Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre her som opplever at hver gang dere skriver en skriftlig innleveringsoppgave (høyskole/universitet) så blir den på flere sider lengre enn hva oppgaveteksten ber om?

Skjer meg hver gang... Så blir det masse stress med å finne ut hva man kan kutte ned på, ettersom jeg mener at alt jeg har skrevet bør være med for å gi en god besvarelse...

Andre som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jada! Jeg har innfunnet meg med at det rett og slett er sånn jeg er - skriving er en av måtene jeg fordøyer kunnskapen på. Og da må jeg bare gjennom den prosessen før jeg kan være mer sikker på hva som er viktigst. Tror det er ganske vanlig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også slik, men de vil jo alltid at det skal være spesifikt og "to the point" det man skriver, så da har jeg bare forstått at det må være JEG som klarer å alltid skrive for mye, og ikke klare å skille ut alt irrelevant.

Skrevet

Jeg har stikk motsatt problem. Bruker mange ord når jeg snakker, men er veldig kort og konsis når jeg skriver. Derfor sliter jeg alltid med å nå sidekravene, og bruker mye tid på å lete etter hvor jeg kan utdype enda mer.

AnonymBruker
Skrevet

Husker den første innleveringen min... skulle være på 6-7 sider, når jeg var ferdig hadde jeg 13 sider...

Akkurat nå sliter jeg med å få en innlevering som skal være på bare 1(!) side (ærlig talt skjønner jeg ikke hva som er poenget med å skulle levere denne, iom at disse oppgavene bruker å være på 3-4 sider) ned fra 3 sider... Skjønner ikke hvordan jeg skal få med all relevant info som må være med i besvarelsen min, jeg...

Men litt fint å vite at det ikke bare er meg, da. Ikke er jeg noe skolelys, langt ifra, men jeg har tydeligvis litt problemer når det kommer til å begrense meg når det er temaer jeg finner intressante.

TS

Skrevet

Om man skriver korte oppgaver (5-7 sider) som skal inneholde innledning, redegjørelse, drøfting og konklusjon/avslutning og har problemer med at man skriver for mye, kan man stort sett koke det ned til to "problemområder":

1) Problemstillingen er for vid

2) En har tatt med en masse som ikke er relevant i forhold til problemstillingen

Når man skriver en så kort (Personlig syns jeg oppgaver på 5-7 sider er alt for kort for å kunne skrive gode oppgaver) oppgave må man hele tiden fokusere på relevans, relevans, relevans. Skriver du man om det pedagogiske opplegget i barnehager er det ikke relevant å legge ut om Kunnskapsløftet for grunnskolen, selv om man finner det interessant og ser en sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...