Gå til innhold

Vikariat-arbeidsledighet

Baby

Anbefalte innlegg

Hvordan funker det når man har hatt et kortere vikariat og dette går ut? har man da krav på arbeidsledighetstrygd ut fra det man har tjent, eller er det fjorårets inntekt som teller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke sosialstøtte før man har brukt opp alle sparepengene sine har jeg hørt.

Har litt penger i fond, og litt på bok, hadde liksom tenkt å spare litt til egenkapital på leilighet, men det går visst ikke.

Mangler 1000 kr på minstekravet når ned gjelder fjorårets inntekt. Var student.

Skikkelig irriterende :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Du mangler 1000 kr? Det er jo ingenting, det kan du vel låne av noen?

Hva er minstekravet forresten? 80.000 kr? Bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangla 1000 kr i inntekt i fjor var det jeg mente. Hadde jeg tjent 1000 kr mer hadde jeg fått noe dagpenger i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja... :klaske: Såklart! Uff, så kjipt da. Har vært i samme situasjonen. Var student så fikk ikke tjent så mye.

MAS mas mas på vikarbyrå. Registrer deg hos flere og mas.

Hvor er du registrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er registrert hos Aetat og Manpower. Sendte mail til manpower da jeg så en ledig stilling som så grei ut, men de gadd ikke å svare meg. Ringer meg bare når de har kjipe korte oppdrag.

Har også vært i kontakt med Adecco, men tror løsningen er å kikke mot Oslo. Der har de mer bruk for folk med min type utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aetat kan også beregne ut ifra de siste tre årene hvis fjoråret var for dårlig. Det gjorde de for meg forrige gang fordi jeg hadde bare jobbet 4 måneder året før (var i utlandet).

Snakk med Aetat du - de hjelper deg helt sikkert med å få til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du er arbeidsledig og trenger penger så kan du jo ta oppdrag som ikke er relevant for din utdannelse bare for å tjene noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har jobbet i en 50% stilling siden august så litt penger kommer da inn. Bare kjipt å ikke få brukt utdanningen sin.

Ordner seg nok skal du se.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...