Gå til innhold

middag til daten

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Folkens..

Hva ville dere laget til middag til en gutt/mann du har vært mye sammen med, en potensiell kjæreste..ting ligger i luften og du vil imponere litt..

Dere kjenner hverandre på mange måter, men kokkeferdighetene har du ikke fått vist bl.a...

HJELP...Jeg har ingen.. noen forslag til noe greit nok enkelt å lage, men som er mer enn fiskeboller og hvit saus liksom;)

Setter pris på svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville lagd mange småretter type tapas e.l slik at vi kunne sittet ved bordet sammen leeenge og småspise, drikke vin og snakke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker blåskjell er denne en ny favoritt :)

1 kg blåskjell

1 finhakket sjalottløk

noen fedd hakket/presset hvitløk

1 finhakket rød chili uten frø

1 stort glass hvitvin

Skyll blåskjellene og kast de som ikke lukker seg når de blir dunket litt mot et hardt underlag.

Surr løk chili og hvitløk i litt olje, hell på hvitvin og kok opp.

Ha i blåskjellene og legg på lokk. damp dem i ca 5 min rist på kjelen av og til.

Hell det hele på et fint fat, og kast de skjellene som ikke åpnet seg etter damping

Server med resten av vinen og fint brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff av en eller annen type. Har enda ikke møtt en mann som ikke elsker biff.

Da har du ikke møtt min....han spiser det nemlig ikke!

Foreslår fisk, jeg...laks/ørretfilé(uten bein selvfølgelig) pakket i folie sammen med noen sitronskiver og urter(bruker ofte dill, men går sikkert fint med noe annet også!) og inn i stekeovnen i ca 30 min...Poterter kan man jo lage som man vil...kokte, stekte, båtpoteter, gratinerte el....

Og sjokolademousse og friske frukter til dessert....eller oppskåret frukt på fat og varm sjokoladesaus til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker aldri biff. Det overlater jeg til gutta. Men jeg pleier å lage noe kyllinggreier - eller Lasagne... (det siste er enkelt og greit..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Grandiosa vel...sleng på litt ost og pepperoni så er den delvis hjemmelagd :P

Synes du skulle prøvd deg på friterte scampi (Kjempe reker) med ris og karri saus, utrolig godt og det er ikke vanskelig.

Blekksprut ringer med panering som er friterte er også skikkelig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Søk på Nachos her inne, det er kjempegodt, og det er tatt opp i mange tråder tidligere. Ellers anbefales matprat.no sin oppskrift på provencalske svinekoteletter, kjempegodt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte nettopp på det samme... og fikk et par gode svar. Resultatet ble iallfall kjempevellykka! Og vi ble sammen igjen i går! Hurra!

Men bytt ut lammekotelettenen med f.eks pepperbiff. Det tror jeg er bedre. jeg liker ikke lam, men lagde det fordi min kjære elsker det (og meg).

Rødvin, stearinlys og tre retter.. he is all yours!!

Det kan jeg kanskje garantere.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...