Steinar40 Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 (endret) Det tar seg ikke ut for kvinner å sjekke opp mannfolk. Av flere ulike årsaker. Vise interesse, være hyggelig, blid og åpen for andres interesse, ja - men direkte sjekking, nei takk. Endret 12. mars 2011 av MissStiles
womenwomen Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Det tar seg ikke ut for kvinner å sjekke opp mannfolk. Av flere ulike årsaker. Vise interesse, være hyggelig, blid og åpen for andres interesse, ja - men direkte sjekking, nei takk. Forklar hvorfor ? Hvis jeg er singel og ute etter å bli kjent med nye menn . Hvorfor tar det seg ikke ut at jeg tar initiativet til å bli kjent evt. sjekke dem opp ? why why Steinar ? Jeg forstår det ikke . For meg er det helt normalt . Og har bare møtt positiv respons på det fra menn .
Steinar40 Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2011 Forklar hvorfor ? Hvis jeg er singel og ute etter å bli kjent med nye menn . Hvorfor tar det seg ikke ut at jeg tar initiativet til å bli kjent evt. sjekke dem opp ? why why Steinar ? Jeg forstår det ikke . For meg er det helt normalt . Og har bare møtt positiv respons på det fra menn . Jeg tviler ikke på at du bare har møtt positiv respons på det fra menn, men har du møtt noen menn som er noe å samle på i lengden, på den måten?
womenwomen Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Jeg tviler ikke på at du bare har møtt positiv respons på det fra menn, men har du møtt noen menn som er noe å samle på i lengden, på den måten? JA . X samboer sjekket jeg opp slik ! Vips så var vi samboere gjennom mange år ! Vi hadde aldri blitt kjent sikkert , om ikke jeg gikk bort til han først . Er mange damer som har gjordt det samme før meg og har funnet menn slik . Så dere menn har ikke enerett på sjekking ... Vi sjekker terrenget vi damer også : ) Å bare stå der å VENTE på at noen skal komme bort - er jo helt taffatt og dødfødt . Bortkastet tid . Bruk tiden effektivt og sjekk selv : )
Steinar40 Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2011 (endret) JA . X samboer sjekket jeg opp slik ! Vips så var vi samboere gjennom mange år ! Vi hadde aldri blitt kjent sikkert , om ikke jeg gikk bort til han først . Er mange damer som har gjordt det samme før meg og har funnet menn slik . Så dere menn har ikke enerett på sjekking ... Vi sjekker terrenget vi damer også : ) Å bare stå der å VENTE på at noen skal komme bort - er jo helt taffatt og dødfødt . Bortkastet tid . Bruk tiden effektivt og sjekk selv : ) Ja, men det er litt forskjell på å ta kontakt og sjekke direkte. Og jeg mener altså ikke at kvinner ikke kan vise interesse og ta kontakt først. Men direkte sjekking, nei takk! Endret 10. mars 2011 av Steinar40
DBM Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Du kunne gjerne sagt noe om hvorfor, Steinar. Mulig det ikke funker for deg, men så er ikke alle menn som deg 4
Steinar40 Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2011 Du kunne gjerne sagt noe om hvorfor, Steinar. Mulig det ikke funker for deg, men så er ikke alle menn som deg Jeg syns ikke at det er naturlig at kvinner sjekker aktivt. Men det spørs jo da selvfølgelig på hvordan man definerer sjekking. Det må bare ikke føles som at man blir sjekka opp av ei kvinne. Man må ha kontrollen selv. Men det er altså ingenting feil med ei dame som viser interesse, er hyggelig, blid og åpen for andres interesse.
Tonka Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Man får jo det man sender ut tilbake fra andre ofte .Du kan ikke mislike noen som liker deg .Det er smiskende vet du og behagelig for deg , og møte slike mennesker . En slik sterk sjarm offensiv ovenfor en mann - kan ingen mann motstå . Ikke mange kvinner heller - dersom sjarmøren er en mann . Du vil automatisk like denne personen - forde hun / han viser så tydelig at hun / han liker deg så extremt godt og tydelig . Det er ingen tvil her. Interessant teori, WW, men så enkelt er det ikke. Har møtt en masse mennesker som har vist veldig tydelig at de liker meg, og alt jeg har følt er mild forakt. Jeg syns ikke at det er naturlig at kvinner sjekker aktivt. Men det spørs jo da selvfølgelig på hvordan man definerer sjekking. Det må bare ikke føles som at man blir sjekka opp av ei kvinne. Man må ha kontrollen selv. Men det er altså ingenting feil med ei dame som viser interesse, er hyggelig, blid og åpen for andres interesse. Steinar, du Steinar... På bildet ditt ser du så kjekk ut, jeg lar meg nesten lure... Du har så fryktelig gammeldagse meninger, og du ordlegger deg så klønete. Men akkurat her tror jeg at jeg er enig med deg. Jeg mener at damer utmerket godt kan sjekke opp menn, men det virker veldig desperat og lite feminint å kaste seg over en mann som om han var et bytte. Det du tilsynelatende ikke forstår er at det ikke tar seg noe bedre ut om en mann oppfører seg sånn. Vi (jeg, i alle fall) liker ikke følelsen av å bli sjekka opp; jeg liker å bli vist interesse for, bli gitt oppmerksomhet på en fin måte, ikke å bli fortalt alle de teite linjene som liksom skal gjøre meg løsere i strikken.
Steinar40 Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. mars 2011 Det du tilsynelatende ikke forstår er at det ikke tar seg noe bedre ut om en mann oppfører seg sånn. Vi (jeg, i alle fall) liker ikke følelsen av å bli sjekka opp; jeg liker å bli vist interesse for, bli gitt oppmerksomhet på en fin måte, ikke å bli fortalt alle de teite linjene som liksom skal gjøre meg løsere i strikken. Joda, forstår og er enig med deg jeg. Sjekking er for umodne, desperate og useriøse tullinger.
Bankai L Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 (endret) En evolusjons psykologisk teori er at menn utviklet frykt for å gå bort til damer når vi levde i små stammesammfunn for ti tusenvis av årsiden. Den gangen var samfunnet mye mindre og man levde kun i et samfunn. Hvis man prøvde seg på en av damene da og failet så mistet man all sjangs for å kunne reprodusere seg. Derfor utstyrte evolusjonen menn med approach anxiety slik at han ikkje skulle ta unødvendige risker. Grunnen til at han ikkje fikk reprodusert seg etter å ha blitt avist var fordi han mast all sin status og ble sett ned på av de andre ledige kvinnene. Endret 12. mars 2011 av MissStiles
womenwomen Skrevet 11. mars 2011 #11 Skrevet 11. mars 2011 En evolusjons psykologisk teori er at menn utviklet frykt for å gå bort til damer når vi levde i små stammesammfunn for ti tusenvis av årsiden. Den gangen var samfunnet mye mindre og man levde kun i et samfunn. Hvis man prøvde seg på en av damene da og failet så mistet man all sjangs for å kunne reprodusere seg. Derfor utstyrte evolusjonen menn med approach anxiety slik at han ikkje skulle ta unødvendige risker. Grunnen til at han ikkje fikk reprodusert seg etter å ha blitt avist var fordi han mast all sin status og ble sett ned på av de andre ledige kvinnene. Det var en alltfor simpel og enkel forklaring . Eks hvis jeg og veninna mi er ute på byen sammen , og en mann er veldig interesert i eks veninna mi , mens hun er helt lunken og uinteresert i sin beiler , noe jeg ser på henne . Jeg ser ikke ned på den mannen forde veninna mi ikke er interesert i han . Kan ikke se at han mister noen status pga det . Ikke i det hele tatt . Tenker bare at han ikke er helt hennes smak . Og ikke min smak heller . Da vi heldigvis har helt ulik smak på menn . Derfor syns jeg forklaringen blir for enkel . Og det vil også alltid finnes andre kvinner som liker han , selv om ikke jeg eller min veninne er interesert .
Bankai L Skrevet 11. mars 2011 #12 Skrevet 11. mars 2011 (endret) Det var en alltfor simpel og enkel forklaring . Eks hvis jeg og veninna mi er ute på byen sammen , og en mann er veldig interesert i eks veninna mi , mens hun er helt lunken og uinteresert i sin beiler , noe jeg ser på henne . Jeg ser ikke ned på den mannen forde veninna mi ikke er interesert i han . Kan ikke se at han mister noen status pga det . Ikke i det hele tatt . Tenker bare at han ikke er helt hennes smak . Og ikke min smak heller . Da vi heldigvis har helt ulik smak på menn . Derfor syns jeg forklaringen blir for enkel . Og det vil også alltid finnes andre kvinner som liker han , selv om ikke jeg eller min veninne er interesert . Eg er ikkje uenig i at denne teorien ikkje passer inn med samfunnet slik det er idag, men du må tenke på at samfunnet og forholdene nå er veldig annerledes enn hva de var for 40 000+ år siden hvor regler og normer var ganske annerledes. Menn idag har ikkje samme biologisk grunn til å føle angst eller frykt når de går bort til en dame som menn for 40 000 år siden rett og slett fordi det er ikkje samme fare forbundet med å bli avist. Altså, blir man avist idag er man ikkje doomed, slik menn var i disse stammesamfunnene. Alikavel har menn approach anxiety og den er der for en grunn, det er ikkje tilfeldig. Evolusjon er ikkje tilfeldig, de som tilpasser seg best er de som overlever og det å ha denne frykten har engang vært en fordel som har gjort at de som hadde den ikkje dreit seg ut. De fikk reprodusert seg . I et stammesammfun for veldig lenge siden var det kanskje normalt å ha en befolkning på 100 personer. 50 av de er menn så det utelukker halvparten. Så må man ta vekk gamle, unge syke, damer som er opptatt med alfahannen og hans venner, osv. Da er det faktisk ikkje mer enn 5-6 damer man har sjangs til å reprodusere seg med. Damen vil ha en sterk mann som kan ta vare på henne. Hvis en mann da ble avist fremstår han som alt annet enn en potensiell partner(Sterk). Forstår du da hvorfor det var krise å bli avist på den tiden? og hvorfor det kunne være lurt å ha en frykt som gjorde at man ikkje tok en unødvendig risk? Det er kjipt at unødvendige biologiske mekanismer sitter igjen, men sån er det no bare. Endret 11. mars 2011 av Bankai L
lys Skrevet 12. mars 2011 #13 Skrevet 12. mars 2011 Interessant teori, WW, men så enkelt er det ikke. Har møtt en masse mennesker som har vist veldig tydelig at de liker meg, og alt jeg har følt er mild forakt. Absolutt. Noen ganger kan faktisk ekstrem interesse fungere stikk i strid med det som jeg vil anta var hensikten. Grøss.
Gjest Purple Haze Skrevet 12. mars 2011 #14 Skrevet 12. mars 2011 Kjære alle sammen, dere må forstå hvordan det fungerer i Steinars verden. Kvinner skal være feminine, skjøre, usikre vesen som er totalt avhengig av en mann til å ta vare på seg, da hun selv er ute av stand til å vite hva som er best for henne. Hun skal være huslig, praktisk, tekkelig kledd (Steinar må godkjenne antrekket hennes), ikke ha venner, ingen sosial omgang med andre enn Steinar, ikke like å reise, shoppe, gå på kafè, helst være jomfru, ikke snakke om sex og helst ikke jobbe (hun kan jo snakke med kollegene sine!). Kort og godt, en kvinne fra 1800-tallet en gang. Om jeg glemte noe, så regner jeg med at andre kan fylle ut listen min. 3
chikako Skrevet 12. mars 2011 #15 Skrevet 12. mars 2011 Jeg ser ikke hva Steinar mener er forskjellen mellom å "vise interesse" og å sjekke opp. Etter egen erfaring er det null problem for ei jente å sjekke opp en gutt, har gjort det selv og befinner meg nå i et stabilt og trygt samboerforhold sammen med verdens beste kjæreste, som er litt for sjenert til at han turte å ta initiativet først Begge hadde gått glipp av dette hvis ikke jeg hadde gått inn for å få ham.
Suzy Skrevet 12. mars 2011 #16 Skrevet 12. mars 2011 Kjære alle sammen, dere må forstå hvordan det fungerer i Steinars verden. Kvinner skal være feminine, skjøre, usikre vesen som er totalt avhengig av en mann til å ta vare på seg, da hun selv er ute av stand til å vite hva som er best for henne. Hun skal være huslig, praktisk, tekkelig kledd (Steinar må godkjenne antrekket hennes), ikke ha venner, ingen sosial omgang med andre enn Steinar, ikke like å reise, shoppe, gå på kafè, helst være jomfru, ikke snakke om sex og helst ikke jobbe (hun kan jo snakke med kollegene sine!). Kort og godt, en kvinne fra 1800-tallet en gang. Om jeg glemte noe, så regner jeg med at andre kan fylle ut listen min. Tror du summerte det ganske så fint jeg. Jeg ser ikke hva Steinar mener er forskjellen mellom å "vise interesse" og å sjekke opp. Dette slo meg også. Jeg vet ikke alltid hvem det er som foretar sjekkingen for man tar kontakt, viser interesse også blir det nå som det blir. Hvordan definerer du sjekking?
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 12. mars 2011 Kvinner skal være feminine, skjøre, usikre vesen som er totalt avhengig av en mann til å ta vare på seg, da hun selv er ute av stand til å vite hva som er best for henne. Absolutt helt feil oppfattet! Med unntak for feminin da selvfølgelig I mine øyne er det kritisk VIKTIG at dama vet hva hun selv vil og klarer å stå for det.
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #18 Skrevet 12. mars 2011 Jeg ser ikke hva Steinar mener er forskjellen mellom å "vise interesse" og å sjekke opp. Etter egen erfaring er det null problem for ei jente å sjekke opp en gutt, har gjort det selv og befinner meg nå i et stabilt og trygt samboerforhold sammen med verdens beste kjæreste, som er litt for sjenert til at han turte å ta initiativet først Begge hadde gått glipp av dette hvis ikke jeg hadde gått inn for å få ham. Dette slo meg også. Jeg vet ikke alltid hvem det er som foretar sjekkingen for man tar kontakt, viser interesse også blir det nå som det blir. Hvordan definerer du sjekking? Når jeg tenker "sjekking" så dreier det seg hovedsaklig om sånn useriøst One Night Stand opplegg ute i fylla på byen.
chikako Skrevet 12. mars 2011 #19 Skrevet 12. mars 2011 Når jeg tenker "sjekking" så dreier det seg hovedsaklig om sånn useriøst One Night Stand opplegg ute i fylla på byen. Hvorfor tar det seg mindre ut at kvinnen gjør det enn at mannen gjør det? Jeg har fått inntrykk av at du synes ONS er umoralsk og feil, hvorfor er det mer feil at kvinnen tar initiativ til det enn at mannen gjør det? Fordi kvinnen skal være ren og jomfruelig, og at det kan forstås bedre hvis hun blir "lurt" av en mann? Har lyst, men skal ikke dra inn tolkningssaken i denne tråden også...
Steinar40 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #20 Skrevet 12. mars 2011 Hvorfor tar det seg mindre ut at kvinnen gjør det enn at mannen gjør det? Jeg har fått inntrykk av at du synes ONS er umoralsk og feil, hvorfor er det mer feil at kvinnen tar initiativ til det enn at mannen gjør det? Fordi kvinnen skal være ren og jomfruelig, og at det kan forstås bedre hvis hun blir "lurt" av en mann? Har lyst, men skal ikke dra inn tolkningssaken i denne tråden også... Det beste er at ingen lar seg lure av noen. Og at ingen lurer noen. Og jeg har altså ikke lurt henne. Selv om hun helt tydelig trodde det ved ett tilfelle (for flere år siden).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå