Chans Skrevet 12. mars 2011 #1 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg lagde pannekakerøre torsdag kveld, men fikk bare spist et par stykker, så tenkte å lage et par i dag også. Er det trygt å spise pannekaker laget av to dager gammel pannekakerøre? Mulig jeg bare er pinglete eller dum, men jeg er så dårlig på å vite hvor lenge ulike ting er holdbare. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 12. mars 2011 #2 Del Skrevet 12. mars 2011 Den har vel stått i kjøleskapet? I så fall ville jeg ikke vært redd for å bruke den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mars 2011 Jepp, den har stått i kjøleskap. Takk, da bruker jeg den samme røren i dag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Del Skrevet 13. mars 2011 Er ikke noe problem. Bestemor bruker ofte melk og fløte eller rømme som er gått ut på dato når hun lager vaffelrøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. mars 2011 #5 Del Skrevet 13. mars 2011 Nesa er et utmerket instrument på det viset, og en god regel er å lukte skikkelig på ting en tror kan være for gammelt. Er det litt "merkelig": kast det. Hvis det lukter som det pleier, kos deg og spis med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Del Skrevet 13. mars 2011 Pannekake/Vaffelrøre er best etter ett døgn, og kan godt stå i flere dager i kjøleskap. Og siden den inneholder både melk og egg lukter du det fort dersom det er noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christine87 Skrevet 13. mars 2011 #7 Del Skrevet 13. mars 2011 Og eventuelt se ann hvordan det ser ut. Jeg hadde en vaffelrøre i kjøleskapet et par dager, den så ikke spesielt bra ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 13. mars 2011 #8 Del Skrevet 13. mars 2011 Og eventuelt se ann hvordan det ser ut. Jeg hadde en vaffelrøre i kjøleskapet et par dager, den så ikke spesielt bra ut.. Den kan jo lett begynne å skille seg når den står. Som regel ser den fin ut igjen når man rører i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. mars 2011 #9 Del Skrevet 13. mars 2011 Jupp,- den må røres i. Skal ikke skue hunden på hårene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 13. mars 2011 #10 Del Skrevet 13. mars 2011 Vi pleier ofte (eller, det er ikke sant, for nå har vi ikke spist vafler eller pannekaker på evigheter, men før!) å lage masse røre og oppbevare i en ren isboks eller stor brusflaske i kjøleskap, og der kan den blir stående ganske mange dager fordi vi rett og slett steker opp etter behov. Har aldri vært noe problem, og som de andre sier; Det merkes om den er dårlig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christine87 Skrevet 13. mars 2011 #11 Del Skrevet 13. mars 2011 Den kan jo lett begynne å skille seg når den står. Som regel ser den fin ut igjen når man rører i den. Der kan du se, der lærte jeg noe i dag også. Jeg er nok litt pysete når det kommer til mat som har stått litt, men da trenger jeg jo faktisk ikke og kaste det. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 13. mars 2011 Takk for alle svarene! Jeg spiste fra den røren to dager etter at den ble laget, og det gikk kjempefint. Enig i at det ikke ser spesielt godt ut når den har skilt seg, men det var ikke noe problem så fort jeg fikk rørt litt i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå