Gå til innhold

Kjøpe forlovelsesring i Bergen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har tenkt å fri til min kjære. Nå lurer jeg på hvor jeg får et godt og ikke all verdens overpriset utvalg av forlovelsesringer i Bergen og omegn? Noen butikker som kan anbefales?

Og hvor lenge er det greit å være forlovet til selve bryllupet? Blir ikke noe av det i sommer, det er sikkert. Kanskje til neste år. Men jeg er klar til å forlove meg nå. :)

Skrevet

Vær forlovet så lenge DERE vil (1-2 år er vel ganske vanlig). Så lenge dere faktisk har konkrete planer om å gifte dere!

Skrevet

Direkte billige plasser å kjøpe ringer vet jeg ikke. Men når det komme til forlovelseperiode så det absolutt best å ha minst 1 år, gjerne lenger. Men det komme jo ann på hvor stort bryllup dere vil ha. Det er utrolig mye som skal planlegges.

Skrevet

Noen lokaler blir gjerne booket et par år i forveien. Gode fotografer også!

Skrevet

Hei, jeg har tenkt å fri til min kjære. Nå lurer jeg på hvor jeg får et godt og ikke all verdens overpriset utvalg av forlovelsesringer i Bergen og omegn? Noen butikker som kan anbefales?

Og hvor lenge er det greit å være forlovet til selve bryllupet? Blir ikke noe av det i sommer, det er sikkert. Kanskje til neste år. Men jeg er klar til å forlove meg nå. :)

Hei!

Jeg vet ikke hvordan du ønsker en forlovelsesring skal være, om dere skal bruke den som giftering ved bryllupet eller om dere kommer til å kjøpe nye ringer da.

Da min mann og jeg giftet oss for et par år siden, syntes vi at gullsmeden som ligger på Galleriet, like innforbi hovedinngangen til venstre, var den som hadde best utvalg i den type ringer vi var på jakt etter. (men noen av dem koster en del, så kanskje de passer bedre til gifteringer dersom dere skal ha nye da)

Lykke til med ringer og frieri!! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Jeg tenker noe helt enkelt, gjerne i sølv. Det er både hennes og min smak.

Skrevet

Takk for svar! :) Jeg tenker noe helt enkelt, gjerne i sølv. Det er både hennes og min smak.

Du mener vel hvitt gull?

Skrevet

Jeg og min kjære kjøpte våre ringer hos Bjørklund begge har helt enkle gullringer. Vet ikke om/evt hvor de har butikk i sentrum, vi kjøpte våre på Nesttun. Syns de har mange fine, og til en grei pris.

Angående hvor lenge det er greit å være forlovet, er jeg enig i at det er helt opp til dere, så lenge dere har konkrete planer om å gifte dere. Syns det er litt sært med par som har vært forlovet i 10-15 år - jeg mener en forlovelse er et steg på vei til ekteskap, så ser ikke helt poenget med å forlove seg bare for å være forlovet.

Vi forlovet oss i november i fjor, og har enda ikke satt noen dato, men vi tenker at det blir om ca 3 år, siden et bryllup koster en del penger, og vi nettopp har kjøpt og flyttet inn i nytt hus, så vi trenger noen år med sparing først.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld nå skrev jeg feil:

Jeg mente at en ring i sølv ER akseptabelt. :)

Skrevet

Unnskyld nå skrev jeg feil:

Jeg mente at en ring i sølv ER akseptabelt. :)

Hehe, bra, jeg ble litt skremt :P Helt enig, ser ingenting galt med forlovelsesring i sølv! Min er det, og jeg elsker den :)

Skrevet

Det er forskjell på frieriring og forlovelsering. Frieriring syns jeg kan være av hva som helst materiale og se ut slik man måtte ønske. Men forlovelse og gifteringer skal ikke være sølv etter min mening. Skal man først gifte seg og bruke penger på ringer som man forhåpentligvis skal ha hele livet så syns jeg sølv blir litt simpelt.

Jeg syns det er mest koselig å velge ringer sammen etter man er forlovet. Da får begge være med å velge. Som regel har damer en viss idè om hvordan hun vil ringen skal se ut, selv før man blir fridd til.

Skrevet

He? Er frierringer vanlig? Aldri hørt om før, jeg trodde det var vanlig å bruke forlovelsesring da jeg? :klo:

Skrevet

He? Er frierringer vanlig? Aldri hørt om før, jeg trodde det var vanlig å bruke forlovelsesring da jeg? :klo:

Ja det er blitt mer og mer vanlig, tatt fra USA vet du.

Mange kjøper jo forlovelsesringer og kjøper nye gifteringer når man gifter seg. Da syns jeg det er bedre å få en frieriring når man blir fridd til og kjøpe forlovelsesringer sammen som man også bruker som giftering. Det blir som regel billigere samtidig som man får velge ringene sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for lenken og tilbakemelding om sølv. Tenkte at her får jeg slik hjelp, så jeg ikke fremstår som helt ute å kjøre hos gullsmeden. Jeg ante jo ikke at det var noe gærnt med sølv... Og så er jo prisene på Tesori-siden helt hinsides. Opprinnelig tenkte jeg mer i området rundt 1000kr. Er det urealistisk? Vi har også akkurat kjøpt hus, men vi har samtidig veldig enkel og grei smak, og skal heller ikke ha noe Hollywood-bryllup. Vi kjenner hverandre veldig godt, og hadde jeg brukt opp mot 5000kr på en ring ville dette ha ødelagt opplevelsen for henne - det vet jeg bombesikkert; her i huset er det nøysommelighet som regjerer. Da er selvfølgelig frierring bare tull og en forlovelsring skal gjerne kunne brukes til giftering også...

Annonse
Skrevet

Skal ringen brukes som giftering også kan det være greit med gull rett og slett pga holdbarheten, en sølvring vil kanskje ikke holde seg pen i 40-50-60 år med hverdagsbruk. Min mann ga meg en Huldresølv-sølvring da han fridde (til en drøy tusenlapp, tror jeg), og så kjøpte vi en helt enkel sølvring til bare noen hundrelapper til han dagen etterpå. Til bryllupet kjøpte vi rimelige, helt klassiske gullringer.

Jeg er helt enig med din kjære, å bruke mange tusen på en ring føles helt unødvendig, og ville gitt mer bekymring og dårlig samvittighet enn glede. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har nå tatt en runde og er både sjokkert og skuffet. Sjokkert fordi billigere enn 3½k kr blir det ikke med hvitt gull, da er det snakk om par-ring. 2700kr per ring for enkle ring. Hvitt gull må poleres og "rhodineres" minst annet hvert år, en oppfølgingskostnad på linje med et tidsskriftabonnement. Skuffet fordi utvalget er snodig, det finnes en del fine ringer i gull, hvitt gull og platinum (rådyrt, pent er det fra ca 6000kr og oppover), men utvalget i sølv er begredelig. Det meste ser ut som noe min kusine på 14 ville ha likt, eller som noe man kunne få i en tyggisautomat da jeg var liten. Masse bling, ingen stil. Bunnlinjen er at jeg har lånt to ringer hos en hyggelig gullsmed, så kan vi komme tilbake etter at jeg har fridd og finne noe vi liker i lag. Dvs hvis hun sier ja da, hehe. Takk for hjelpen!

Skrevet

Blir det ikke litt rart å putte ringer på fingeren som ikke er deres og som dere ikke skal ha. Som kvinne hadde jeg syns det var litt rart å få en ring som jeg ikke skal beholde. Da hadde jeg heller villet bli fridd til uten ring.

Du kan lage en ring selv med ståltråd og slike plastdiamanter eller annen pynt. Da blir det veldig personlig, billig, hun får beholde ringen du gav når du fridde og det blir ett fint minne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, ble bare så overveldet av det dårlige utvalget og de høye prisene at jeg til slutt syntes dette var en grei løsning. Poenget skal jo være alt jeg frir for og det at jeg frir, ikke at hun får en ring. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke, ble bare så overveldet av det dårlige utvalget og de høye prisene at jeg til slutt syntes dette var en grei løsning. Poenget skal jo være alt jeg frir for og det at jeg frir, ikke at hun får en ring. :)

Som sagt så ville jeg heller blitt fridd til uten ring enn med en ring som ikke er min og jeg ikke får beholde.

Hva med å kjøpe en liten rød rose og lage stilken om til en liten runding som passer rundt fingeren. Det er mer romtantisk syns jeg. Den kan tørkes og bevares.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...