Gå til innhold

Bruker du samme tannbørste som dine barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Tannbørstefeen
Skrevet

Jeg vet om en far som ikke har så mye imot å bruke samme tannbørste som sin sønn enkelte ganger. Sønnen er 12 år..

Hva tenker dere om dette?

Jeg synes ihvertfall det er ganske ekkelt rett og slett. Lar ingen få lov til å låne min tannbørste uansett hvem det er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer ikke her i huset. Bakteriefloraen inne i munnen vil jeg tro er ganske forskjellig fra en voksen til et barn. Igjen, dette vitner om uvitenhet.

Skrevet

Kunne vel gjort det, hvis det var eneste muligheta til å få pussa tenner.

Men, da hadde det vært lang skylling i glovarmt vann, både før og etter.

• Liker 4
Skrevet

Har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det heller. Vi har alle her i huset hver sin tannbørste og det kunne ikke en gang falt meg inn å bruke en av de andres tannbørste, ikke en gang om det var krise. Hva synes sønnen om at han og far bruker samme tannbørste?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri delt tannbørste med noen, heller ikke med f.eks. samboeren min som jeg jo ellers deler alt med. Det blir bare for ekkelt. Tannbørsten er vel det mest private vi har omtrent.

Tannleger anbefaler heller ikke at man deler tannbørste: http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7369195

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg pusser heller tennene med fingeren enn å bruke noen andres tannbørste. Hva slags "krise" er det snakk om som gjør at man må bruke noen andres tannbørste?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes 12-åringrn om dette?

Ville selv aldri gjort det og synes dette er litt rart. Har ikke mannen egen tannbørste?Og hva er grunnen for dette?

Skrevet

Nei, jeg har da et sexliv. Er tannbørste en mangelvare går det an å koke tannbørsten for å unngå bakterier. Må klø meg litt i hodet nå, er dette også en problemstilling?

Skrevet (endret)

Nei, men det har hendt at min datter på 1,5 tar tannbørsten min i munnen og "pusser" med den. Tror ikke det har skadet henne, men det er jo ikke noe jeg legger opp til. Min tannbørste er min tannbørste. Men jeg synes heller ikke det er krise om det skjer en sjelden gang.

Endret av Harlekin
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det har hendt at min datter på 1,5 tar tannbørsten min i munnen og "pusser" med den. Tror ikke det har skadet henne, men det er jo ikke noe jeg legger opp til. Min tannbørste er min tannbørste. Men jeg synes heller ikke det er krise om det skjer en sjelden gang.

Da bør du sjekke ut denne linken: http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7369195

Gjest Zizzi
Skrevet

Synes ikke noe om å dele på tannbørstene.

Her i huset har alle sine egne, å tror nok heller ikke de ville vært villige til å dele.

Gjest Fikira
Skrevet

Litt barnslig å si dette, men: Æsj!

Skrevet

Litt barnslig å si dette, men: Æsj!

Tenkte det samme; æsj!

Ikke søren om jeg vil bruke tannbørsten til treåringen min som spiser snørr og skitten snø, samt putter fingre i munnen som gudene må vite hvor har vært... :fnise:

Skrevet

Kanskje på ferie eller noe hvis jeg har glemt min og ikke hatt mulighet for å kjøpe ny. Men har skylt den i glovarrmt vann før og etter ja...

Skrevet

Nei aldri. Men det har hendt i nød et par ganger at min datter har måtte låne våres.

Ellers fraråder jeg dette. Jeg er foressten tannhelsesekretær.

Skrevet

Jeg vet om en far som ikke har så mye imot å bruke samme tannbørste som sin sønn enkelte ganger. Sønnen er 12 år..

Hva tenker dere om dette?

Jeg synes ihvertfall det er ganske ekkelt rett og slett. Lar ingen få lov til å låne min tannbørste uansett hvem det er.

Eh, nei, selvsagt gjør man ikke slikt! Det er bare ufine og udannede folk som bruker samme tannborste som sitt barn.

Gjest Lacus
Skrevet

Min første tanke var også æsj...

Nei jeg deler ikke tannbørste med barnet mitt. Om jeg av en eller annen grunn ikke hadde tannbørste så hadde jeg brukt fingeren.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være nødvendig å låne noen andres tannbørste.

Skrevet

Det har aldri falt meg inn å låne andres tannbørste. Heller ikke låne min bort til andre, om det så var til barnet mitt. Alle har egne tannbørster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...