Gå til innhold

"the rules..."

tessa

Anbefalte innlegg

"Når du er sammen med en mann du liker,

vær stille og mystisk, oppfør deg som en

dame, legg bena i kors og smil.

ikke snakk så mye. Ha på deg svarte,

flortynne strømpebukser, og heis opp skjørtet for å friste det motsatte kjønn!

Det er mulig at du blir fornærmet av disse

forslagene,og hevder at de vil undertrykke

din intelligens eller livlige personlighet.

Det er mulig at du ikke vil klare å være

deg selv, men menn kommer til å elske det!

(hi,hi)

Hva sier dere jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

icon_lol.gif

"Smil"? (underforstått samme hvor dum han er)

"Bena i kors"?

"Ikke snakk så mye"?

Too bad, jeg må nok venne meg til single-tilværelsen jeg icon_biggrin.gif

Morsomt, hvor fant du det tessa?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, Tessa, men disse "gode" rådene kommer fra en bok som heter "THe Rules", og er skrevet som en lærebok i hvordan kapre en mann. Av en amerikansk dame, selvfølgelig. Slike bøker tror jeg blir sett på som et kuriositum i Norge, men er for en del amerikanske kvinner den ultimate bibelen for å oppnå et fullverdig liv. Bare se på Ally McBeal...

Hmm, dette hørtes jo nesten bittert og feministisk ut! Hehe, ikke sånn ment! Men jeg tviler på hvor mange norske jenter som hadde fulgt disse rådene like slavisk og ukritisk som sine amerikanske medsøstre! Selv om man kanskje gjør akkurat det som står der innimellom, så gjør man det kanskje fordi man har lyst til det, ikke fordi det står i en bok. Eller? Er det noen forskjell?

catzy12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg venner meg også til single-tilværelsen...

For en tåpelig bok. Typisk amerikansk. Den MÅTTE jo bare være amerikansk!!

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Underforstått at menn ikke elsker livlige, intelligente jenter? I all verden... Hvilke menn er det forfatter av disse ordene ønsker å koble oss sammen med?

He, he (ler høyt; antakelig heller ikke elsket av denne målgruppen menn..)

Jeg digger menn som digger MEG sånn jeg er; med beina i kors eller ei. Høflighet og oppdragelse har jeg fått med meg hjemmenifra, pleier å ta i bruk den ute blant folk, menn som kvinner.

Er jeg taus og "mystisk" (he, he igjen), er det som oftes pga flauhet, trøtthet eller lignende. Mulig enkelte finner det dø-sjarmerende, men den sjarmen forsvinner i så fall så fort jeg våkner eller blir varm i trøyen...

Påtatthet har aldri vært mitt store sjekketriks. Burde engetlig vært veldig singel, skjønner jeg.

icon_lol.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fulgt "The Rules" hadde jeg vært singel ennå. Garantert. Jeg brøt alle reglene i boka da jeg traff mannen min:

- Satt sammen med ham hele første kvelden vi møttes og snakket non-stop - fant ut at vi hadde masse til felles

- Klinte første kvelden icon_rolleyes.gif

- Ringte ham klokka 2 dagen etter

osv. osv.

Jeg er glad vi ikke er blitt så "profesjonelle" datere her hjemme. Da tror jeg vi hadde vært som jentene i Sex og Singelliv hele gjengen.... (Charlotte er forresten svoren tilhenger av The Rules - se hvordan det gikk!)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei

Mitt utgangspunkt er at jeg ikke vil ha en mann som ikke vil ha meg som jeg er. Man må gi uttrykk for hva man vil ha, ellers får man det hvertfall ikke. Vil anbefale alle å lese "the bitch rules" av Elizabeth Wurtzel. ("smarte råd for smarte jenter" på norsk). gir seg ikke ut for å være den absolutte sannheten, men morsomt lesestoff.

Hilsen Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse koselige svar her...

Er ikke akkurat noe tilhenger av "the rules"

jeg heller, men de er jo ganske ironiske da..

Og morsomme..

Særlig fordi de fungerer på noen menn (de med liten tiss og liten selvtillit)FAKTISK!!

-de får man på kroken nettopp på denne måten.

Man aktiverer jaktinstinktet deres..

I små doser er vel det å la ham ta iniativ

først virksomt..

Og jeg har mye kontakt med min x..

Vi er ganske glad i hverandre..

og tro meg, når jeg sier at jo mer jeg ikke tar iniativ, desto mer intressert blir han..

Merkelig.. Jo!

Men for all del, vi må være oss selv..

icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa, er du sikker på at rådene faktisk ER ironiske? Eller at det er sånn de skal oppfattes? Husk at det er en amerikaner som har skrevet det, for amerikanere. Ironi er fremdeles et ganske nytt og ukjent fenomen der borte. icon_wink.gif

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vennine av meg er i USA nå, og hun hadde kommet i en litt heftig diskusjon med noen amerikanske jenter vedrørende slike bøker. De var ganske sikre på at det var den beste måten å gå fram på...

Tror bøkene i stor grad besserer seg på det tradisjonelle kjønnssynet om en tilbakeholden kvinne mot den aktive mannen. Synes det hele er skikkelig murvegg.gif

Tror menn liker jenter som er mer aktive og tør å være seg selv på godt og vondt, istedenfor å være så jævlig prektig og korrekt hele tia icon_biggrin.gif Funker i allfall for meg, og jeg gidder iallefall ikke være "liten snill pike." Tror man i Norge (og verden generelt untatt USA...) har et litt mer åpent syn på akkurat det der med sjekking osv.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?

Hvorfor gidder de oversette slike bøker til norsk? Jeg må (er ikke lengre alene i verden etter å ha lest svarene deres) ha verdens mest arrogante og likegyldige holdning til kiosk-litteratur som skal fortelle meg hvem jeg er, hvordan jeg skal oppføre meg og hvordan jeg skal bli rik, vakker og vinne alles beundring.

Kjøpte Kvinner fra Venus og menn fra...ja dere vet... i fjor. På flyplass, selvfølgelig. For å konse meg bort fra flyskrekk, da vin på fly på vei til møte blir kjempefeil!

Leste ca en tredjedel før jeg veltet et glass vin over den (helgen etterpå altså) og ble glad for at jeg kunne hive den.

Svadavås. Det som irriterer meg mest er at disse kvasipsykologene skal tjene mer enn meg på å fore halve verden med påstander.

*tenker på konsept til bok som kan lure masse offer til å bruke kjøpefestpenger på MEG*... ideer, noen???

Maiken icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mm, jeg var skikkelig hekta på alt slikt før. "Hvordan bli et bedre menneske, bedre som kvinne, bedre partner, bedre venninne, eller ganske enkelt, hvordan skifte ut din personlighet og bli perfekt.

Klart noen klarer å ha et par lure råd og komme med, som å "blåse i bagatellene" (faktisk kun lest tittelen icon_wink.gif), men ikke mer enn hva hver enkelt av oss egentlig vet om vi gidder å tenke oss litt om selv.

Nei, det sidestilles med kiosklitteratur fra min side. Fint å utvikle seg selv, men jeg tror det kan være lurt å bruke sitt eget hode og tenke selv, istedet for å lese seg til det. Det fremstilles som om disse bøkene skal "selvutvikle" oss, men jeg tror de aller fleste sluker alt rått uten kritikk - med null effekt for egen utvikling.

Pføy icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Jeg har lest en hel haug med populærpsykologi, drømmetydning, "spå-i-hånden", osv. Inklusive Mars og Venus-bøkene.

Har funnet mye artig, underholdende OG selvutviklende i disse bøkene og emnene.

En del av selvutviklingen er jo nettopp å oppdaget at man kan gjøre sin egen personlige vri ut av ting. Pluss sluke "sannheter" med en stor klype salt; forsåvidt kan en jo skylle ned med rødvin etterpå icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...