Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte med min første dobbeltkur for to dager siden. ligger rett ut med kvalme og er sykt svimmel. er litt bekymret. er dette normalt?

trenger noen trøstende ord!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en normal bivirkning, men blir det for ille ville jeg tatt en telefon til gynekologen.

Jeg var kvalm og svimmel (kom og gikk litt, selv i perioden mellom pergokur), men aldri så ille at jeg var sengeliggende eller hjemme fra jobb.

Skrevet

hadde det i går kveld før jeg la meg. men i dag har jeg ligget rett ut på sofaen, brekt meg flere ganger. blir sykt svimmel når jeg reiser meg osv.. måtte kaste inn håndkleet å ringe jobben ista. ikke bra :(

er jo helg så er ikke bare å ringe gynekologen heller. gleder meg ikke akkurat til pillene jeg må ta i kveld!

Skrevet

Har det sånn jeg også. Så kvalm at jeg ikke orker noe annet enn å ligge. Og supertørst! Drikker masse vann. Jeg er på tredje pilledagen av en dobbelkur i dag.

Skrevet

GUDSKJELOV!! Så gikk det over:) Men ble to en todagers på sofaen. Er bare litt svimmel nå i etterkant. Tenkte hvis det blir flere kurer, så veit jeg ikke om jeg orker det en gang til.

Jeg har igjen å ta tbl i kveld og i morra kveld. Tror jeg bommet ved å ta tbl morgen/formiddag. Flere som tar de før leggetid og merker mindre til bivirkningene, det gjør hvertfall jeg :) Så ta de før du legger deg ;)

Har du/dere andre bivirkninger?

Kvist: Har du brukt pergo før? Blitt gravid ved å bruke det?

Håper så indelig at det hjelper, vilvilmenfårdetikketil!!!

Skrevet

GUDSKJELOV!! Så gikk det over:) Men ble to en todagers på sofaen. Er bare litt svimmel nå i etterkant. Tenkte hvis det blir flere kurer, så veit jeg ikke om jeg orker det en gang til.

Jeg har igjen å ta tbl i kveld og i morra kveld. Tror jeg bommet ved å ta tbl morgen/formiddag. Flere som tar de før leggetid og merker mindre til bivirkningene, det gjør hvertfall jeg :) Så ta de før du legger deg ;)

Har du/dere andre bivirkninger?

Kvist: Har du brukt pergo før? Blitt gravid ved å bruke det?

Håper så indelig at det hjelper, vilvilmenfårdetikketil!!!

Kur to er lettere, man blir vant til hormonene, og de gir mindre bivirkninger. Jeg har tatt 7 kurer. Bivirkninger kunne variere mye fra syklus til syklus. Men min første doble var absolutt værst. Første pille, og dagen etter siste pille er også de værste. Det har å gjøre med at hormonnivået stiger/synker mye.

Jeg hadde færre bivirkninger da jeg begynte å ta en pille morgen og en pille kveld (da jeg gikk på dobbel), det ga mer jevnt nivå av hormoner.

Skrevet

Sillan: Ja, har brukt Pergo før, tre to doble kurer. På kur nummer to testet jeg positivt på en søndag med den siste testen jeg hadde, og satt på jobben på mandagen og bare gledet meg til å løpe innom apoteket for å kjøpe en til for å få bekreftelse. Og så endte det med abortblødning og smerter innen jeg kom meg på apoteket :( Da gikk vi videre til AIH og etterhvert IVF. IVF ga ønsket resultat :)

Men, nå prøver vi Pergo igjen, hovedsaklig fordi at jeg husker altfor godt medisinene jeg måtte ta ved IVF, og Pergo er bare sukkertøy i forhold. Og tenk å slippe den egguthentingen da, litt ubehag sa de... blæ! Men vi har "åpning" hos Riksen da, bare å ringe når vi ønsker søskenforsøk, så jeg innbiller meg at vi ender opp med det nå også.

Skrevet

Atheene: Har du lykkes med en av dine 7 kurer?

Min lege sier jeg bare skal ta to doble kurer rett etter hverandre. Hvis ikke det funker er det rett inn på laparaskopi og sjekke egglederne. Men blir litt betenkt når jeg bare får to forsøk med pergo og ingen pausemåned?! Er dette forskjell fra gyn til gyn kanskje. Tror jeg tar meg en pausemnd. Trenger det kjenner jeg!

Er ikke moro å stappe i seg hormoner, men hva gjør man ikke får en liten en.

Merker presset, to av mine venninner som ikke prøvde er blitt gravide...baaah!

Men nevnte for gyn.legen at jeg hadde sein eggløsning og kort lutealfase, men han mente det bare var tull og trodde at jeg bare hadde en mellomblødning. Men det stemmer ikke!

Noen er jo litt trangsynte og følger kun legeboka. Urter + diverse var bare tull mente han. Uff!! Har dere opplevd lignende med deres lege?

Kvist: Måtte dere vente lenge for å få IVF? Hvor lang er prosessen alt i alt, men egguthenting, innsetting osv..

Kjenner jeg må forberede meg på all slags behandling ;)

Skrevet

Atheene: Har du lykkes med en av dine 7 kurer?

Min lege sier jeg bare skal ta to doble kurer rett etter hverandre. Hvis ikke det funker er det rett inn på laparaskopi og sjekke egglederne. Men blir litt betenkt når jeg bare får to forsøk med pergo og ingen pausemåned?! Er dette forskjell fra gyn til gyn kanskje. Tror jeg tar meg en pausemnd. Trenger det kjenner jeg!

Er ikke moro å stappe i seg hormoner, men hva gjør man ikke får en liten en.

Merker presset, to av mine venninner som ikke prøvde er blitt gravide...baaah!

Men nevnte for gyn.legen at jeg hadde sein eggløsning og kort lutealfase, men han mente det bare var tull og trodde at jeg bare hadde en mellomblødning. Men det stemmer ikke!

Noen er jo litt trangsynte og følger kun legeboka. Urter + diverse var bare tull mente han. Uff!! Har dere opplevd lignende med deres lege?

Kvist: Måtte dere vente lenge for å få IVF? Hvor lang er prosessen alt i alt, men egguthenting, innsetting osv..

Kjenner jeg må forberede meg på all slags behandling ;)

Nei, vi venter på prøverør nå. Det skyldes også at mannen ikke har topp kvalitet på svømmerne.

Jeg har tatt kurene sammenhengende, det er ikke noe problem, men er ofte unødvendig da man som regel får en "gratis" eggløsning i pausemåneden. Men hør på gynekologen.

Min erfaring er at det er mange elendige gynekologer der ute. Få heller en henvisning til parutredning på nærmeste sykehus, eller gjør dette privat. Pergo krever riktig oppfølging, og at mannen er sjekket ut av saken. Har du kort lutefase er det helt andre medisiner som er hensiktsmessige.

Og urter og diverse er bare tull, og bortkastete penger;) Hadde det hatt effekt ville jo legemiddelindustrien snappet det opp for lenge siden og brukt det i stedet for den medisineringen ufrivillig barnløse får i dag.

Skrevet

Det var ikke så lang ventetid såvidt jeg husker. Nå gikk vi via AIH da, og der var det ingen venting, annet enn på syklusen og sånt da. Mener vi hadde litt uflaks med tanke på at IVF-nedreguleringen tar lang tid og sommerstengt, sånn at vi måtte vente til sommerferien var over før vi begynnte. Tror vi var i første "pulje" etter sommeren (altså med oppstart august) og hadde da innsetting midt i oktober.

Skrevet

Atheene: Skal gi pergoen en sjanse nå. Legen mente det ville hjelpe på lutealfasen min, så ingenting skal være uprøvd her i gården :) Samboeren min har topp kvalitet på svømmerne, så det er meg det står på. Men det er godt det finnes løsninger rundt omkring. Man må bare ikke gi opp tror jeg ;)

Kvist: Høres jo flott ut det, to mndr. Tenkte opptil 6-12 mndrs ventetid. Men det er kanskje med det offentlige det kan drøye. Får håpe vi får det til selv. Får det er nok en dyr affære!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...