14. mars 2011 Det er menneskelig å ha fordommer uansett hvor fordomsfri man tror man er selv. Må innrømme at jeg har fordommer mot mennesker som melder seg på programmer ala Paradise Hotel, Charterferie og Big Brother. Mot de som ser på Hotel Cesar og Paradise hotel. Mot mennesker som går på trygd og som går på pub og drikker hele dagen. Mot mennesker med ulike psykiske lidelser som gjør at de oppfører seg utagerende på buss, i butikk o.l. Mot enslige mødre som har barn med ulike fedre og som går på overgangsstønad på årsvis. Mot mennesker som sier at de aldri ser på TV og som heller hører på radio eller spiller spill hver kveld. Mot romenske tiggere samt narkomane. Og mot mennesker som ikke kan skrive riktig. Det er nok det mest irriterende av alt.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #83 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har fordommer mot folk som ikke leser bøker, folk som ikke liker dyr, folk som er religiøse, menn som er sammen med damer i burka, norske damer som konverterer til islam (og går i burka), jenter som ser ut som glamourmodeller, folk som har tv-skjermer over 37 tommer, folk med fastplassert campingvogn, folk som kjøper boka til Märtha Louise, folk som går på jakt, folk over 30 som jobber på matbutikker og kiosker, folk som reiser på charterferie, menn i singlet, menn i speedo, folk med tribal-tatoveringer, folk som er med i - og stemmer - FrP, folk som bare hører på listepop, norske folk som spiller inn countryplater, folk som deltar på realityserier, folk som ser på realityserier, folk som legger ut vitser og dikt på facebook, menn som tror de er smartere enn kvinner, folk som er ekstremt overvektige, veldig muskuløse menn, Og folk som driver med scrapping. Det er sikkert flere også. Grunnen til at jeg har disse fordommene er fordi jeg ennå ikke har fått bevist at jeg ikke har grunn til å ha dem. 2
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2011 #85 Skrevet 15. mars 2011 Har fordommer mot bimboer, innvandrere, kvinner som kler seg som om de er slanke men som ikke er det, friluftsfolk, vegetarianere, folk som ler hele tiden, sjenerte folk, folk som er overhygieniske, folk som ser Paradise hotell, skal vi danse og bonderomatikk, folk som skal ha alt med en gang og låner til pipa, folk som bare kjøper merkevarer, både mat og klær. Folk som ikke klarer være alene, folk som ikke kan lage skikkelig mat til ungene sine, Overengstelige folk, A mennesker og mange flere som jeg sikkert har glemt.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. mars 2011 #86 Skrevet 15. mars 2011 Slik som homofile, mener du? I fare for å lage en diskusjon om dette. Homofili blir noe heeeeeelt annet. Pedofile blir slik pga seksuelle misbruk i barndommen. Nekter å tro at barn som har det bra kan vokse opp og bli pedofile.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #87 Skrevet 15. mars 2011 [...]folk som kjøper boka til Märtha Louise [...] Altså ingen ? Var på en bokhandel her i byen en gang, for å kjøpe en pensumbok, og merket at det var noen høye menn som så litt rart på meg der jeg dura rundt i avdelingen for å finne boka jeg skulle ha. Viste seg at Märtha satt en halvmeter unna meg, og hadde boksignering, men det var ingen andre der enn meg og følget hennes... For å svare på trådens opprinnelige tema, så har jeg blitt nødt til å innse at jeg har fordommer mot østeuropèere. Var en gjeng med (trolig) litauere som kom inn på restauranten jeg jobber nylig. Restauranten ligger ikke akkurat i det billigste prissjiktet, og de bestilte den dyreste tre-retters menyen med vin og drinker til, og ble sittende evig lenge etter at de var ferdig med å spise. Jeg skal innrømme at jeg faktisk ble redd for at de skulle stikke av fra regningen, siden de satt der og så ut i lufta i timesvis. Til slutt skulle vi stenge og jeg måtte be de om å gjøre opp, og betale gjorde de, og tipset til og med. Selv om jeg ikke var glad for å bli møtt av mine egne fordommer, var jeg evig glad for at jeg faktisk tok feil. *drar nisselua lenger ned*
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. mars 2011 #88 Skrevet 15. mars 2011 -Har av en merkelig grunn fordommer mot voksne kvinner som ikke har vokst fra seg hestedilla. -Folk som har tatt et standpunkt om ikke å røre alkohol av rent prinsipp (Jeg respekterer det men jeg forstår det ikke). - Folk som driter i hvordan de ser ut når de går ut - Folk som produserer et stort antall med barn: Sånn 5-6 stk eller oppover. - menn som forstår kvinner alt for mye og som leser kvinneblader for å lære om kvinner. - Menn som ikke har typiske manneinteresser.
Gjest Mynona83 Skrevet 15. mars 2011 #89 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har fordommer mot folk som ikke leser bøker, folk som ikke liker dyr, folk som er religiøse, menn som er sammen med damer i burka, norske damer som konverterer til islam (og går i burka), jenter som ser ut som glamourmodeller, folk som har tv-skjermer over 37 tommer, folk med fastplassert campingvogn, folk som kjøper boka til Märtha Louise, folk som går på jakt, folk over 30 som jobber på matbutikker og kiosker, folk som reiser på charterferie, menn i singlet, menn i speedo, folk med tribal-tatoveringer, folk som er med i - og stemmer - FrP, folk som bare hører på listepop, norske folk som spiller inn countryplater, folk som deltar på realityserier, folk som ser på realityserier, folk som legger ut vitser og dikt på facebook, menn som tror de er smartere enn kvinner, folk som er ekstremt overvektige, veldig muskuløse menn, Og folk som driver med scrapping. Det er sikkert flere også. Grunnen til at jeg har disse fordommene er fordi jeg ennå ikke har fått bevist at jeg ikke har grunn til å ha dem. Hva er fordommen mot de uthevede?? (jeg er ikke kritsik, bare nysgjerrig og lattermild) 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #90 Skrevet 15. mars 2011 Hva er fordommen mot de uthevede?? (jeg er ikke kritsik, bare nysgjerrig og lattermild) Jo det skal jeg fortelle deg. Folk som har tv-skjermer over 37 tommer: Disse er ofte de samme som ikke leser bøker. Når folk trenger så enorm tv-skjerm tenker jeg at de bruker altfor mye tid på å se på tv. Det vitner også ofte om store forbrukslån. Som heller ikke er bra. Jeg har også fordommer mot folk med stor kredittgjeld. Folk som går på jakt: Selv om jeg skjønner at vi må drepe kjøttet før vi spiser det, synes jeg det er noe creepy og merkelig med mennesker som elsker å drepe dyr. De gjør det ikke fordi de trenger mat, men fordi de liker det. Jeg liker dem ikke. Menn i singlet: Er ofte de samme som har tribaltatoveringer. Har aldri sett en kjekk, normal, oppegående mann i singlet. Enten er de altfor jålete, á la partysvensk, eller så er de utrolig harry (tenk helsetrøye). Norske folk som spiller inn countryplater: Har du sett tv-reklamer for norske countryartister? Mest de som synger på norsk. Herregud, sier jeg bare. Folk som driver med scrapping: Fordi det må være verdens dølleste hobby. Hvor mange kort trenger et menneske? Helt meningsløst, og klassisk hobby som damer begynner med når de blir single etter lang tid i forhold. 1
Gjest Applecore Skrevet 15. mars 2011 #91 Skrevet 15. mars 2011 Jo det skal jeg fortelle deg. Folk som har tv-skjermer over 37 tommer: Disse er ofte de samme som ikke leser bøker. Når folk trenger så enorm tv-skjerm tenker jeg at de bruker altfor mye tid på å se på tv. Det vitner også ofte om store forbrukslån. Som heller ikke er bra. Jeg har også fordommer mot folk med stor kredittgjeld. Vi har en 42". Både jeg og de jeg bor sammen med er veldig opptatt av litteratur og leser veldig mye. Mannen min fikk tv'en via en konkurranse på jobben, men vi hadde nok spandert på oss en ca like stor tv på et tidspunkt uansett (når vi hadde hatt råd). Vi ser ikke mye på tv (faktisk har vi ikke tv-signal for tiden pga at vi har bestilt fiber som er kraftig forsinket), men vi er glade i å se på film, og da er det ekstra gøy med stor skjerm og god lyd. Gøy å spille playstation også når skjermen er diger. Men nå skal det sies at vi muligens er litt teknonerder som heller bruker penger på ny pc eller høyttalere i stedet for penere kjøkken eller hardangerbestikk Jo det skal jeg fortelle deg. Folk som går på jakt: Selv om jeg skjønner at vi må drepe kjøttet før vi spiser det, synes jeg det er noe creepy og merkelig med mennesker som elsker å drepe dyr. De gjør det ikke fordi de trenger mat, men fordi de liker det. Jeg liker dem ikke. Onkelen min har jaktlisens (men jakter bare på småvilt), og hver høst har han avtale med de lokale jegerne om å kjøpe diverse viltkjøtt. Han er nemlig kjempeglad i å lage god mat og liker aller best kjøtt som har fått leve ute i det fri (det smaker best, og man vet at dyret har hatt et fritt liv ute i skogen før det døde). Synes det er mye mer creepy med disse "dyrefabrikkene" som aler opp dyr hvis eneste mening i livet er å bli til menneskemat og aldri får se dagslys 2
Gjest Raindrops Skrevet 15. mars 2011 #92 Skrevet 15. mars 2011 Jo det skal jeg fortelle deg. Jeg tror jeg liker deg
PepsiMax Skrevet 15. mars 2011 #93 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har fordommer mot folk som utfører fæle handlinger, som å ta livet av andre, mishandler dyr eller forgriper seg på barn! (les: pedofile, dyremishandlere og drapsmenn). Jeg merker også jeg har litt fordommer mot folk som KJØPER seg koner. "Greit" dersom de er jevngamle. Men feks. den tråden med han mannen på 40 år, som ville gifte seg med ei på 16.. Slike folk har jeg litt fordommer mot! Enig i begge deler!!! Ellers har jeg desverre en fordom mot overvektige personer. Ikke noe jeg er stolt over!! Ironisk nok er jeg ikke tynn selv engang. Ser på folk som late, uten viljestyrke, dumme osv. Hater at jeg tenker sånn! Om det hjelper er det sånn jeg tenker om meg selv også...
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #94 Skrevet 15. mars 2011 har nå finne ut at jeg har litt lite fordommer... men jeg har fordommer mot alle som snakker med meg uoppfordra(folk på butikken, busstoppet osv), tror det har ramla for de alle sammen, men jeg har sosialangst, så jeg vet det er derfor og at det egentlig det bare er meg det har ramla for. ellers har jeg blitt venner med både mordere, kinner som har blitt muslimer og går i burka, pedofile, transeksuelle, folk med store tv'er, folk som ikke leser bøker, bimboer og mye annet, men jeg husker ikke jeg noen gang har i voksen alder antatt ting om folk før jeg kjenner de godt. jo forresten, jeg har endel fordommer mot kristne, sjøl om jeg er personlig og aktiv kristen selv. å jeg liker ikke folk som ikke kan respektere at noen ønsker å ikke selv bestemme over egne meninger, men holde seg til bibelen. men det er jo ikke fordom, bare noe jeg ikke liker eller forstår...
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #95 Skrevet 15. mars 2011 Politikere. Må være slitsomt å hele tida være redd for å si det man tenker.
Gjest Cerridwen Skrevet 15. mars 2011 #96 Skrevet 15. mars 2011 (endret) Eg har fordommar mot: *Folk som jaktar, og lev i den villfarelse at jakt er ein sport; i mine auger kan det berre kallast ein sport, når begge partar veit at dei spelar. *Pelsbrukarar; kalde, egoistiske jævlar. *Unge mødre *Blonde jenter med svære puppar. *BI-folk. *Beste vestkant folk. *Menneske som har som største mål i livet å få barn. *Mannfolk i 30-åra som går etter småjenter. Endret 16. mars 2011 av Cerridwen
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #97 Skrevet 15. mars 2011 Eg har fordommar mot: *BI-folk. Jeg og.. synd når jeg går på BI selv.. (men jeg går på kvelden da)
Ego Skrevet 15. mars 2011 #98 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har fordommer mot jenter som bevisst går inn for å bli gravide når de hverken har utdanning eller fast jobb (spesielt om de såvidt er ute av tenårene, og begrunner det med at det er så søtt med babyer). Har også fordommer mot jenter som aldri leser annet enn glossy moteblader og en og annen jentebok (type 'Sushi for begynnere'). Mennesker som er overdrevet opptatt av utseendet plager meg også, samme med merkeklærfanatikere. Er full av fordommer mot folk som synes å ha null interesse for å lære noe som helst nytt. Var de jeg kom på i farten, har garantert mange flere.
Gjest Footloose Skrevet 15. mars 2011 #99 Skrevet 15. mars 2011 Fikk nettopp en ny fordom! Heterofile menn som er i overkant tussete etter små hunder!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. mars 2011 #100 Skrevet 15. mars 2011 Har også fordommer mot jenter som aldri leser annet enn glossy moteblader og en og annen jentebok (type 'Sushi for begynnere'). Føler meg litt truffet her pga boken. Holder på å lese den akkrat nå. Jeg leser mye annet også da... Som krim og sånn. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå