AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Jeg kom hjem fra jobb for ikke så veldig lenge siden og da kom min ene sønn og spurte meg hva jeg hadde kjøpt til søstra hans. Så sier, ikke noe, hvorfor skulle jeg kjøpe noe til henne, svarte jeg da. Så sier han at ***** har jo bursag. Og da kommer jeg på at jeg rett og slett har glemt det av. Jeg vet at hun nå er ute og spiser med noe venninder og selv da gikk det visst ikke opp for meg da hun sa det i går at hun skulle spise de. Hva gjør jeg nå? Hun er hjemme i 8-9-tiden. Skal jeg stikke ut og kjøpe noe, bsre gi hun penger og late som ingenting? Har heller ikke hørt et ord om hva hun ønsker seg heller. Hun blir jo 18 år og det er jo litt stort. Myndig og greier.
sophiaM Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Syns du har feilet ganske kraftig som mor når du klarer å glemme din egen datters 18-års dag. Hun har hatt fødselsdag 18 ganger, og allikevel klarer du å glemme det. Jeg er like gammel som datteren din, og jeg hadde nok ikke tilgitt det så lett for å si det sånn ... 23
Wildy Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Om du glemmer 18-årsdagen til ungen din har du feilet en smula, ja..... Løp til nærmeste minibank, ta ut MYE, håp at kort fra Narvesen kamuflerer det værste ,og inviter hele familien ut på middag ( skynd deg å reservere bord på favorittrestauranten) 3
Gjest Sjokkert Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Bare håp! HÅP! At broren har vett nok til å ikke si noe! Hadde aldri ALDRI tilgitt det! 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 (endret) Det som forundrer meg er at etter at du har gjort en så stor blemme, så tar du deg tid til å sitte på KG Kom deg ut å ordne med gave og kaker til datteren din. Siden du ikke har den minste anelse om hva hun ønsker deg, virker du ikke særlig innvolvert i livet hennes... noen gavetips må du jo ha selv Ingen, jeg sier INGEN mor glemmer barnets bursdag, å spesiellt ikke myndighetsdagen... Endret 10. mars 2011 av Kråkesaks 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 Jeg kom hjem fra jobb for ikke så veldig lenge siden og da kom min ene sønn og spurte meg hva jeg hadde kjøpt til søstra hans. Så sier, ikke noe, hvorfor skulle jeg kjøpe noe til henne, svarte jeg da. Så sier han at ***** har jo bursag. Og da kommer jeg på at jeg rett og slett har glemt det av. Jeg vet at hun nå er ute og spiser med noe venninder og selv da gikk det visst ikke opp for meg da hun sa det i går at hun skulle spise de. Hva gjør jeg nå? Hun er hjemme i 8-9-tiden. Skal jeg stikke ut og kjøpe noe, bsre gi hun penger og late som ingenting? Har heller ikke hørt et ord om hva hun ønsker seg heller. Hun blir jo 18 år og det er jo litt stort. Myndig og greier. Da jeg fylte 18 var hele familien der pga noe annet som skulle foregå…..onkel og tante overnattet til og med. Jeg våknet opp og visste at det var bursdagen min og at jeg ble 18, men ingen andre husket det. Ikke før klokken var 10-11 på kvelden da min besemor ringte på hustelefonen (vi snakker før mobilenes tidsalder her altså) for å gratulere meg med dagen ble resten av familien klar over at jeg faktisk hadde fødselsdag. Da hadde jeg brukt hele dagen på å hjelpe til med både det ene og det andre. den tristheten der sitter faktisk enda i som et veldig sterkt minne for mitt vedkommende..... Du bør være uhyre lei deg når hun kommer hjem....for å si det slik. 7
Sequax Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Ja, du har feilet...prøv å gjøre det godt igjen! 2
Kråkesaks Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks.
Lista Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Herregud Jeg hadde blitt UTROLIG skuffa om min mor hadde GLEMT meg. Hennes førstefødte og eneste datter.. Tror ikke mye kunne gjort opp for det egentlig.
Vibi Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 Ja, du har helt rett, du har mislyktes heftig som mor. Og selv om jeg har mine tvil om at denne tråden er helt sann, så vil jeg bare si at å sitte her inne på KG og spekulere i hva du skal gjøre (jeg vet ikke - er det sympati du er ute etter - eller noen som skal fortelle deg at dette slett ikke er så ille som du tror?) det løser det svært lite. At du ikke heller er ute, og snur byen på hodet i håp om å redde situasjonen er for meg helt uforståelig. Det du har gjort er ikke bare ekstremt egoistisk - det er også fullstendig utilgivelig! Skam deg! Og begynn å kommunisere litt med barna dine kanskje - så slipper du slike situasjoner i framtiden. Hvis de fremdeles omgås deg, vel og merke. 2
Gjest Glad i reiser Skrevet 10. mars 2011 #12 Skrevet 10. mars 2011 Det var da voldsomt til hets her da Jeg vet om flere som har glemt bursdagen til barna sine. Mine var til og med i utlandet dagen jeg ble myndig, men kan ikke si det har preget meg i ettertid! 5
Gjest Fikira Skrevet 10. mars 2011 #13 Skrevet 10. mars 2011 Syns også det var utrulig mye hets her.. Gi en fin gave, eventuelt fint med penger, så går det nok så fint så =) 4
Gjest hau Skrevet 10. mars 2011 #14 Skrevet 10. mars 2011 Husker godt når 20årsdagen min ble glemt - ble faktisk veldig lei meg da. Følte at jeg ikke betydde noe overhodet - kunne liksom ikke helt forstå hvordan det var mulig...Den følelsen gav seg ikke på ei god stund, nei. Håper du klarte å redde dagen..... 1
Gjest Purple Haze Skrevet 10. mars 2011 #15 Skrevet 10. mars 2011 Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å glemme bursdagen til barna sine, og spesielt ikke 18-årsdagen? Da mine fylte 18, følte jeg at det var en liten milepæl for meg også. 8
Fluffe Skrevet 10. mars 2011 #16 Skrevet 10. mars 2011 Så klart hetser der, de er jo perfekte alle sammen. Ingen på kg som er så slitene at de ikke vet hvilken dag det er 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #17 Skrevet 10. mars 2011 Ja, her har du feilet grovt! En mor glemmer rett og slett ikke bursdagene til sine barn, og spesielt ikke 18-års dagen. Får håpe du tok turen ut og kjøpte noe skikkelig flott til henne. For jeg tror ikke du skal forvente at hun har arvet dette genet fra deg, slik at hun selv har glemt dagen.
Chiyo Skrevet 10. mars 2011 #18 Skrevet 10. mars 2011 :skratte: :skratte: :skratte: Unnskyld mener ikke å le. Men JA du har feilet big time.
Kittykat Skrevet 11. mars 2011 #19 Skrevet 11. mars 2011 (endret) Det var mye til kjeft på hovedinnlegger her ja. Ja, det KAN faktisk skje at man glemmer bursdagen til sitt eget barn. Det har skjedd meg. Men da var barnet vårt ikke eldre enn 4-5 år. Jeg glemte det helt rett og slett til samboeren min kvelden før dagen minte meg på det. Jeg pleide og lage kake som barnet vårt kunne ha med seg i barneparken på bursdagen sin, men denne gangen så måtte det bli is-pinner. Og jeg kan med hånden på hjertet si at barnet ble ikke skuffet i det hele tatt bare fordi h*n fikk is istedetfor sjokoladekake. Uansett alder på barnet, så må jeg si at det er ikke verdens undergang hvis mor/far skulle uheldigvis glemme bursdagen. Man kan glemme ting hvis man har mye å tenke på, holder på med noen veldig viktige ting på jobben o.l. Jeg kan forstå at det er trist for barnet, men jeg personlig synes ikke det er noe å gnage på hvis det kun har skjedd 1 gang f eks. Men det er nå bare meg.... Så ja, hovedinnlegger glemte at det var bursdagen til hennes datter, men det vil ikke si at hun har feilet som mor. Vi er bare vanlige mennesker, ikke supermennesker. Det er faktisk ikke verre enn at hun f eks kan innrømme at hun glemte at bursdagen var i dag. Og om de kan feire den dagen etter. Ingen skade skjedd, alle blir glade. 1 dag fra eller til er ihvertfall ikke verdens undergang..... Dette er hva jeg ville gjort iallefall. For som sagt, selv foreldre er kun mennsker. Endret 11. mars 2011 av Kittykat
Wildy Skrevet 11. mars 2011 #20 Skrevet 11. mars 2011 Ja, vi er mennesker. Har ikke tall på hvor mange tannlegetimer, kontaksamtler, cup-er ol jeg har glemt eller kommet på i siste liten. Men å glemme myndighetsdagen???? I min familie har vi tradisjon for å markere 18-årsdagen med stort familieselskap, vanligvis med koldtbord, og stort og smått fra hele slekta; pen blanding av duploklosser til å underholde de minste med mellom rullatorene til de elsdte tantene. Da er det fram med penklærne, bordpynten og linduken fra dåpen til gavebordet. Endel ting er man forpliktet til å møte i; barnedåp, konfirmasjoner,runddager og jubileum, bryllup og selvfølgelig begravelser. Man glemmer ikke å arrangere slikt..... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå