Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

I sommer tok jeg hettestriper, fra ganske mørk til blondt, da ble det litt oransje. For ca 6uker siden farget jeg håret med "frozen pearl", og jeg fikk gulskjær.

I dag bleket jeg håret ned 2-4nyanser, jeg satt i nesten en time med blonderingen og mye av gulskjæret ble borte. Nå er det kun gult nær hodebunden og i tuppene, nesten pissgult, og hvitt i resten.

Må jeg bleke det igjen? Håret er litt slitt, hvor lang tid ca må jeg vente med å bleke igjen?

Eller kan jeg gå over med askeblond farge? Blir det hvite håret mørkere da?

Vil ha slik som dette

http://weheartit.com/entry/6454379

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

neineinei, du må ikke bleke det igjen! Du må bruke en lilla shampo for å fjerne det siste. Ligger mange tråder om det her, og anbefalinger. Jeg tror jeg bruke loreal sin sølvshampo en gang for noen år siden, funket veldig bra!

• Liker 1
Skrevet

Forhør deg med frisør!

Du må for all del ikke bleke håret igen!

Det er ofte slik at håret kan faktisk bli mettet på farge/bleking og til slutt ikke ta til seg mere. I fargeverden er det hva frisører kaller mot farger til annen farge (fargesirkelen). Motfargen til gult blir som sagt over her - lilla. Akkurat som mot fargen til rødt er faktisk grønt - om man vil fjærne rød fargetone. Har det blitt mere orange enn gult, bør du gå på nærmere blålilla. En lett glansvask først og bruk frisør shampo er ihvertfall det jeg har erfaring med. Etter en slik hard behandling til håret, bruk en ordentlig hårkur og gå med den enstund.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Kurat håret mitt lenge i går, med proteinkur. Vet ikke om det hjelper, men det er det eneste jeg har..

Okei da kjøper jeg meg en sølvshampoo nå med en gang :P

betty77

Mener du en glansvask med blålilla i?

Skrevet

Takk for svar :)

Kurat håret mitt lenge i går, med proteinkur. Vet ikke om det hjelper, men det er det eneste jeg har..

Okei da kjøper jeg meg en sølvshampoo nå med en gang :P

betty77

Mener du en glansvask med blålilla i?

Yepp. Hør med frisør salong da.Glansvasken de har trenger ikke koste mer enn den i dagligvaren. I tillegg, så er ikke sikkert den trenger å virke like lenge i et slikt tilfelle, som når man skal farge håret. Om jeg kan spørre, har du langt hår? Lenge siden du har klippet deg da evt? Kan hende tuppene er slitne, og gamle..

Vil anta at håret ditt nå tåler lite før det kan slite/brekke i tuppene. Anbefaler å ikke bruke børste på vått hår, bare en slik kam med bredt rom mellom taggene.. og ikke føner! Håret er som en strikk når det er vått, om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Hei hei!

I sommer tok jeg hettestriper, fra ganske mørk til blondt, da ble det litt oransje. For ca 6uker siden farget jeg håret med "frozen pearl", og jeg fikk gulskjær.

I dag bleket jeg håret ned 2-4nyanser, jeg satt i nesten en time med blonderingen og mye av gulskjæret ble borte. Nå er det kun gult nær hodebunden og i tuppene, nesten pissgult, og hvitt i resten.

Må jeg bleke det igjen? Håret er litt slitt, hvor lang tid ca må jeg vente med å bleke igjen?

Eller kan jeg gå over med askeblond farge? Blir det hvite håret mørkere da?

Vil ha slik som dette

:)

Du må komme deg til frisøren, og da håper jeg frisøren fraråder seg og farge håret gråhvitt!! Fordi det er det virkelig INGEN som kler!! Uansett hvor bimbo du har lyst å se ut......

Skrevet

Yepp. Hør med frisør salong da.Glansvasken de har trenger ikke koste mer enn den i dagligvaren. I tillegg, så er ikke sikkert den trenger å virke like lenge i et slikt tilfelle, som når man skal farge håret. Om jeg kan spørre, har du langt hår? Lenge siden du har klippet deg da evt? Kan hende tuppene er slitne, og gamle..

Vil anta at håret ditt nå tåler lite før det kan slite/brekke i tuppene. Anbefaler å ikke bruke børste på vått hår, bare en slik kam med bredt rom mellom taggene.. og ikke føner! Håret er som en strikk når det er vått, om du skjønner hva jeg mener.

Jeg gjorde det, og nå har jeg ikke noe gult lenger:) Bare sånn sølvfarge

Håret var til litt under skuldrene, jeg brukte en vred kam å gre gjennom, og så klippet jeg tuppene for å unngå at håret mitt spiste seg opp, høhø

Takk for tipset :)

Skrevet

Du må komme deg til frisøren, og da håper jeg frisøren fraråder seg og farge håret gråhvitt!! Fordi det er det virkelig INGEN som kler!! Uansett hvor bimbo du har lyst å se ut......

Frisøren sa jeg ville kle det fordi jeg har en kald hudtone og blå øyne. Jeg driter i om du tror det er bimbo, men jeg ser ikke ut som en, så gå og legg deg

• Liker 1
Skrevet

Ja jøss hver sin smak, synes gamle damer kler best gråhvitt hår jeg da.

Skrevet

Jeg lurte ikke på hva du syns, men ok

Gjest Applecore
Skrevet (endret)

Kan anbefale Redken sin lilla Blonde Glam-hårkur!

Den fjerner gulskjær utrolig raskt og er helt magisk på å reparere ødelagt hår.

Dyr, men verdt hver krone! :)

Edit: Førøvrig synes jeg hvitt kan være veldig fint på enkelte, men da bør man være rimelig blek.

Endret av Applecore
Skrevet

Ts ikke blek håret noe mer enda tror du har utsatt det for mye bleking nå :fnise: Husk at du må bruke fuktighetskur etter proteinkur. Ikke bruk proteinkur for ofte da det vil gi deg motsatt effekt og bruk det bare i 5 min om gangen. Aske farger gir en kald hårfarge det stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...