Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sjalu og dette har plutselig blitt et kjempeproblem. Nå er det like før ekteskapet min går i stykker på grunn av dette. Jeg er helt fortvilet. Har noen gode råd og gi bort. Hvordan skal jeg takle dette. Jeg er fryktelig glad i mannen min og vil ikke miste ham for alt i verden!!! Jeg har innsett at jeg ser spøkelser midt på lyse dagen :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale dere å gå til samlivsterapaut hvis dere ikke klarer å løse det ved å snakke sammen.

Lykke til :)

Gjest Nefertiti
Skrevet

Stoler du på mannen din?

Da har du mest sannsynlig ingen grunn til å være sjalu. Har selv vært litt plaget av sjalusi, men har kommet over det værste nå.

Det jeg tror du må gjøre er å tenke gjennom hvilke situasjoner du blir sjalu i. Det er sikkert typiske situasjoner følelsen kommer snikende.

Når du har funnet ut det, må du prøve å være mer bevisst din egen oppførsel i de situasjonene. Tenk veldig på hvordan du oppfører deg i disse situasjonene og tenk over hva du sier. Jobb med å være helt avslappet og tenke at det er ingen grunn til å være sjalu.

Det er og viktig å prate med mannen din, slik at han vet at du har litt problemer med visse situasjoner, men at du jobber med det.

Lykke til! Det er ikke over på en-to-tre, men med bevisst jobbing så kan du komme gjennom dette.

Skrevet

Jeg sliter også med sjalusi - men føler at det har gått mer og mer over etterhvert.

Jeg tror det er viktig for deg å se HVILKE situasjoner som gjør deg sjalu, samtidig som partneren din også blir klar over disse. Det er viktig at du vet hvorfor du blir sjalu, og prøve å sette ord på dette over for han. Jeg tror at sjalusien er noe dere begge må jobbe med - hvis han er "offer" for din sjalusi - så må også han hjelpe deg å komme over den. Noe av det verste som er, er jo sjalusi som blir avfeid som tull...

Lykke til - jeg unner deg ikke dette - det er vondt å være sjalu...

Klem...

Skrevet
- det er vondt å være sjalu.....

Det er vondt å leve med en som er sjalu også...

Skrevet

Kane skrev:

Kverula skrev:

- det er vondt å være sjalu.....

Det er vondt å leve med en som er sjalu også...

Selvfølgelig er det vondt å leve med sjalusi for begge parter - men det er også opp til begge parter å komme til denne sjalusien til livs, mener nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...