Gå til innhold

Fordommer..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine fordommer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Jeg har fordommer mot gifte mennesker

jeg har fordommer mot folk som ikke leser bøker

vel det er de 2 jeg gidder og nevne

Gjest Thefainter
Skrevet (endret)

- Damer med perler i ørene (eller rundt halsen)

- Folk som ikke ser på TV

Endret av Thefainter
Skrevet

Jeg har fordommer mot veldig fordomsfulle mennesker, som dømmer andre uten å vite noe særlig om vedkommende.

• Liker 7
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Jeg har fordommer mot veldig fordomsfulle mennesker, som dømmer andre uten å vite noe særlig om vedkommende.

Så det vil si at du er akkurat som alle andre fordomsfulle mennesker ?

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg har fordommer mot folk som utfører fæle handlinger, som å ta livet av andre, mishandler dyr eller forgriper seg på barn! (les: pedofile, dyremishandlere og drapsmenn).

Jeg merker også jeg har litt fordommer mot folk som KJØPER seg koner. "Greit" dersom de er jevngamle. Men feks. den tråden med han mannen på 40 år, som ville gifte seg med ei på 16.. Slike folk har jeg litt fordommer mot!

Ellers er jeg ganske fordomsfri. Dømmer ikke folk uten at jeg kjenner de, foruten om punktene over da!

Endret av Sweetpea25
AnonymBruker
Skrevet

Førskole-lærere, helsesøstre, morsmålslærere, folk som jobber i ppt, folk som jobber i klesbutikk, folk som har fattigmannshytte(fast campingplass med fortelt eller spikertelt), folk som holder på med hundeutstillinger, folk som har massevis av hunder, katter og hester, folk som har barn med mange forskjellige(les mer enn to), mennesker fra Somalia, menn med thai-dame(forøvrig den aller største av de alle), brasilianske damer(klin gærne) og sikkert en drøss av andre fordommer jeg ikke kommer på.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så det vil si at du er akkurat som alle andre fordomsfulle mennesker ?

Nei, det vil jo ikke det. Jeg skjønner hva du mener, men spørs jo litt hvordan du ser på det. Jeg prøver å ikke dømme folk jeg ikke vet noe særlig om eller kun utifra førsteinntrykk. Det er jo forskjell på å ha fordommer mot for eksempel innvandrere (basert på en dårlid erfaring) og fordommer mot denne personen fordi du mener h*n tar feil. Ble litt innviklet, men regner med at du skjønner hva jeg mener.

Endret av Sofie_22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare påpeke at mine fordommer mot somaliere baserer seg på mer enn en erfaring. :popcorn: (den er mer velbegrunnet enn klebutikk-fordommen for å si det sånn. :lol: )

• Liker 1
Skrevet

wow, det var mange fordommer på deg gitt. Jeg prøver å ha så lite fordommer som mulig og å være klar over de fordommene jeg har. Jeg kjenner at jeg har litt fordommer med hvitt hår bustet hår og masse sminke, jerne med grå joggebukse fra sparkjøp itilegg. Åsså har jeg stoooore fordommer mot kvinner som går etter menn i forhold. Nytter ikke hvor greie de egentlig er, ingenting kan endre mitt syn etter å gjort dette. Må inrømme at jeg har fordommer mot folk på min alder + - som har gått på en spesiell skole, selv om jeg har opplevd at mine fordommer ikke ALLTID stemmer overens med realiteten. Men fordommene ligger fremdeles der. Jeg har fordommer mot en del rikinger,altså skikkelig buisness folk.

Jeg føler at det Sweetpea25 ramser opp ikke alt er fordommer. Det å mishandle dyr eller forgriper seg på barn er handlinger som ivertfall for meg er forkastelig, kvalmende og forferdelig.

AnonymBruker
Skrevet

I likhet med de fleste mennesker er det lettere å nevne hvem jeg ikke har noen slags fordommer mot.

Gullfisk, f.eks.

Gullfisk er som regel slik man forventer.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har fordommer mot gifte mennesker

jeg har fordommer mot folk som ikke leser bøker

vel det er de 2 jeg gidder og nevne

av nysgjerrighet, hvilke fordommer har du mot gifte folk og folk som ikke leser bøker?

jeg leser ikke bøker men ser ikke helt problemet i det egentlig :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

av nysgjerrighet, hvilke fordommer har du mot gifte folk og folk som ikke leser bøker?

jeg leser ikke bøker men ser ikke helt problemet i det egentlig :klo:

Ikke meg som skrev det, men tror nok jeg kan forklare:

Folk som ikke leser bøker tilegner seg ikke informasjon, lærer ikke nye ting, fungerer ikke metakognitivt, er lavkulturelle osv.

• Liker 2
Skrevet

Ikke meg som skrev det, men tror nok jeg kan forklare:

Folk som ikke leser bøker tilegner seg ikke informasjon, lærer ikke nye ting, fungerer ikke metakognitivt, er lavkulturelle osv.

okei.. :roll:

AnonymBruker
Skrevet

okei.. :roll:

Slapp av, det er helt greit at folk er sånn og.

Skrevet

Fordommer mot folk som drikker seg "fjortissfull" i voksen alder. Og av en eller annen grunn er det ekstra ille om de har barn.

• Liker 5
Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som har mange skrivefeil. Eks: "dems", "henne" når det egentlig skal stå "hun", "å" istedenfor "og", "alldri" osv. Jeg tenker rett og slett at de har en del problemer i livet sitt. Kanskje fordi de fleste jeg har vært borti som har skrevet på den måten faktisk hadde problemer i livet sitt.

Jeg jobber med saken da!

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har drøssevis av fordommer. Noen negative, og noen positive.

Hvis noen påstår å ikke ha en eneste fordom så er det litt rart. Fordommer trenger ikke å være negativt, det er rett og slett en oppfatning man har før man lærer mer om en sak. Hvis man ikke har fordommer så ma man være allvitende da? For det er veldig godt gjort å la være med å danne seg et inntrykk, før man vet alt om en sak eller en person. De fleste strekker seg nok langt for å møte verden med et åpent sinn, men fordommer tviler jeg sterkt på at noen kommer unna likevel.

Skrevet

Fordommer mot folk som drikker seg "fjortissfull" i voksen alder. Og av en eller annen grunn er det ekstra ille om de har barn.

Enig!

Skrevet

Har også fordommer mot folk som ikke leser bøker, og spesielt hvis de har en diiiger tv som senter for oppmerksomheten i stua. Husets alter for tilbedelse!:roll:

Ellers har jeg en drøss av store og små fordammer, selv om noen av de like gjerne er at jeg bare er forutinntatt... Litt bedre...:sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...