AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #21 Del Skrevet 11. mars 2011 føler det er en negativ tone til ts her... "Get over it"??? Om hun opplevde noe som føltes litt merkelig ut, så merkelig at hun måtte være anonym, og følte for å lufte om det, hva er det for en måte å svare folk på da? Nei. TS spør om det er et sammentreff, og mange svarer bekreftende. At du greier å tolke det til noe negativt får stå for din regning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 11. mars 2011 #22 Del Skrevet 11. mars 2011 Opp til deg hvordan du tolker det jeg skrev Det er iallfall ikke sånn jeg svarer folk når de lurer på noe jeg er uenig i.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #23 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg tror heller det er det at TS trengte å tisse som gjorde at hun drømte om vann på den måten. Logisk. Og enkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 11. mars 2011 #24 Del Skrevet 11. mars 2011 hehe ja, har hatt noen av de drømmene før, nå kommer bølgen! også våkner jeg at jeg må løpe inn og tisse! Litt mindre traumatisk og verdt å huske de gangene det er tilfellet, tror det heller har med det å gjøre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #25 Del Skrevet 11. mars 2011 Opp til deg hvordan du tolker det jeg skrev Det er iallfall ikke sånn jeg svarer folk når de lurer på noe jeg er uenig i.. Du skrev "føler det er en negativ tone til ts her". Det tolker jeg som at du tolker svarene her som negative. (Korriger gjerne hvis det er feil ) Og som svar til det så sier jeg igjen: Hun SPØR om det er et sammentreff. Hvorfor skal de som mener ja, la være å svare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 11. mars 2011 #26 Del Skrevet 11. mars 2011 Mulig jeg misforsto, det er sent på kvelden Jeg tenkte bare på den "Get over it" kommentaren, lusket en "Ikke tro du er noe spesiell bare fordi du drømte sånt!" inni der muligens, muligens ikke Interessant tema uansett! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 11. mars 2011 #27 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg føler meg bare helt rar her jeg sitter så føler bare for å dele dette med noen. La meg i natt, og hadde en drøm om en gigantisk flodbølge. Det var mørkhudete mennesker rundt meg, og jeg satt på en høy veranda og observerte det hele. Våknet opp litt opprørt, og tenkte (som vanlig) "hva søren betyr dette?" Slår på nettavisene og ser at det har vært en tsunami i Japan. Jeg har aldri opplevd noe sånt før, er det bare et sammentreff? Finnes det noe sånt som sanndrømt? Eller kanskje sanntidsdrømt? Det er mulig jeg drømte dette akkurat i det selve tsunamien skylte inn over Japan? Ekkelt.... Tror jeg er anonym på forumet nå.... Tilfeldighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #28 Del Skrevet 11. mars 2011 Vi spiste sushi i går. "Det finnes ingen tilfeldigheter." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 11. mars 2011 #29 Del Skrevet 11. mars 2011 Vel, lei av feisbukkdrømmere? Hvis mange tusen drømte om en tsunami i dag, er det kanskje litt mer enn en tilfeldighet, likevel? Hva det kan skyldes, er vanskelig å si. Om folk fornemmer svake seismiske vibrasjoner så langt unna jordskjelvet som utløste bølgen, eller om det er ubevisst telepatisk overføring av inntrykk fra mennesker som opplever det hele? Nei, nei... Tankeoverføring er vel ikke bevist, men ikke umulig iflg. stringteoretikerne. Det var dette halmstrået skeptikere klubber om seg med, når noe fenomener ikke gir reproduserbare resultater. Som om noen kan være sanndrømt på kommando? En grå svane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 11. mars 2011 #30 Del Skrevet 11. mars 2011 Har selv opplevd 3 ganger at jeg har hatt sanndrømmer. Synes det er skikkelig ekkelt, og skjønner at TS synes det også. Skal ikke påberøpe meg noen som helst synsk evne eller noe, men jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan bevise vitenskapelig. Jeg drømte forsåvidt at en jeg var god venninne av i ungdomsårene døde i en arbeidsulykke i natt. Håper den ikke er sann, som de fleste andre drømmer. Har ikke sett eller hørt om hun på noen år, så merkelig å drømme om hun nå, men satser på at det bare var en drøm som vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #31 Del Skrevet 11. mars 2011 Det ville korrigert sannsynligheten for en "sammenheng" ganske mye dersom vi visste hvor mange som har drømt om tsunami i løpet av, let's say, de siste 12 mnd. Å si at det ikke er tilfeldig at mange drømte det i natt, forutsetter nemlig at svært få eller ingen drømte det noen andre netter. Hva er sannsynligheten for det? Korrigerer man da for de som sier de drømte det i natt bare for å være interessante, og i tillegg korrigerer for de som bare elsker å fare med løgn, så er vi enda nærmere et resultat som heter tilfeldighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 12. mars 2011 #32 Del Skrevet 12. mars 2011 Nå er vann et vanlig drømmesymbol for følelser. Hvis man drømmer om opprørt vann er det tegn på at man har opprørte følelser. Derfor kan det være greit for TS å tenke over om hun opplevde noe følelsesmessig inngripende på dagtid før drømmen, f.eks. om hun kranglet med noen eller opplevde andre følelsesmessige påkjenninger. Jeg vil tro at det at vann er vanlig drømmesymbol for følelser også er en naturlig årsak til at så mange mennesker drømmer om tsunami og opprørt hav samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #33 Del Skrevet 12. mars 2011 Ah. Så når man drømmer om vann og våkner av at man må tisse så betyr drømmen at man har veldig sterke følelser for å tisse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 12. mars 2011 #34 Del Skrevet 12. mars 2011 Man hører jo ofte om folk som er sanndrømt så hvorfor skulle ikke ts kunne være det også? klart det kan være tilfeldigheter, men hvorfor skulle ikke sannsynligheten for at ts også er sanndrømt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. mars 2011 #35 Del Skrevet 12. mars 2011 Man hører jo ofte om folk som er sanndrømt så hvorfor skulle ikke ts kunne være det også? klart det kan være tilfeldigheter, men hvorfor skulle ikke sannsynligheten for at ts også er sanndrømt? For da er hun børsmegler og sitter ikke her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 12. mars 2011 #36 Del Skrevet 12. mars 2011 For da er hun børsmegler og sitter ikke her.Dette er den største myten innen hersketeknikk mot sanndrømte og klarsynte, at de selektivt skal kunne velge hva de skal få "se". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #37 Del Skrevet 12. mars 2011 Nå er vann et vanlig drømmesymbol for følelser. Hvis man drømmer om opprørt vann er det tegn på at man har opprørte følelser. Derfor kan det være greit for TS å tenke over om hun opplevde noe følelsesmessig inngripende på dagtid før drømmen, f.eks. om hun kranglet med noen eller opplevde andre følelsesmessige påkjenninger. Jeg vil tro at det at vann er vanlig drømmesymbol for følelser også er en naturlig årsak til at så mange mennesker drømmer om tsunami og opprørt hav samtidig. TS her, takk for interessant svar, dette skal jeg tenke litt over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 12. mars 2011 #38 Del Skrevet 12. mars 2011 For da er hun børsmegler og sitter ikke her. Vell da skulle vell alle som har opplevd en eller annen uforklarlig og såkalt overnaturlig ting gjennom livet vært millionærer da? Det er nok mange som opplever en eller annen form for uforklarlig opplevelse det være seg spøkelser/ånder, sanndrømt whatever. Det blir for dumt og si at de som opplever sånt må være rike for at det skal være sant. er forøvrig enig med Kamikatze. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 12. mars 2011 #39 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg føler meg bare helt rar her jeg sitter så føler bare for å dele dette med noen. La meg i natt, og hadde en drøm om en gigantisk flodbølge. Det var mørkhudete mennesker rundt meg, og jeg satt på en høy veranda og observerte det hele. Våknet opp litt opprørt, og tenkte (som vanlig) "hva søren betyr dette?" Slår på nettavisene og ser at det har vært en tsunami i Japan. Jeg har aldri opplevd noe sånt før, er det bare et sammentreff? Finnes det noe sånt som sanndrømt? Eller kanskje sanntidsdrømt? Det er mulig jeg drømte dette akkurat i det selve tsunamien skylte inn over Japan? Ekkelt.... Tror jeg er anonym på forumet nå.... Ehh. Det er noe feil i drømmen din. japanesere er ikke mørkhudede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #40 Del Skrevet 12. mars 2011 Vel, lei av feisbukkdrømmere? Hvis mange tusen drømte om en tsunami i dag, er det kanskje litt mer enn en tilfeldighet, likevel? Hva det kan skyldes, er vanskelig å si. Om folk fornemmer svake seismiske vibrasjoner så langt unna jordskjelvet som utløste bølgen, Det er nesten så jeg begynner å lure på om det ikke er noe i dette jeg altså Kamikatze.. Jeg har en skade i hjernen (ikke kognitivt), som gjør at jeg er ekstremt var for all type stimuli, og har bl.a kraftig epilepsi. Rett før tsunamien i 2004, hadde jeg (som har vært fri for anfall i lang tid) 5 kraftige epileptiske anfall i løpet av kort tid, samt at jeg fikk en rekke andre nevrologiske uforklarlige symptomer. De fant meg bevisstløs og jeg ble sendt til ambulanse i sykebil. Jeg visste selvsagt ikke noe om det inntrufne, og de skånet meg på sykehuset, så jeg fikk ikke vite noe før etter 5 dager. Natt til idag (fredag), opplevde jeg noe av det samme, en helt EKSTREM forverring av mine symptomer. Jeg ringte legen min (hadde ikke fått med meg noe av det som var skjedd enda), og sa jeg ikke fattet hva som skjedde, og jeg fikk ikke roet anfallene på egen hånd. Han sa at "mulig du på et eller annet plan har "tatt inn" det som skjedde, så vàr som hjernen din er". Jeg vet ikke jeg altså, men MULIG er det noe i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå