Chiyo Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 I mai skal jeg ha eksamen i England. Dvs. Litteratur, Opplysningstid og et annet fag jeg ikke er bekymret for. På vgs. fikk vi bruke alle hjelpe midder uten om internet og kommunikasjon. Det er ikke tilfellet denne gangen. Denne ganen må jeg for det første skrive for hånd (besvimer av tanken) og jeg får ikke ha med bøkene mine. Jeg har ikke lest alle bøkene vi skulle lese en gang. Hva gjør jeg? Jeg skal selvfølgelig lese og gjøre så mye som mulig for å passe på at det går bra, men er det noen som har vært i denne situasjonen selv? Har du studert litteratur? Muligens i England? Hvordan gikk det? Var det vanskelig?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Tja, hva kan man si. Du har allerede vaert i UK en god stund, eksamen er i mai. Du har foerst naa forstaatt at det er forskjell paa norske og engelske eksamener. Mitt beste tips, kryss fingrene og haape paa det beste!
Thunderbat Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Wow, du har vært heldig. Jeg har vel aldri skrevet en eksamen på data og heller sjeldent hatt med meg virkemidler. Jeg er bare 23 år. Det eneste man kan gjøre er å lese, lese og lese og pugge alt man leser. Lykke til!
Lipstick Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Jeg har ikke noen gode råd å gi deg Chiyo, ville bare ønske deg lykke til! Gjentar det de andre sier, LES, masse, og du vil gjøre det bra, men dette vet du allerede! Så får du bare legge lista lavere i forhold til karakter, jobb intenst for å stå og se på det som en bonus hvis du får bedre enn en D. For du er jo norsk, og på eksamen stiller du helt likt som dine britiske medstudenter, som har et stort fortrinn fordi de er oppvokst der språket snakkes, og det er ikke du. Derfor kan du jo være desto stoltere om du i tillegg klarer å få god karakter på den eksamenen Lykke til nok en gang!
Pingting Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 I tillegg til det de andre sa: min erfaring med engelske studier er at de pleier å ha en oversikt over tidligere eksamensoppgvaer eller eksempeloppgaver. Spør faglærer om det finnes noe slikt - eller om han kan fortelle deg hva slags spørsmål som er vanlige. Det kan hjelpe deg med å finne ut hva du bør fokusere på og hvordan du kan tilnærme deg stoffet.
Chiyo Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2011 Wow, du har vært heldig. Jeg har vel aldri skrevet en eksamen på data og heller sjeldent hatt med meg virkemidler. Jeg er bare 23 år. Det eneste man kan gjøre er å lese, lese og lese og pugge alt man leser. Lykke til! Jeg ble født i 90. Vi hadde kunnskapsløftet eller noe sånt. Vi var likesom et prøve kull kan man si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå