AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har i det siste begynt og trene i stuido, og etter hver gang jeg har stått på tredemøllen eller de andre kondismaskinene så blir jeg sinnsykt svimmel etterpå. Og må sitte i ca 10 minutter etterpå for at det skal gå over. Jeg er ganske sikker på at jeg puster feil under treningen, da jeg plages med det ellers også. Når det er mye stress og bekymringer så får jeg ikke til og puste ned i lungene ordentlig og går og gjesper mye og sliter med og få trekke ned luft. Har plagdes med dette i et par mnd, og nå har det vært bedre en stund og derfor tenkte jeg og prøve meg på trening igjen, men det var ikke bedre når jeg trente ihvertfall :S noen som har litt peiling på hvordan man kan lære seg og puste rett o.l. under treningen?
Troilltøva Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 (endret) puffe opp vell vell glemte og huke av for anonym, ikke at det er så himla hemmelig da men Endret 10. mars 2011 av Troilltøva
Spøkelse Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Om du føler ubehag som du beskriver og sliter med å puste, så bør du oppsøke legen din faktisk. Ja, det er litt kjedelig og sånt, men bedre å være føre var OM det skulle være noe 1
I Grosny Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 (endret) Jeg har i det siste begynt og trene i stuido, og etter hver gang jeg har stått på tredemøllen eller de andre kondismaskinene så blir jeg sinnsykt svimmel etterpå. Du fikk et tips om lege. Det høres lurt ut. Ellers så mener jeg at du skal ta det MYE roligere når du trener. Kanskje 35% roligere. Jeg kjenner en som har trent ganske mye på ski (1000km de siste 2 år). Han gikk mest koseturer med kamera, men har utviklet seg enormt kapasitetsmessig. Endret 11. mars 2011 av I Grosny 1
pittie Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Yoga fokuserer mye på pusting, kanskje du kan prøve det?
Troilltøva Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Yoga fokuserer mye på pusting, kanskje du kan prøve det? har hatt veldig lyst til og lære det i lang tid men her jeg bor er det ikke noe sånt tilbud og jeg har ikke råd uansett :/ har prøvd meg på avslappingsøvelser på youtube og lydfiler, men føler ikke jeg oppnår noe spesielt med det. Har veldig vansker for å konsentrere meg i stressende perioder. hmm ja jeg burde vell kanskje bestille time, men jeg vet jo omtrent hva jeg vil få høre der. og det er nok det samme som nevnt her, yoga o.l. (det har legene anbefalt tidligere også, men det var ikke direkte relatert til pustevanskene da) men det hjelper lite når det ikke finnes sånt tilbud eller ikke har råd i utgangspunktet.
Troilltøva Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 jeg går foresten tur hver dag og da kan jeg bli litt svimmel om jeg stresser når jeg går, jeg tror jeg holder pusten eller anstrenger magen eller noe.
Jane F. Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Jeg har også det problemet at jeg blir svimmel når jeg trener. For meg er det i hovedsak når jeg trener styrke men også om jeg skal ta i litt ekstra på løpeturer. For meg hjelper det mye å trene på et slikt nivå at man fortsatt klarer å snakke jevnt uten problemer. Altså langkjøringstempo. For da husker jeg å puste. Trener jeg alene må jeg nesten synge for å få rytme i pustinga spesielt om jeg er ekstra sliten. Men jeg anbefaler deg å ta en tur til legen for å være sikker 1
Inx Skrevet 11. mars 2011 #9 Skrevet 11. mars 2011 Ta det langsommere enn i dag på møllene. Det at man blir svimmel når man ikke er vant til anstrengelser som trening er ikke veldig uvanlig, spesielt ved styrketrening 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #10 Skrevet 11. mars 2011 Hei! Sliter med samme problemet som deg, begynner å gjespe noe forferdelig når jeg skal trene/gå tur med litt fart. Jeg vil anbefale deg å oppsøke lege for å få sjekket dette. Kan du ha jernmangel? Da blir man for litt "merkelig" andpusten.. + at du blir svimmel (Eller B12 mangel, som igjen fører til jernmangel). Eller kan det være en mild form for astma? Det kan behandles ved at du tar litt astmamedisin før trening. Eller kanskje allergi.. Uansett, gå til lege Og husk å drikke masse vann før og under trening, jeg blir av og til svimmel pga det også.. Merkelige greier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå