Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så på denne siden, og tenkte jeg skulle sjekke hva min BH-størrelse egentlig er i følge denne siden. Til vanlig bruker jeg 80C, men i følge denne siden skal jeg bruke 80A. Er det mulig? Jeg har jo ikke mulighet til å få på meg en BH i A-cup.

Hva sier denne siden at dere skal bruke i BH-størrelse, og hva bruker dere til vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, den sa jeg skulle ha 95 A

Finnes den størrelsen engang? Jeg bruker 80C eller D til vanlig avhengig av merke og modell, og ja jeg har blitt både målt og vurdert av undertøysdamer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man måler midt i mellom 80 og 85 rundt, under brystene, skal man gå for den minste, dvs 80 da?

Skrevet

Ja, for de strekker seg gjerne, så om man kjøper 80 og bruker på ytterste hektene...Men er greit å prøve den samme BHen i flere str, for de kan variere veldig fra modell til modell.

Skrevet (endret)

Jeg er enig i at den gav et litt rart resultat! Jeg tastet inn 72 cm under og 86 cm på og fikk 70C, som jeg tror er riktig. Men når jeg tastet inn 73 cm under og 86 cm på, altså bare én cm mer, fikk jeg 75 A, som er aldeles feil.

Jeg har lest at den vanligste feilen norske kvinner gjør er å kjøpe BH'er som er for vide rundt og dermed også har for liten cup, og denne kalkulatoren forsterker jo bare det problemet! Jeg har nemlig også lest at en alltid skal runde nedover når en måler omkretsen, så om en er 73 cm rundt bør en kjøpe 70X.

Så jeg tror at du bare kan fortsette å bruke 80C dersom du føler det passer. Eventuelt kan du teste hvordan 75C føles på.

Jeg fant forresten denne kalkulatoren, hvor du kan legge inn et tredje mål. Det er ikke nødvendig (så du kan jo bruke den til å overprøve den kalkulatoren du linket til), men det kan kanskje gi et mer nøyaktig resultat?

Endret av ladyluna
AnonymBruker
Skrevet

Skal bh sitte ubehagelig stramt under brystene?

Skrevet

Hehehe, måtte jo prøve ladylunas kalkulator også. Den ga ikke mindre enn 90F!! Det er jo seriøst digre pupper.

Da er min konklusjon at det ikke finnes gode kalkulatorer for dette, det er kun prøving i butikk som gjelder.

Skrevet

Underverker's kalkulator regnet ut en 70B. Jeg bruker 60-65 D-E.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at den gav et litt rart resultat! Jeg tastet inn 72 cm under og 86 cm på og fikk 70C, som jeg tror er riktig. Men når jeg tastet inn 73 cm under og 86 cm på, altså bare én cm mer, fikk jeg 75 A, som er aldeles feil.

Jeg har lest at den vanligste feilen norske kvinner gjør er å kjøpe BH'er som er for vide rundt og dermed også har for liten cup, og denne kalkulatoren forsterker jo bare det problemet! Jeg har nemlig også lest at en alltid skal runde nedover når en måler omkretsen, så om en er 73 cm rundt bør en kjøpe 70X.

Så jeg tror at du bare kan fortsette å bruke 80C dersom du føler det passer. Eventuelt kan du teste hvordan 75C føles på.

Jeg fant forresten denne kalkulatoren, hvor du kan legge inn et tredje mål. Det er ikke nødvendig (så du kan jo bruke den til å overprøve den kalkulatoren du linket til), men det kan kanskje gi et mer nøyaktig resultat?

TS her. På den kalkulatoren fikk jeg 75C, noe som hørtes mer riktig ut. :)

Skrevet

Den første sa jeg skulle ha 70D, noe som stemmer. Den andre sa 70C, det stemmer ikke.

Skrevet

Hm.. Mystisk! :lete:

Da er min konklusjon at det ikke finnes gode kalkulatorer for dette, det er kun prøving i butikk som gjelder.

Jeg tror jeg slenger meg på din konklusjon nå altså :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...