spørsmålstegnet Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Pleier å stå opp tidlig, og spise frokost ved tven. Da hender det at det blir switcha innom chatteprogrammet sonen. Det jeg mye som renner gjennom hode mitt når jeg ser på det. For det første, så hender det at det dukker opp noen sykt enkle spørsmål i konkurransene. Noen som egentlig ALLE burde vite. Men verten drar det ut, og hinter og hinter, og gjør det bare enda enklere.. Men likevel sier han at INGEN har kommet med riktig svar, selvom det har gått fem minutter.. En ting er at det kan være kø, men likevel er det vel ikke så mange som skriver feil med en gang?? Ljuger verten når han sier ingen svarer riktig, når sansynligvis er mange som har klart det. Verten kommer med flere eksempler som seere har skrevet inn som er feil. Og da lurer jeg på hvem det er som skriver inn/bruker penger på å skrive feil. Når feks det er et tydlig bilde av et kattedyr, så skriver noen en kengeru og helt mange andre syke svar. Sannsynligvis er det vel en del fjortiser, men de vet jo bedre, gjør de ikke? Mulig man bare tuller og skriver feil med vilje, men at såååå mange skal kødde er ganske merkelig. Han tidligere robinsondeltageren virker grei.. Nå ser jeg bare et kvarter på det hver gang jeg skal jobbe tidlig, men har fått med meg litt da.. uten å delta selv. Men enkelte av disse vertene er jo ganske spesielle. Aner ikke var de forskjellige heter. Hu jeg tenker på har kort hår, ser sterk ut, og ikke til å kødde med. Vil ikke se hu sinna. Men hver gang hu åpner munnen så kommer det noe rart ut.. hver gang! Er hele Sonen opplegget bare rip off? Virker ikke troverdig.. Virker som de bare gjør alt de kan for å få folk til å sende inn meldinger og bruke penger.. De seerene som er litt unormale må jo bli loppa for penger. De sier at de første som sender inn riktig svar får premie.. Også går det nesten et kvarter, også ENDELIG får dem riktig svar! Da vinner de kanskje en nøkkelring.. Kjempe morro da.. bruke massevis av penger, for en nøkkelring, som det står sonen på. Jeg bare lurer.. Vet at jeg bare kan skru av, men vil gjerne vite om noen vet noe mer, og at jeg bare tar feil.
Scientia Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Mistankene dine deles av flere. Det er jo åpenbart at dette ikke er et "uskyldig" program. De lager konkurranser med enkle oppgaver for at flere skal delta. Utifra det faktum at oppgavene er tilstrekkelige for barneskoletrinnet, sløser flere og flere mennesker penger på det, i håpet om at de skal vinne et eller annet juggel. Men hvis f.eks du sender inn den første meldingen med korrekt svar, vil de garantert ikke velge ut deg som vinner, så og si - svindel. Husker jeg og et par venner testet dette, vi sendte inn fire meldinger, fra fire ulike telefoner, med korrekte svar. Ingen vant, og vi var helt klart først i det tilfelle. Det som også var interessant var at de ikke engang viste meldingene på skjermen. Jeg må si jeg lo godt når jeg så Sonen-reklamen der de viser frem premiepotten: tv'er, spillkonsoller, diverse media utstyr osv. - På de tre første konkurransene var premiene, følgende: Belte, En pose kaffe, et smykke. Haha!
Scientia Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 (endret) Godt eksempel på Tv2 Nå. Endret 12. mars 2011 av Scientia
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Jeg synes det er merkelig at de får lov til å svindle folk på denne måten. Det er jo helt åpenlyst.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Jeg har også lagt merke til det. Før satt jeg nattskift med bare 2 kanaler tilgjengelig, så når NRK gikk sort, da var det tv2 som gjaldt. Og dæven, de dro det ut i over en TIME en gang, ja jeg sjekka. De spilte 2 sanger, ellers så snakket de om konkurransen i over en time. Spesielt da var det populært å tippe ordet. Kan si det begynte slik: "her er et stort dyr, med fire ben! Liker seg ute, Liker høy. Ordet har 4 bokstaver _ _ _ _ , hvilket dyr er det?" Så tippet masse folk feil, en ku, et esel, en lama, en okse osv osv. så nytt hint.. "dette dyret kan man trene, mer piopulært kan man ri det dyret. Vi legger ut forbokstaven! H _ _ _!" Da spilte de en sang eller to, også "det er enda mulighet for å svare rett, og komme med rett svar" osvosv. Seriøst SVINDEL! Etter en times tid greide de eeeeeendelig å luke ut et helt svar, helt utrolig.
smalls Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 ja de spørsmålene er jo bare latterlig lette da. Har selv (for flere år siden) sendt inn svar på noe som jeg viste var riktig. De sa at den som svarte riktig først ville vinne det og det, men det som er rart er at det tok jo eeeeevig lenge før det riktige svaret kom inn. Jeg sendte inn tidlig men allikavel så vant jeg ikke. De bare babla om at det var bare feil svar som hadde kommet inn. De sier jo kun det sånn at flere folk skal sende inn svar. Det er ikke akkurat bilig heller da. Sånn er det jo med det Quiz showet å.De har noen ganger lette spørsmål og det fryktelig rart at ingen har sendt inn riktige svar. DEt kommer jo bare inn sånn syke svar. Kanskje de bare dikter de opp? Å de gnåler om at vi MÅ sende inn for det er ikke kommet noe riktig svar enda. Som sagt så har jeg sendt inn svar før men har ikke vunnet en dritt. Jeg viste svarene var riktige å for det var bare super lette spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #8 Skrevet 12. mars 2011 De lyver ja. Kan vel kalles svindel. Rart det er lov.
Gjest Heloise Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 De modifiserer også meldingene som blir sendt inn. Noe veldig også. Hadde en venninne som jobbet der (eller noe liknende), og sendte en melding der jeg også hilset til henne. Den meldingen ble midifisert med at jeg sendte klemmer og kyss til henne, noe jeg aldri hadde skrevet... Hilset nemlig til (eks)kjæresten i samme melding og han ble rett og slett fjernet fra meldingen... Hva er vitsen. Dette er noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Jeg svarte på et spørsmål der om "hva mener du om puppene til Linni Meister" eller noe, hun hadde nett fått dem eller hva det var. Så husker jeg at jeg skrev noe ala "ser ut som hjernehalvdelene endelig ble brukt neida, spøk, så lenge hun trives så" eller noe sånn. Og la til "hilsen *navnet mitt*" Det ble moderert til "jeg skulle ønske mine var like fine!" Og grunnen til at jeg vet det er min melding er at navnet mitt er kjempesjeldent, jeg er den eneste som heter det her i landet. Hallo....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå