Zoë Castillo Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Jenta mi på 2 1/2 går i barnehage. Det er fortsatt snø, som veksler mellom å være tørr og våt/sørpe, og om dagene blir det gjerne 5-8 plussgrader hvis det er sol. Hun er ganske varm av seg, og kan feks ikke ha mer enn 1 lag klær innendørs (bruker stort sett bare ull på vinteren). Hun har Reflex regntøy som de bruker når det er sørpe. Det fungerer forsåvidt greit, men siden det ikke puster synes jeg det virker veldig tett. Hun har også Reimatec+ vinterdress. Den holder ute sørpa, men jeg synes den blir litt varm på soldagene. Så da bør vi sikkert bytte til vårdress, men hvilken? Hun har hatt parkdress fra Reflex, men den tror jeg neppe hadde holdt ut fukta fra snøen (men var veldig fornøyd med den som høstdress på tørre dager da!). Finnes det vårdresser som er relativt vanntette i underdelen, eller må hun bruke regntøy på de våte og "varme" dagene? Hva bruker deres små?
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Tynn vårdress med regnbukse utenpå på de våte dagene.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Tatt i betraktning at barn i den alderen gjerne sitter i søledammene: Regntøy, gjerne hel regndress.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Reima- har brukt det til alle mine 3- super dress! Har aldri følt behov for vinterdressen. Har heller vekslet med ullklær, tynne og tykke, under dressen. De har aldri vært kald, selv ved - 10 og -15 grader! Tynndressen til reima puster og er regntett. Barna mine har sittet i søledammer uten å ha blitt våt! Har hatt ekstra sett med regnklær i barnehagen, men sagt fra at reimadressen er alltid førstevalget. De gangene de har blitt våte, er når vikarer har tatt på regnklærne. De koster en del, men er absolutt verdt det. Har prøvd forskjellig andre dresser også, men de har det blitt hull i + bløt igjennom og for varm/kald. Viktig å vaske de med spesialvaskemiddel og impregneringsmiddel. Men de skal jo ikke vaskes så ofte, bare skylles av, tørkes.
dreamer8 Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 reima er de dressene som holder seg tørre lengst.. ellers pleier vi å ha dress og regnbukse på de som har dress som ikke tåler så mye vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå