Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått innvilget AAP fra 01.03.

Skal sende meldekort på søndag, hvor lang tid tar det før jeg får pengene inn på konto? Sto ingenting om hvilken dato jeg får utbetalt hver måned. å får jeg hele beløpet, siden jeg ikke har fått utbetalt noe denne måneden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender meldekort på lørdagen selv om datoen er søndag eller mandag.

Jeg får pengene inn på konto sent mandag.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Vet du når man får etterbetalingen også?

AnonymBruker
Skrevet

Når saken er helt behandlet hos nav så kommer etterbetalingen også. Vet ikke når siden jeg gikk rett fra sykepenger til AAP. Ta en telefon til nav.

AnonymBruker
Skrevet

Har sendt meldekort nå. å før jeg sendte det sto det at jeg måtte sende inn før 21 mars før trekk. betyr det at jeg ikke får penger før den tid eller? :S Har ikke fått noe info om hvilke datoer jeg får utbetalt. Dette var mitt første meldekort på aap.

AnonymBruker
Skrevet

Unskyld at jeg låner tråden litt.

Men sendte du meldekort nå nettopp? Hos meg står det at nav.no er utilgjengelig store deler av helgen.

Det sto i går at siden skulle være oppe igjen kl.12 i dag og hvis jeg sendte meldekort før kl.19 i kveld fikk jeg utbetaling som normalt.

Men nå virker ikke meldekort sida.

Regner med den virker hos deg?

Skrevet

Har sendt meldekort nå. å før jeg sendte det sto det at jeg måtte sende inn før 21 mars før trekk. betyr det at jeg ikke får penger før den tid eller? :S Har ikke fått noe info om hvilke datoer jeg får utbetalt. Dette var mitt første meldekort på aap.

Du får nokk delt opp i to omganger i løpet av mnd, det får sambo

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var treigt en stund å nå kommer jeg ikke inn. TS

Skrevet

Man får utbetalt for den perioden meldekortet gjelder. Altså hver 14 dag. Her får man somregel pengene utbetalt 3-5 dager etter innlevering:)

Skrevet

Datoen som står er siste frist for for levering. pengene kommer et par dager etter levering uansett når du leverer. Jeg leverer alltid første helg jeg kan, får pengene sent påfølgende mandag. Da har jeg alltid jevnt 2 uker mellom hver utbetaling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått dem inn enda sjøl :/

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med sent utbetalt? Har enda ikke fått pengene selv om alt er ferdig utberegnet.

AnonymBruker
Skrevet

Mine pleier å være på konto sent på kveld mandag (alt fra kl 17 til 21), jeg regner tirsdagene som "utbetalingsdag" når jeg leverer meldekort i helgen.

Skrevet

Mine pleier å være på konto sent på kveld mandag (alt fra kl 17 til 21), jeg regner tirsdagene som "utbetalingsdag" når jeg leverer meldekort i helgen.

Det gjør jeg og, pleier å sende lørdag formiddag. Noen ganger virker ikke nettsiden men da forsøker jeg igjen senere og den pleier alltid være oppe innen søndag kveld. Denne helgen vet jeg det har vert litt problemer pga ustabilitet på navs sider. Trekk vil si at dersom du ikke har fylt ut meldekortet senest den datoen(trekkdato) så vil du få mindre utbetalt. Dette er for at vi ikke skal "samle opp" meldekort og sende flere av gangen pga da blir det kaos i navs utbetalingssystem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender meldekort på lørdagen. Da er pengene inne på min konto mandag kl. 15.25. Ja, jeg vet. Desperat etter kroner :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

hehe,dere som får aap.

Jeg har fikk min første utbetaling av nav i dag!(ENDELIG)

JEg søkte om dette i november i fjor, Hvor lang tid pleier det å ta før man får etterbtaling?

Skrevet

Er i samme situasjon som deg. På vei ut av en tyngre depresjon og går på AAP.

NAV i Stavanger har tilbudt meg å kunne gi arbeidsgiver deler av lønna når jeg

i fellesskap med NAV finner en relevant jobb, dersom de ikke ønsker å ansette meg

på vanlige vilkår. Og så mye som jeg orker.

Dermed vil jeg motta full lønn, mens arbeidsgiver betaler mindre enn en annen søker.

Det burde være en mulighet for deg også å få til en slik avtale, og jobbe så mye som du

orker selv i forhold til din helsesituasjon. Jeg tror det er en positiv ting at du er i praksis på en vanlig arbeidsplass. Var selv på Fretex i kantine i et år, noe jeg føler var

bortkastet tid. Krev å få snakke ut skikkelig med saksbehandleren din, og si at du vet at det

finnes slike ordninger.

• Liker 1
Skrevet

signerer Steinnesa. Se til at evt tiltak som er rettet mot arbeidsmakredet er noe som du selv føler er nyttig og relevant for deg. Ingen vits i å vimse rundt på et sted der du ikke kan få jobb eller tenke deg å jobbe i det hele tatt. Motivasjon og trivsel er viktig når man skal jobbe "på siden av" sykdom ;)

AnonymBruker
Skrevet

Sant.

Er lei av å vente på etterbetaling nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...