Lisemarie Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Jeg får ikke lønnsslippene mine! Har snakket med sjefen om dette utallige mange ganger, og vi har sjekket om det står at lønnsslippen er sendt til meg, noe det gjør. Nå får jeg snart lønning igjen, men vil jo gjerne sjekke om beløpet stemmer med det jeg har fått utbetalt. Hos oss kan skal vi få lønnsslippen i post og på mail, og jeg har ikke fått noe som helst på 3 lønninger nå.. Er så plagsomt å ikke kunne sjekke om lønna stemmer! Nå har sjefen ringt litt rundt og pratet med folk, men er det noe mer jeg kan gjøre?
Athene Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Ta kontakt med lønningsansvarlig og be om utskrift. Det er bare et enkelt søk og å trykke på print/send til mail i lønnsystemet. I tillegg har mange lønnsavdelinger fortsatt disse i perm pr.måned.
Lisemarie Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2011 Ta kontakt med lønningsansvarlig og be om utskrift. Det er bare et enkelt søk og å trykke på print/send til mail i lønnsystemet. I tillegg har mange lønnsavdelinger fortsatt disse i perm pr.måned. Åh? Føler jeg har mast så mye på sjefen nå=P Det stod jo at det var sendt til min mail og min adresse, men jeg har aldri motatt noe.. Lønningsansvarlig er jo sjefen, men h*n har ringt og snakket med firmaets ledelse...
Tingeling1983 Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Kan ikke sjefen din bare ta en print mens dere er ved pc'n hans/hennes? Hvis h*n er lønnsansvarlig skal det være null problem å ta ut en ny utskrift fra lønningssystemet deres.
Lisemarie Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2011 Kan ikke sjefen din bare ta en print mens dere er ved pc'n hans/hennes? Hvis h*n er lønnsansvarlig skal det være null problem å ta ut en ny utskrift fra lønningssystemet deres. Jeg vet egentlig ikke helt, er ikke sikker på hvordan systemet funker på dataen på kontoret der, men har lagt igjen en beskjed til henne og skal snakke med henne igjen.. Jeg vil ha lønnslippene mine! Nå er det snart lønn igjen, og hvis jeg ikke får lønnslippen(e) da heller, så klikker jeg....
Gjesten Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Har du sjekket spam-filteret ditt? Eventuelt så må de ha gal adresse, for er den sendt, er den sendt.
Tingeling1983 Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 (endret) Rart at de ikke bare kan ta en utskrift og gi deg det direkte, hvis det er sjefen din som er lønnsansvarlig. Er dette en stor bedrift? Der de har samlet lønnskjøring for mange ansatte? Og er helt enig i at du skal ha lønnsslippen din! Har du sjekket spam-filteret ditt? Eventuelt så må de ha gal adresse, for er den sendt, er den sendt. Gjesten, du kommer med gode poeng der. Men TS har ikke sagt noe om at hun tviler på at den er sendt, hun vil bare ha lønnsslippen sin, og det har hun krav på. edit: skrivefeil Endret 10. mars 2011 av Tingeling1983
Athene Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Det er veldig uvanlig at sjefen er lønningsansvarlig. Lønn kjøres i et eget lønningsystem, herfra skjer også avstemming og rapportering av aga, kontroll på feriepenger osv, litt for mye for sjefen å gjøre med mindre det er et veldig lite selskap. Er dette på plass er det ikke noe problem å hente ut en lønnslipp, er det ikke på plass er det snakk om en lang rekke lovbrudd. Mange mindre og mellomstore bedrifter setter ut lønn til en ekstern leverandør. Det bør uansett ikke være noe problem å hente ut en lønnsslipp, det tar ca 15 sekunder når du er logget på systemet.
Lisemarie Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2011 Har du sjekket spam-filteret ditt? Eventuelt så må de ha gal adresse, for er den sendt, er den sendt. Har sjekket det ja, men null og niks. Sjekket også at adressen stemte, noe den gjorde :-/ Alle de andre kollegaene mine har fått sine... Det er ikke et lite firma, så er nok ikke hun som er lønnsansvarlig da..Uansett om jeg har snakket med sjefen maaange ganger så skjer det ikke noe. H*n sier at h*n har prøvd å ringe rundt og forhøre seg om hva som kan ha skjedd, men.. Det skjer jo ikke noe! Har foreslått til henne at jeg kan opprette en ny e-mail for å få lønnslippen på mail i hvertfall.. kanskje det hjelper Uansett er det ikke lenge til lønn igjen, og jeg forventer å få lønnslippen(e) mine da!!!!! Trodde det var obligatorisk å få lønnsslippene jeg?
Wonders Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Si at du har kontaktet kemnerkontoret ang saken, og at arb.giver er PLIKTIG i følge norsk lov å gi kopier av l.slipper til alle sine ansatte. Krev ny mail og send henne mailadressen til skatteoppkreveren din i samme slengen. Til oslo er det [email protected] http://www.digi.no/836261/lonnsslipp-maa-sendes-kryptert Ta kopi av hver eneste utskrift du får i nettbanken din på lønnen, så du ikke tar imot lønn i hånden for da har du ikke noe bevis på lønnen seinere. Får du skattesmell kan du ikke bevise noe... Endret 17. mars 2011 av Wonders 1
Lisemarie Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. mars 2011 Nå har jeg altså fått lønn igjen, men ikke noe lønnsslipp å se denne gangen heller.. Laget meg en ny mail, i tilfelle dette kunne hjelpe, men jeg har ikke fått noe der heller (sjekket begge mailene og spamfilterene), har snakket med sjefen og lagt igjen beskjed til h*n sååå utallige mange ganger om dette, men har fortsatt ikke fått noe.. Blir bare mer og mer irritert, siden jeg er den eneste på hele jobben som ikke mottar noenting, og jeg får ikke sjekket om lønnen min stemmer overens med hva jeg har motatt på konto, eller se hvor mange timer de har beregnet at jeg har jobbet.. Skal jo ikke være såå vanskelig å få lønnsslippene mine........
Wonders Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 har du mailet ang Kemner'n? Og hvor strengt dette er? Sett press på arb.giver. Det er å bryte loven! Be om møte skriftelig. Får du ikke svar, ta det opp rett etterpå når sjefen tilfeldighvis er ved deg. Å pushe slikt betyr at man også må be om svar på henvendelser face to face. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå