Gå til innhold

Nå glemmer jeg alle slankekurer, dietter,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet bøker om slanking, og trodde aldri jeg ville legge på meg. Men kiloene krøp på og jeg var deprimert, isolerte meg og var stolt bare jeg kom meg til postkassa.

Måtte ta et oppgjør med meg selv og tenkte hvordan jeg vil ha det i fremtiden. Hvor vil det ende hvis jeg ikke gjør noe?

Da begynte jeg å trene og ble medlem på et treningsenter. Når jeg ser meg i speilet nå, selv om jeg bare har gått ned tre kilo, ser jeg at jeg ser litt fastere ut. Det hadde jeg ikke trodd, skal ned 20 kilo.

Det er vanskelig å gå ned i vekt, og jeg synder ofte i matveien, spiser litt for mye, egentlig bare normalt kosthold for en som har normalvekt.

Men jeg vil ikke slanke meg og ende opp med å gi opp.

Kan trening og et normalt kosthold gjøre mirakler? Ja, jeg tror det. Jeg kjenner meg ganske godt, og vet at jeg ofte setter for høye krav til meg selv.

Målet var å gå ned en kilo i uka, men nå tenker jeg litt mer langsiktig og går jeg ned ti kilo på ett år er jeg fornøyd. Men hadde jo håpet at jeg kan leve på diett, dessverre har det vist seg at jeg er ...en stor synder og altfor glad i mat.

Slankepress...følte jeg møtte det fra andre, fikk kommentarer, men når jeg begynte å trene har de sluttet med det.

Er det noen andre som har opplevd det samme, eller tenker at man kan bruke lang tid på å gå ned i vekt?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sunneste er jo å bruke lang tid på å gå ned i vekt! :jepp: Og det er mye lettere å holde seg til små livsstilsendringer enn crash diets på to uker som gjør at man bare går opp igjen når man begynner å spise som før. :)

Skrevet

Jeg tror det du gjør er sunt og lurt. Mat må ikke bli et problem, å gå ned i vekt handler om å omstille rutiner og gjøre trening, hverdagsmosjon og sunn, vanlig mat til vanlig livsstil. Det er lurt å ha sette seg oppnåelige mål og først og fremst fokusere på å trives med seg selv, kroppen sin, maten og treningen. Så vil kiloene forsvinne litt etter litt.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...