Gå til innhold

Mine foreldre, og hans foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde dere vært sammen når foreldrene deres møttes?

Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 1/2år, men foreldrene våre har ikke møttes. Vi bor i samme by, men det har bare aldri skjedd. Mamma er alene, mens dem er to. De har heller ingen felles interesser.

Jeg synes kanskje det er litt rart, men det kommer vel kanskje av seg selv? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde vært sammen i 5-6 måneder da svigers fikk møte bestemor. Tok litt lengre tid før de fikk møte pappa, men det har mer å gjøre med at han bor et stykke unna.

Dere kan jo bare invitere alle tre til en middag ute? :)

Skrevet

invitere til bursdagsselskap?

Skrevet

Tok 6 år her...pga. lange avstander. De har bare møtt hverandre én gang.

Skrevet

Ca 1.5 år, sånn offisielt over middag hos oss, siden vi venta deres første barnebarn.

Men mamma hadde møtt faren hans da han hjalp henne med å flytte.

Gjest Anuket
Skrevet

Vi har vært sammen like lenge og våre foreldre har ennå ikke møttes, de bor i hver sin by og vel jeg anser det ikke som nødvendig i grunn. :)

AnonymBruker
Skrevet

De har aldri møtt hverandre.

Vi og dem bor i samme, lille by og vi har vært sammen i 9 år.

Det har bare ikke falt seg slik naturlig.

Skrevet (endret)

Tok 7-8 år her pga. lange avstander og at det ikke har falt seg naturlig.

Endret av Phaedra
Skrevet

Mine og hans foreldre bor på samme sted. Vi hadde vel vært sammen i 3 år før de møttes, og da var det pga at de skulle bli besteforeldre for første gang. Mine og hans foreldre er veldig ulike, så vi prøver å styre unna så mange treff som mulig (har separate barnebursdager osv), men noen ganger slipper vi ikke unna. Det er kleint, men vi overlever (barely).

Gjest Purple Haze
Skrevet

Vi har vært sammen i 2,5 år, og min far har ikke møtt foreldrene til samboer. Tror ikke det kommer til å skje heller, da han er gammel og syk og bor på en annen kant av landet. Ser ikke nødvendigheten for at de skal møtes heller, egentlig.

Skrevet

Mamma har møtt svigerforeldrene mine. Men pappa har ikke møtt noen av de.

Vi har ønsker om å få til en middag hvor vi samler alle. Får se om vi får ut fingern snart :P

Vi har vært sammen i over 6 år nå, men det har ikke fallt seg naturlig da de bor en 1,5 timers kjøretur unna.

Skrevet

Vi har vært sammen i 3 år og våre foreldre har aldri vært på noe felles middag eller lignende hos oss, siden vi bor i en annen by enn foreldrene. Men de møter hverandre støtt og stadig når de er ute og handler, og da slår de av en prat. Men det pinlige var at våre fedre hadde hatt en uoverensstemmelse før vi ble sammen, og hadde egentlig ikke sansen for hverandre. Heldigvis klarer de å oppføre seg når de møtes :)

Skrevet

Hmm, mamma kjente faren din kjæresten min når hun var ung. Og mødrene våres visste om hverandre, uten at de kjente hverandre. Men første gang foreldre mine og hans møtte hverandre etter vi ble sammen, tja.. noen måneder tipper jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i fem år og foreldrene våre har møtt hverandre et par ganger og drukket kaffe hos oss. Prøver å unngå at de skal tilbringe mer tid sammen, for de har totalt ulikt verdisett og ville vært i tottene på hverandre innen kort tid.

AnonymBruker
Skrevet

Mamma traff svigermor og svigersøstrene mine etter litt over ett år. Svigerfedrene er ennå uintroduserte, fire år senere. Det skyldes dels at pappa er en sløving når det gjelder å besøke meg (vi bor fire timer unna mamma og pappa) og dels at det har blitt feiret mest hos svigermoren min i jula, når det er naturlig at de treffes.

Skrevet

Jeg er selv "svigermor" da min datter har samboer på 4. året. Vi traff hans foreldre for første gang for ett år siden. Nå skal det sies at vi bor nesten 3 timers kjøring unna, så det har ikke vært naturlig å treffes før. Men etter at vi ble kjent med dem har de blitt en del av vår nærmeste omgangskrets og vi er ofte på helgebesøk hos hverandre uten at datteren og svigersønn er der.

Vet datteren min synes det er stas at vi har så god kontakt med svigerfamilien.

Nå er dette snakk om mor og stefar til svigersønn, faren og stemoren hans har vi aldri møtt...

Vet også at faren til datteren min ikke har møtt noen av dem, enda de faktisk bor i samme by...

Tror mine foreldre og svigerforeldre møttes for første gang i barnedåpen til eldstemann, og de har iallefall ikke noe kontakt utenom våre familiesammenkomster. Så hvor vanlig det er at svigerfamiliene har kontakt og blir introdusert for hverandre vet jeg ikke.

Skrevet

Mine foreldre møtte hans foreldre etter et par mnd..

Men så ble jo jeg kjent med hans foreldre før jeg ble kjent med han da.. (jobbet hos de)

Og det er så bra, for de går kjempegodt overens! Jeg og min kjære reiste to uker til syden her et år og da reiste mamma og pappa til mine svigerforeldre for å være en uke før vi kom hjem(foreldrene mine bor halve landet unna), så er heldigvis ikke slik at vi *må* være sammen med de for at det skal fungere :)

Skrevet

Mine foreldre og svigerforeldre bor veldig langt unna hverandre. Det tok vel 4-5 år før de traff hverandre. Jeg så ikke noe behov for å få dem til å treffes noe tidligere.

Skrevet

Mormor og morfar var faktisk dem som møtte svigers først, hadde vært sammen ca ett år da. Mamma og samboeren møtte dem etter 2,5 år og pappa har enda ikke møtt dem selv om vi har vært sammen i over 5 år og har fått ei lita jente. De får møtes for første gang i dåpen. Alt dette fordi svigers bor 3 timer unna og pappa 7 timer unna.

Skrevet

Alle foreldrene ble bedt på middag i vår første felles leilighet ca 1 år inn i forholdet. Da var vi forlovet og bryllupet ble planlagt, så det var en felles plattform...:) Ellers hadde vi nok bedt uansett, er jo bursdager etc...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...