Gå til innhold

Hva tar man med på intervju?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Hva skal man ta med seg på jobbintervju når søknaden kun består av søknad og CV?

Min liste:

*Orginale attester og vitnemål (kun til fremvisning)

*Kopier av attester og vitnemål (som man tilbyr firmaet å beholde)

*Liste over referanser med telefonnummer til disse

Er det noe mer man kan ta med?

Noe som gir et godt inntrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt med noe på intervjuene jeg har vært på...

Kopi av vitnemål har jeg alltid sendt med i søknaden, og de originale vitnemålene har jeg aldri blitt spurt om å vise så jeg har heller aldri tenkt på å ta dem med. Og kommer ikke til å gjøre det i fremtiden heller, med mindre jeg blir spurt om det.

Liste med telefonnumre til referanser har jeg heller ikke tatt med. Jeg vil gjerne snakke med den aktuelle referansen min om akkurat DENNE stillingen før de ringer for å forhøre seg om meg, så jeg venter til jeg får spm. om referanser og ringer først da opp tidligere arbeidsgivere etc. og spør om det er ok for dem å stille denne gang. Så ringer/mailer jeg tilbake til intervjueren og gir opplysninger om hvem jeg skal kontakte. Dette har vært helt greit for de jeg har vært på intervju hos...

Det eneste jeg ville tatt med meg er hovedoppgaven min hvis den var relevant for stillingen. Er bare et halvt år siden jeg skrev den, så den er jo ganske ny og "viktig" for meg.

Siden de ikke har fått vitnemål etc. fra deg tidligere bør du nok ta med kopier av disse ja. Og kanskje det også var en ide med originalene i dette tilfellet... Hvis de synes det er ok å bare se på originalene og ikke beholde noe selv kan du jo spare disse kopiene til neste gang (og håpe du ikke får bruk for dem)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man bør ha referanser klar når man kommer så langt som til et intervju - har mange ganger blitt spurt om dette under intervjuet.

Derimot har jeg aldri hatt med meg originale attester og vitnemål - kun kopier i de tilfellene hvor jeg ikke har lagt de ved søknaden.

Synes ellers det er greit å på forhånd ha satt seg inn i hva slags firma/selskap/etat det dreier seg om - det er udelt positivt å ha litt bakgrunnsmateriale slik at du kan svare på spørsmål osv ...

Ellers er det greit å tenke over hva man skal svare på "standard"-spørsmål som:

• Hva er dine gode/dårlige sider?

Hvorfor søker du akkurat denne jobben?

Hvorfor slutter du i din nåværende jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuet er ikke noe problem..

Men jeg tar med meg papirene (kopier og originaler) uansett, jeg.

Dumt om jeg IKKE har dem med om jeg blir spurt om dem liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke med meg noe, og har heller aldri blitt spurt om papirer el. Men er alltid klar til å oppgi en referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har alltid med meg originaler (og har aldri blitt spurt om å vise dem frem, jeg var på tre intervjuer før jeg fikk denne jobben) Bare fordi jeg følte tryggheten med å ha dem om de spurte.

Jeg hadde ikke med meg nummer til referanser heller (bare på det siste intervjuet (altså der jeg fikk jobben) ble jeg spurt etter referanser, og da skaffet jeg en (min sjef hadde offisielt sett ferie selv om hun tidivis var på jobb, og hennes sjef igjen var borte på ferie, så det ble HENNES sjef igjen, som snakket bare positivt om meg....) og ringte tilbake med navn og nummer, det gikk så fint så.

Trur ikke du trenger å ha med noe mer enn det du nevner i alle fall.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...